Dizel aracı olanlar yandı

k@dir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
2,906
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Otomotiv sektöründe vergi sistemi sil baştan... En çok dizel aracı olanlar isyan edecek.

Otomotivdeki vergi sistemi, AB’ye uyumlu hale getiriliyor. Bakan Yıldız'ın verdiği bilgiye göre yeni sistemde, çarpıklık giderilerek yaşlı otonun vergisi artırılırcak.

Yeni sistemde, çarpıklık giderilerek yaşlı otonun vergisi artırılırken, çevreci araçların vergisi düşürülecek. Teşviklerle ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bakan Yıldız, “Çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi kirletenden daha çok vergi alınacağı yeni bir sistem geliyor” dedi.

Enerji Bakanı Taner Yıldız’dan halen faaliyette olan 16 milyonluk araç piyasasına kritik bir vergi uyarısı geldi. Bakan Yıldız, çevre dostu araçtan az, çevreyi daha çok kirletenden daha fazla vergi alınacağı bir sistem kurgulandığını söyledi. Bunu Şubat ayında yayınlanan Enerji Verimliği Strateji Belgesi’nde de bir politika kararı olarak ortaya koyduklarını vurgulayan Bakan Yıldız, bu önlemin belgede öngörülen süre içinde hayata geçirileceğini belirtti.

Enerji Bakanı Yıldız, bu uyarıyı dün katıldığı Limak Enerji ve Kalkınma Bankası enerji verimliliği kredi anlaşması töreninde yaptı. Yıldız, enerji verimliliği konusuna büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda Şubat ayında Enerji Verimliliği Strateji Belgesi’ni yayımladıklarını vurgulayarak, “16 milyon aracın harcadığı petrol türevi enerji sektöründe kullanılan petrol türevinden daha fazla. Strateji Belgesi’yle çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi çok kirletenden daha çok vergi alınacağı bir sistem kurgulanıyor. Bu konuda hükümette tüm bakanlıklarla birlikte ortak bir dil kurduk” diye konuştu.

Bakan Yıldız’ın dikkat çektiği 2012-2023 yıllarını kapsayan Enerji Verimliliği Strateji Belgesi atılacak adımı şöyle anlatıyor: “Emisyon seviyesi düşük çevre dostu (yürürlükteki tip onayı mevzuatına uygun) küçük motor hacimli, yakıt pilli veya elektrikli hibrit araçların özendirilmesi ve ekonomik ömrünü doldurmuş araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi. Mevzuat revizyonu ile Bakanlık ve Maliye Bakanlığı işbirliği ile yapılacak düzenleyici etki analizi sonuçlarına bağlı olarak ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kriterler çerçevesinde, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye ülkelerdeki uygulamalar dikkate alınarak, taşıt araçlarında çevreci vergileme rejimine geçilmesine yönelik çalışmalar yapılacak. Maliye Bakanlığı’nın sorumluluğunda yürüyecek bu eylemle ilgili Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı koordinasyonuyla yürütülecek.”

24 ay içinde devrede

Belgede eylemin tamamlanma süresi 24 ay olarak belirlendi. Bu konuda belgede, “İlgili kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı hazırlıkları ve mevcut kanunlar çerçevesinde yapılabilecek ikincil mevzuat düzenlemeleri için belgenin yayım tarihinden itibaren 24 ay içinde yapılacaktır” ifadeleri yer aldı.

Söz konusu kararın içeriğiyle ilgili bakanlık yetkilileri şu bilgileri verdi:

“Uygulamanın 2 yönü olacak. İlk yönü, ekonomik ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bu kapsamda sahiplerine bu araçları trafikten çekmeleri ve yerine yeni otomobil olmaları halinde vergi teşviği sağlanacak. İkinci yönü ise Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin sil baştan düzenlenmesi olacak. Buna göre halen yeni araçtan daha yüksek, eski araçtan daha düşük vergi alan sistem, tersine çevrilerek, eski araç kullananlara daha yüksek, yeni araç kullananlara daha düşük MTV uygulanacak. Böylece MTV oranları, şimdiki gibi eski araçlardan yeni araçlara doğru artarak değil, azalarak gidecek.

Dizelin vergisi artacak

Araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.

Fabrika bacasından yılda 1.2 milyar kwh enerji tasarruf edilecek

LİMAK Çimento, alanındaki ilk enerji verimliliği kredi anlaşmasını Türkiye Kalkınma Bankası ile imzaladı. Limak Çimento, Ankara ve Trakya tesislerindeki enerji verimliliklerinde kullanılmak üzere 2 yıl geri ödemesiz, toplam 12 yıl vadeli 38 milyon 250 bin euro kredi kullanacak.

Limak Çimento Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Türkiye’de ilk defa bir çimento fabrikası bu tür bir enerji verimliliği kredisi kullanıyor. Söz konusu yatırımların tamamlanması ile 40 MW kurulu güce sahip bir hidroelektrik santralin bir yıllık enerji tasarrufunu sağlamış olacağız. Türkiye’deki tüm çimento fabrikalarına döner fırınlarından çıkan atık ısıların geri kazanımı gerçekleştirilirse, yılda 1.2 milyar kwh enerji tasarrufu sağlanacak” dedi.

Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Türkiye’de enerji fiyatları yüksek olduğu için doğal olarak verimliliği teşvik edici bir yapı bulunduğunu kaydetti. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız da şunları kaydetti: ”Bu anlaşma bütün çimento fabrika fabrikalarına örnek olacak nitelikte. Sözleşmenin doğalgaz karşılığı yalnızca 400 milyon metreküp civarında. Günlük doğalgaz tüketimimiz dün 138 milyon metreküp oldu. Bu rakam soğuğun en sert olduğu zaman 192 milyon metreküpe kadar çıktı.”
 

manisa45

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
www.volkanegitim.com
Az yakandan az, çok yakandan çok vergi (Dizelli araçların vergileri artıyor)

Az yakandan az, çok yakandan çok vergi

Otomotivdeki vergi sistemi, AB’ye uyumlu hale getiriliyor. Bakan Yıldız'ın verdiği bilgiye göre yeni sistemde, çarpıklık giderilerek yaşlı otonun vergisi artırılırcak. Aracı dizel olanlar ise...

Yeni sistemde, çarpıklık giderilerek yaşlı otonun vergisi artırılırken, çevreci araçların vergisi düşürülecek. Teşviklerle ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bakan Yıldız, “Çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi kirletenden daha çok vergi alınacağı yeni bir sistem geliyor” dedi.
Enerji Bakanı Taner Yıldız’dan halen faaliyette olan 16 milyonluk araç piyasasına kritik bir vergi uyarısı geldi. Bakan Yıldız, çevre dostu araçtan az, çevreyi daha çok kirletenden daha fazla vergi alınacağı bir sistem kurgulandığını söyledi. Bunu Şubat ayında yayınlanan Enerji Verimliği Strateji Belgesi’nde de bir politika kararı olarak ortaya koyduklarını vurgulayan Bakan Yıldız, bu önlemin belgede öngörülen süre içinde hayata geçirileceğini belirtti.
Enerji Bakanı Yıldız, bu uyarıyı dün katıldığı Limak Enerji ve Kalkınma Bankası enerji verimliliği kredi anlaşması töreninde yaptı. Yıldız, enerji verimliliği konusuna büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda Şubat ayında Enerji Verimliliği Strateji Belgesi’ni yayımladıklarını vurgulayarak, “16 milyon aracın harcadığı petrol türevi enerji sektöründe kullanılan petrol türevinden daha fazla. Strateji Belgesi’yle çevre dostu aracın az vergi ödeyeceği, çevreyi çok kirletenden daha çok vergi alınacağı bir sistem kurgulanıyor. Bu konuda hükümette tüm bakanlıklarla birlikte ortak bir dil kurduk” diye konuştu.
Bakan Yıldız’ın dikkat çektiği 2012-2023 yıllarını kapsayan Enerji Verimliliği Strateji Belgesi atılacak adımı şöyle anlatıyor: “Emisyon seviyesi düşük çevre dostu (yürürlükteki tip onayı mevzuatına uygun) küçük motor hacimli, yakıt pilli veya elektrikli hibrit araçların özendirilmesi ve ekonomik ömrünü doldurmuş araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi. Mevzuat revizyonu ile Bakanlık ve Maliye Bakanlığı işbirliği ile yapılacak düzenleyici etki analizi sonuçlarına bağlı olarak ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenecek kriterler çerçevesinde, Avrupa Birliği ve OECD’ye üye ülkelerdeki uygulamalar dikkate alınarak, taşıt araçlarında çevreci vergileme rejimine geçilmesine yönelik çalışmalar yapılacak. Maliye Bakanlığı’nın sorumluluğunda yürüyecek bu eylemle ilgili Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı koordinasyonuyla yürütülecek.”
24 ay içinde devrede
Belgede eylemin tamamlanma süresi 24 ay olarak belirlendi. Bu konuda belgede, “İlgili kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun tasarısı hazırlıkları ve mevcut kanunlar çerçevesinde yapılabilecek ikincil mevzuat düzenlemeleri için belgenin yayım tarihinden itibaren 24 ay içinde yapılacaktır” ifadeleri yer aldı.
Söz konusu kararın içeriğiyle ilgili bakanlık yetkilileri şu bilgileri verdi:
“Uygulamanın 2 yönü olacak. İlk yönü, ekonomik ömrünü doldurmuş araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Bu kapsamda sahiplerine bu araçları trafikten çekmeleri ve yerine yeni otomobil olmaları halinde vergi teşviği sağlanacak. İkinci yönü ise Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin sil baştan düzenlenmesi olacak. Buna göre halen yeni araçtan daha yüksek, eski araçtan daha düşük vergi alan sistem, tersine çevrilerek, eski araç kullananlara daha yüksek, yeni araç kullananlara daha düşük MTV uygulanacak. Böylece MTV oranları, şimdiki gibi eski araçlardan yeni araçlara doğru artarak değil, azalarak gidecek.
Dizelin vergisi artacak
Araçlarda dizel-benzinli ayrımı da yapılacak. Dizel araçlara daha yüksek oranlı vergi uygulanması üzerinde çalışılıyor. Bununla ilgili vergi yasaları başta olmak üzere mevzuatın yeniden yazılması için gereken süre başladı. Bu yasal düzenlemelerin tamamı 2014 Şubat ayına kadar tamamlanmış olacak.
Fabrika bacasından yılda 1.2 milyar kwh enerji tasarruf edilecek
LİMAK Çimento, alanındaki ilk enerji verimliliği kredi anlaşmasını Türkiye Kalkınma Bankası ile imzaladı. Limak Çimento, Ankara ve Trakya tesislerindeki enerji verimliliklerinde kullanılmak üzere 2 yıl geri ödemesiz, toplam 12 yıl vadeli 38 milyon 250 bin euro kredi kullanacak.
Limak Çimento Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Türkiye’de ilk defa bir çimento fabrikası bu tür bir enerji verimliliği kredisi kullanıyor. Söz konusu yatırımların tamamlanması ile 40 MW kurulu güce sahip bir hidroelektrik santralin bir yıllık enerji tasarrufunu sağlamış olacağız. Türkiye’deki tüm çimento fabrikalarına döner fırınlarından çıkan atık ısıların geri kazanımı gerçekleştirilirse, yılda 1.2 milyar kwh enerji tasarrufu sağlanacak” dedi.
Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Türkiye’de enerji fiyatları yüksek olduğu için doğal olarak verimliliği teşvik edici bir yapı bulunduğunu kaydetti. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız da şunları kaydetti: ”Bu anlaşma bütün çimento fabrika fabrikalarına örnek olacak nitelikte. Sözleşmenin doğalgaz karşılığı yalnızca 400 milyon metreküp civarında. Günlük doğalgaz tüketimimiz dün 138 milyon metreküp oldu. Bu rakam soğuğun en sert olduğu zaman 192 milyon metreküpe kadar çıktı.”

Kaynak: Vatan
 

Ehkonca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
157
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Dizel veya benzinli diye ayrim yapmak son derece yanlış arabanın yakitina bakmadan saldığı co2 ye göre vergi dilimi belirlenmesi gerekiyor.
 

Ehkonca

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
157
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bence 10 yaşında v6 3.0 arabasi olup vergiyi az ödeyen ama çevreyi cok kirletenler hava atanlar yandı. :) 1.3 dizel opel den ne vergi alacak ki ?? Yine vergi ve yakıt ekonomisi ile en avantajlı dizel motor olacak
 

Ozgurruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
1,116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yabancı ülkelerdeki araç fiyatları ile ülkemizdeki araç fiyatlarını mukayese edince ve ülkemizdeki insanların alım gücünü düşününce biraz garip geldi bana. Düşünsenize, orada 0 yaşında veyahut genç araç fiyatları zaten makul seviyede, birde üstüne vergi indirimi yapıyorlarsa daha uygun olur. Ülkemizde ise maalesef binilebilir güven veren bir araç 40.000 TL civarından başlıyor(C sınıfı olarak düşünüyorum).
Kağıt üstünde çok güzel bir uygulama olsa da, araç fiyatlarını makul bir seviyeye çekmedikleri sürece havada bulut, iş sadece galericilere yarar.
Tabi şurası da ayrı bir konu ki, insanımız öderken zorlanacağı miktarda kredi çekip arabaya yatırıyor ise bir problem de yok gibi.
 

ahmet tarakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2008
Mesajlar
555
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Bakalım ne yapacaklar. Yeni nesil dizellerin (Euro5 normlara sahip) CO2 salınım oranları benzinlilere göre çok daha az. Misal olarak 1.6 lt Yeni Astra'nın 147 g/km iken 1.3 lt. cdti Astra'nın 109 g/km. Emisyona göre yapılırsa yeni nesil dizeller benzinlilerden dahi daha az vergi ödeyecek. Euro 4 dizeller de sanırım benzinlilerle başa baş. Ama Euro 4 önceki dizellerin emisyon miktarları ciddi oranda fazla. Bir düşüncedir milletimizde; dizel çevreyi çok kirletiyor. Ama ne yazık ki Euro 5'ler için geçerli değil.
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Biz herşeyi tersine anlıyoruz, avrupada bu iş dizel benzinli diye değil normlara göre yapılıyor.
Aracın zararlı gaz salınımına göre euro 3-4-5-6 diye sınıflandırılıyor.
Katalitik konvrktör vrya egr valfi gibi materyaller hep bu yüzden var araçlarda zaten.
Şimdi sırf dizel diye euro 5 normunda bir araçtan euro 4 normundaki bir benzinliye göre daha fazla vergi almak saçmalığın daniskası olur.
 

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Çevre mevre hikaye.Vatandaşı soysunlarda nasıl soyarlarsa soysunlar.
 

Ozgurruh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
1,116
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yabancı ülkelerdeki araç fiyatları ile ülkemizdeki araç fiyatlarını mukayese edince ve ülkemizdeki insanların alım gücünü düşününce biraz garip geldi bana. Düşünsenize, orada 0 yaşında veyahut genç araç fiyatları zaten makul seviyede, birde üstüne vergi indirimi yapıyorlarsa daha uygun olur. Ülkemizde ise maalesef binilebilir güven veren bir araç 40.000 TL civarından başlıyor(C sınıfı olarak düşünüyorum).
Kağıt üstünde çok güzel bir uygulama olsa da, araç fiyatlarını makul bir seviyeye çekmedikleri sürece havada bulut, iş sadece galericilere yarar.
Tabi şurası da ayrı bir konu ki, insanımız öderken zorlanacağı miktarda kredi çekip arabaya yatırıyor ise bir problem de yok gibi.
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
konu 2 yere açılmış :D
 
Üst