Corsa yedek su deposunda sürekli basınç

Röntgenci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Merhabalar herkese, yeni üye oldum ve vakit kaybetmeden yardımlarınızı dinlemek isterim :)

Problem şu, 8 ay önce bir araç aldım. Ve aldığımdan beri yüksek miktarda olmamakla birlikte yedek su deposu kapağından damla damla su sızdırıyor. 1.3 CDTI Corsa 2006 aracımda radyatör, termostat ve sistem suyu değişimi yaptığım halde hala yüksek devirlerde sızdırma devam ediyor. Araçta hararet yükselmesi yok, çekişten düşme yok, ilk marşta zorlanma yok, yakıt tüketimi yükselmesi yok, kışın soğuk hava dışında duman atma yok, yağ kapağında herhangi bir tahinleşme vs. yok, yağ çubuğunda su izi yok, bir tek soğutma sisteminin suyunu yenileyip yeni antifriz koyunca yedek su deposunda pas benzeri şeyler oluştu hafif hafif, onun da fotoğrafını aşağıya koyacağım. Sizce conta mı yaktı araç, bendeyken hiç hararet yapmdaı bu arada. Bir de ufak bilgi, triger zincirini ve ağır bakımlarını yaptırdım 3 ay önce, ama bizim usta devir daim pompasını değiştirmeyi unutmuş, onun bir alakası var mıdır bu basınçla? Nasıl emin olabilirim conta yakıp yakmadığıma? Çok teşekkürle şimdiden.

https://i.hizliresim.com/nRqLA1.jpg
https://i.hizliresim.com/vbBngO.jpg
https://i.hizliresim.com/1LAMY1.jpg

Bu arada yukarıdaki resimleir ustama gönderdim yağ mı karışmış diye o da hayır yeni antifriz pası çözüyor senin eski termostat pas içindeydi dedi. Tekrar teşekkürler..
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Ustanızın dediği doğruysa sık sık sıvı seviyesini kontrol edin paslı veya zayıf yerlerden soğutma suyunu eksiltebilir,sizden önce sahibi antifiriz koydurmadan kullanmış diyeceğim fakat kıştan yeni çıktık hiç antifiriz olmasaydı sorun yaşardınız.
 

Röntgenci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ustanızın dediği doğruysa sık sık sıvı seviyesini kontrol edin paslı veya zayıf yerlerden soğutma suyunu eksiltebilir,sizden önce sahibi antifiriz koydurmadan kullanmış diyeceğim fakat kıştan yeni çıktık hiç antifiriz olmasaydı sorun yaşardınız.

Aslında 8 ay önce ilk aldığımda filtreleri falan değiştirtmiştim aynı ustaya, o zaman çok ucuz bir antifriz koymuşlar buna ama bir süre daha kalsın bakalım gibisinden bir şey demişti. Ve ben şimdi farkediyorum ki aldığım günden beri termostatı bozukmuş aracın, çünkü bir türlü motor ısınmıyordu 90 derece sıcaklığa nadiren geldiğini gördüm o da dur kalk trafikte, yol açılınca yeniden 70'lere düşüyordu.. 10 gün önce radyatör, termostatı değiştirtip komple sistem suyunu boşalttırıp yeni antifriz koydurdum belki tıkanıklıktan basınç yapıyordur diye. Neyse usta pas demesine dedi ama neden hala yedek su deposunda basınç olduğuna bir şey demedi, bu da beni conta yanması fikrine itti. Nasıl emin olunur onu da bilmiyorum maalesef, öyle tereddüt içinde kullanıyorum aracı.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Aslında 8 ay önce ilk aldığımda filtreleri falan değiştirtmiştim aynı ustaya, o zaman çok ucuz bir antifriz koymuşlar buna ama bir süre daha kalsın bakalım gibisinden bir şey demişti. Ve ben şimdi farkediyorum ki aldığım günden beri termostatı bozukmuş aracın, çünkü bir türlü motor ısınmıyordu 90 derece sıcaklığa nadiren geldiğini gördüm o da dur kalk trafikte, yol açılınca yeniden 70'lere düşüyordu.. 10 gün önce radyatör, termostatı değiştirtip komple sistem suyunu boşalttırıp yeni antifriz koydurdum belki tıkanıklıktan basınç yapıyordur diye. Neyse usta pas demesine dedi ama neden hala yedek su deposunda basınç olduğuna bir şey demedi, bu da beni conta yanması fikrine itti. Nasıl emin olunur onu da bilmiyorum maalesef, öyle tereddüt içinde kullanıyorum aracı.


Conta yaksa yağ kapağında veya yağ çubuğunda krema gibi görüntü olur. Yağ eksilir. Sizin radyatör kapağı ömrünü tamamlamış olabilir
 

Röntgenci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Conta yaksa yağ kapağında veya yağ çubuğunda krema gibi görüntü olur. Yağ eksilir. Sizin radyatör kapağı ömrünü tamamlamış olabilir

Hiç öyle şeyler yok tamamen normal görünüyor yağla ilgili herşey. Radyatörü yeni değiştirdim kapağını da değiştirmiyorlar mı ?
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Hiç öyle şeyler yok tamamen normal görünüyor yağla ilgili herşey. Radyatörü yeni değiştirdim kapağını da değiştirmiyorlar.

Yok ise bir sorun yoktur. Radyatör kapağı ayrı satılır.ayrıca fazla su konulur ise kapak dn tahliye olur su seviyesi çok olmamali
 

Röntgenci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Hiç öyle şeyler yok tamamen normal görünüyor yağla ilgili herşey. Radyatörü yeni değiştirdim kapağını da değiştirmiyorlar.

Yok ise bir sorun yoktur. Radyatör kapağı ayrı satılır.ayrıca fazla su konulur ise kapak dn tahliye olur su seviyesi çok olmamali

hocam bir resmini falan atabilir misiniz ben bulamadım da o kapağı, olmazsa yetkili servisten satın alayım motoru açtıracağıma bir de bunu denerim daha iyi :)
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
motor soğukken su seviyesi su kabının birleşim yeri civarında olmalı. kalt cold bişii yazıyor orda oraya kadar.
kapak 3. resimdeki yenilemekte fayda var.
basınç sorunu devam ederse özel veya yetkili serviste conta yanıkmı diye test ettirebilirsiniz.
motor sıcakken kapağı açmayın hem tehlikeli hemde hava yapabilir.(bazı motor tipleri hava yapabiliyor aklınızda bulunsun)
 

Röntgenci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 May 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
motor soğukken su seviyesi su kabının birleşim yeri civarında olmalı. kalt cold bişii yazıyor orda oraya kadar.
kapak 3. resimdeki yenilemekte fayda var.
basınç sorunu devam ederse özel veya yetkili serviste conta yanıkmı diye test ettirebilirsiniz.
motor sıcakken kapağı açmayın hem tehlikeli hemde hava yapabilir.(bazı motor tipleri hava yapabiliyor aklınızda bulunsun)

o kapağın orijinal olması gerekir mi peki illa? 15 liraya da var 60 liraya da var da.
 
Üst