Motor ve Blok değiştirme - Resmi Kayıt İşlemleri

konyahooligans

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar başımdan geçen başka bir marka aracın piston çakması ve motorun rektefiye edilemez hale gelmesinden kaynaklanan motor blogu değiştirme işlemlerini tek tek yazacağım umarım işinize yarar.

1-İkinci el motor blogu ve sıfır motor blogu satın alınıyor. Eğer almış olduğunuz motor blogu ikinci el ise Pert olmuş aracın sadece motor bloğunu site satacak olan kişi noterden noter satışı yapıyor motor blogu ruhsatı size geçmiş oluyor bunun sonucunda eski motor numarası değişeceğinden almış olduğunuz bu motor blogu sizin aracınıza monte ediliyor ve bu motor numarası sizin ruhsata işlenmesi gerekiyor.

2-Montaj yapılıyor ve montajı yapan servis veya usta size işcilik faturası kesiyor.

3-Noterden almış olduğunuz Motor Blok satışı ve ruhsatlarıyla beraber Proje tadilatı yapan makine mühendisi firmaya gidip motor blogu tadilatı çizdiriyorsunuz. ( Takmış olduğunuz motor güçleri aynı olması lazım aracınızın 1.6 olan eski motor yerine 2.0 motor takamıyorsunuz) ve bu evrakları makine mühendisi motoru monte eden firmaya gidip kaşeletip gerçekten takılmışmı diye tespit ediyor.

4-Makine mühendisinden almış olduğunuz Proje tadilatı evraklarıyla beraber sigortacınıza gidip motor blogu değiştğini söylüyorsunuz ve zaten onlar işini bilense ruhsat değişeceğinde ek1 dolduruyor.

5-Aracımızın motor numarası değiştiğinden muayeneye girmesi gerekiyor. Tadilat projesi,ek 1, ruhsat fotokopileri, satın almış olduğunuz blok satış ve ruhsat evrakları ile muayeneye girip oradan onaylanan ek1 ile birlikte sigortacınızı tekrar gideceksiniz veya ruhsat sahibi direk emniyete gidip oradaki mevcut dilekceyi doldurup müracat edilecek.

6-Emniyette ki kişiler zaten işin ciddiyetinde aracın eski ruhsatları, makine mühendesinin proje faturası, işcilik faturası, eski sigorta, nüfus cüzdanınız, motor blogu satış evraklarıyla beraber ek1 ve dilekceye orada imza atıp işlemi başlatıyorlar. dosyanız bulunuyor 135 tl ruhsat harcını ödüyorsunuz. işlem sırasına göre yeni ruhsatınızı veriyorlar.

7-sON İŞLEM Yeni almış olduğunuz ruhsatınız ile birlikte sigortacınıza gidip eski sigortanıza zeyilname düzenlettiriyorsunuz. Bunu yapmamınızın sebebi ilerde kaza esnasında (Allah korusun) sıkıntı olmaması için motor numarasını düzeltiyorlar.

Makina Mühendisi : 250
Sigortacı form ve emniyet harcı : 150
Vize harcı : 140
 
Son düzenleme:

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Teşekkürler gayet güzel bir anlatım olmuş.
Peki motor blogu değilde motoru komple değiştirsek yine aynı işlemler yapılacak sanırım.
mesala blok yerine sıfır veya çıkma 1.3 dizel motor alıp taksaydınız.
Farklı bi işlem olucakmıydı.
 

konyahooligans

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
hocam benim araç 2001 model boraydı 2012 modem jetta motoru attı usta uyumlu imiş ama aynı motor hacminde (1.6 ) olması lazım 1.6 ise 1.6 atılacak 1.9 ise 1.9 motor blogu sıfır ikinci el farketmiyor motor numarası değiştiği zaman aynı işlemleri yapmak zorundayız. alıntı değildir :) bizzat kendim takip ettim.
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Bu işlemin total evrak masrafı ne oldu peki.?
 

konyahooligans

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Makina Mühendisi : 250
Sigortacı form ve emniyet harcı : 150
Vize harcı : 140
Toplam 540 tl hocam 2012 yılı 6.ayı itibariyle.

motoru yetkili serviste değiştirdim hocam 5.500 tl :) acı oldu özel servistede 4.000 tl civarı istioyrlardı. malzeme+işcilik.
 
Son düzenleme:

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Makina Mühendisi : 250
Sigortacı form ve emniyet harcı : 150
Vize harcı : 140
Toplam 540 tl hocam 2012 yılı 6.ayı itibariyle.

motoru yetkili serviste değiştirdim hocam 5.500 tl :) acı oldu özel servistede 4.000 tl civarı istioyrlardı. malzeme+işcilik.

Anlatım şahane olmuş. Bilgiler için teşekkürler. Dolu motor değildir herhalde bu fiyat,sadece blok mu?
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
super anlatim tesekkurler...

kesin bildigim dizelden benzine yada benzin dizele gecis olmuyordu ancak %25 (bu 30 da olabilir tam emin degilim) gecmeyen swaplamaya musade ediyorlardi. Degisti demekki uzuldum bunun olmayisina...
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
5500 e motor sıfırladınız rektefe ettirseniz de 2000-3000 arası.Bence çok sağlam bi iş olmuş
 

konyahooligans

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Anlatım şahane olmuş. Bilgiler için teşekkürler. Dolu motor değildir herhalde bu fiyat,sadece blok mu?

sadece motor blogu ve pistonlar + işcilik evet hocam dolu motor 12.000 bin falan diyorlardı :) aracın ikinci eli 19 bin tl zaten :) yağ eksilmesi ve fark edemeyişimizin maliyeti 5.500 tl :) millet diyor ki nasıl edemedin edemedik işte :)
 

konyahooligans

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2012
Mesajlar
96
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
5500 e motor sıfırladınız rektefe ettirseniz de 2000-3000 arası.Bence çok sağlam bi iş olmuş

rektefe kurtarmadı hocam blok bitmiş ve çatlamıştı nasıl olduğunu bile anlayamadık :) motoru incelemeye göndereceklerini söylemişlerdi ama ilgilenemedim
 
Üst