Çarpıştıktan sonra macunlu ve orjinal tampon hasar farkı

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,467
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba,
Geçen gün uykusuz olmam, çocukların huysuzluğu, dikkatsiz davranmam vb. sonucu arkamda araçla hareket edip gittiğini sandığım eşimin hala duruyor olması sebebiyle aile içi trafik kazası yaşadık😂

Geri geri eşimin çıktığı yere yanaşacaktım. Çıktığını gördüm, sol aynaya bakarak yavaş yavaş yanaşırken çaaat diye bir ses geldi, biraz sarsıldık. Olay sonrası hal ve hareketlerim, eşimle olan diyaloglarım rahmetli levent kırca'nın sarhoş tiplemesini getirdi aklıma ve gülmeye başladım. Eşim de anlam veremedi tabi. Arabasına titiz bir adam böyle bir olay karşısında gülüyor.

Tabi benim kazaya fazla üzülmeyişimdeki esas etken olayın akabinde kendi tamponumu göremeyip eşimin aracının tamponunu görmemdi. Tamam tamam bişey yok deyip gönderdim eşimi.



Eşim gittikten sonra eğilip baktım ki üfff😨



Resimdeki kırıklardan anlaşılacağı üzere opelin tamponu boyalı ve macunlu. Vw'nin tamponu ise orjinal fabrikasyon boyalı.

Fabrikasyon boyalı tampona ne yaparsanız yapın esniyor ve boyası hasar almıyor. Şöyle ki eşim geçen yıl önden bir araca çarptı, tampon içindeki plastik radyatör muhafazası kırıldı, kliması çalışmıyor. Tamponda ise 3-4 küçük çizik vardı sadece, onları da sildim geçti.

Benim macunlu tampon ise tık desem, değsem bir yere macunlar patlıyor hemen. Şimdi boyatmak yerine orjinal mavi çıkma tampon arıyorum.

Siz siz olun ufak tefek şeyler için plastik aksamlarınızı iştahla bekleyerek getir de komple boyayalım bunu diyen kaportacılara teslim etmeyin. Rötuş yaptırmanız yararınıza olacaktır.

Kazasız belasız sürüşler...
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,445
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun...Evet dediğin gibi plastik olduğu için esnemede fazlalık olan yeri atar...Plastiğe göre macunlu yer daha sert olduğu için o bölümü çatlatır..Çıkma almak mantıklı...Yansanayi orjinal siyahı boyatıp kullanmakta seçenekler arasında olabilir..Önü zor oturtuyorlar ama arka biraz daha kolay oturuyor(Özellikle sedanlarda)...Tekrar geçmiş olsun...Allah beterlerinden hepimiz korusun...
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,476
Tepki puanı
2,566
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
geçmiş olsun. sıcak havada yapılan küçük kazalarda tampon daha esnek oluyor. hava soğuk olursa daha çabuk kırılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,467
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun...Evet dediğin gibi plastik olduğu için esnemede fazlalık olan yeri atar...Plastiğe göre macunlu yer daha sert olduğu için o bölümü çatlatır..Çıkma almak mantıklı...Yansanayi orjinal siyahı boyatıp kullanmakta seçenekler arasında olabilir..Önü zor oturtuyorlar ama arka biraz daha kolay oturuyor(Özellikle sedanlarda)...Tekrar geçmiş olsun...Allah beterlerinden hepimiz korusun...
Amin abi. Orjinal tampon alıp boyatsam esner, macun olmadığı için böyle patlama yapmaz diyorsun yanlış anlamadıysam. Fabrikasyon gibi olursa hiç uğraşmayıp yeni tampon alayım o zaman ben. Çünkü en ufak bişeyde yine gidecek bu. Heralde tamamını boyarlar ve 1000tl gider diye düşünüyorum macunlu tampona, çıkmayı bi araştırayım ben...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,445
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Amin abi. Orjinal tampon alıp boyatsam esner, macun olmadığı için böyle patlama yapmaz diyorsun yanlış anlamadıysam. Fabrikasyon gibi olursa hiç uğraşmayıp yeni tampon alayım o zaman ben. Çünkü en ufak bişeyde yine gidecek bu. Heralde tamamını boyarlar ve 1000tl gider diye düşünüyorum macunlu tampona, çıkmayı bi araştırayım ben...
Aynen...Bana orjinal veya yansanayi(Sıfır)alıp boyatmak daha mantıklı geldi..
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Mtunc

VIP Üye
33-Mersin
Katılım
28 Tem 2016
Mesajlar
601
Tepki puanı
238
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Amin abi. Orjinal tampon alıp boyatsam esner, macun olmadığı için böyle patlama yapmaz diyorsun yanlış anlamadıysam. Fabrikasyon gibi olursa hiç uğraşmayıp yeni tampon alayım o zaman ben. Çünkü en ufak bişeyde yine gidecek bu. Heralde tamamını boyarlar ve 1000tl gider diye düşünüyorum macunlu tampona, çıkmayı bi araştırayım ben...
Çıkma alacaksanda dikkat et bazen yan sanayinin çıkması oluyor ve bazı tırnaklar kırık olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,925
Tepki puanı
6,128
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ömer hocam geçmiş olsun. Canımız sağ olsunda arabayı her türlü toplarız...
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,467
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Çıkma alacaksanda dikkat et bazen yan sanayinin çıkması oluyor ve bazı tırnaklar kırık olabiliyor.
Bir kaportacı abiyle görüştüm. Yan sanayi tamponda tazyikli su tutlması sebebiyle boyada atma olur dedi. Orjinal çıkma alırsan zımparalar boyarız, orjinal gibi olur dedi.

Yan sanyide astar boya sıfırdan atılacak, çıkmada esnek bir astar, boya vb tabakası mevcut zaten, sanırım o yüzden usta orjinal çıkma al diyor...
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Fabrikadaki statik kuru boyanın yerini hiçbirşey tutmaz.
Tampon çok önemli değil, 10 sefer de boyatsanız plastik aksam ama masraf nihayetinde.
Tampona macunla tamir yapılmışsa baştan o yanlış aslında. Komple temizlenip boyanınca bu kadar çabuk çatlamaz boyası.
 

06Berkay

Yönetici
Başkan
06-Ankara
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
1,906
Tepki puanı
1,024
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun Ömer Bey.. Bu yüzden ben de aracımın tamponunda ne kadar çizik olursa olsun boyatmıyorum, pasta + rötuşlatıp yoluma devam ediyorum servise yolum düştükçe de tekrar üzerine birer kat daha rötuş geçiyoruz boya yükseklikleri eşitlensin diye :)
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Üst