Astra Sport Elegance 2020 benzi+LPG Sıkıntı yaşayan var mi

Faysal yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
47-Mardin
Katılım
24 Tem 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar ben Haziran 2020 Astra J kasa Sport Elegance Benzin+LPG olarak sıfır araç aldım. LPG servis çıkışlı olup +2 yıl garanti süresini uzatım. Allah'a şükür şuana kadar hiç bir sıkıntı yaşamadım ve gerçekten harika bir araba. Ama hem çevremde hemde internette biraz araştırdım Astra benzinli araçlara LPG takıldığı zaman piston mil kırma, egzantrik arızası verme ve sipop yakma gibi bir kaç sıkıntı verdiğini duydum.
Ancak aracı bayiden aldığım zaman yeni astralarda çelik sipop taktiklerini ve kesinlikle bir sorun cikartayacagini söylediler gönül rahatlığıyla aracınızı sürün dediler. Bu arada LPG sistemi landrenzo yağlamali olanı taktılar aracın LPG de mi benzinde mi fark edemiyorsunuz çok performansı gidiyor. İnternet ve çevremdeki insanların görüşleri beni endişelendiriyor. Acaba benim aracımda da böyle bir sorun yaratir mi. Sizce arada sürekli benzinle mi kullansam yada servisin bana dediği gibi hiç tereddütsüz rahatlıkla kullanabilirsiniz dediğini mi yapsam.
Teşekkür ederim.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yağlama iptal et tek sorun subap da çıkar pistona filan bişey olmaz onada çelik takmışlar sorun çıkmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Faysal yılmaz

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,883
Tepki puanı
6,085
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Çelik takılmış ise sorun yaşamazsınız Faysal bey, takılmamışsa da en az 60-70 bin kilometre sorun yaşamazsınız. LPG ile yapacağınız tasarruf zaten o kilometreye gelene kadar yapacağınız 3-5 bin TL ücreti kat kat çıkarmış olacaktır. Gözünüz korkmasın aracınızın tadını çıkartın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Faysal yılmaz

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,883
Tepki puanı
6,085
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Yüksel bey ( @Yuko35 ) az önce ilgili konuda ki mesajların bazılarını raporlayarak çelik subap diye birşey olmadığı şeklinde bilgi aktarmıştır. Yazdıkları kısmen doğru, ancak piyasada çelik subap ismiyle bilindiği için mesajlara müdahale etmiyoruz.

Konuyla ilgili olarak detaylı yazmak gerekirse, astra j motorlarında daha doğrusu Euro 5 standartlarıyla üretilmiş motorların tamamında aracın ağırlığını hafifletmek amacıyla magnezyum alaşımlı malzemeler kullanılmaya başlanmıştır. Magnezyum alaşımlı malzeme zamanla yüksek sıcaklık (Benzin için patlama anında 700 derece civarında, LPG için patlama anında 900 derece civarında )nedeniyle özelliğini yitirmeye başlamakta ve yamulma dediğimiz duruma maruz kalmaktadır. LPG ile kullanılan motorlar da bu süre kilometre olarak kısalmaktadır. Ancak doğru ayarlar ve işçilik ile süre oldukça uzatılmaktadır. Bu duruma maruz kalan motorlarda subaplar piyasada bilinen adıyla çelik subap ile değiştirilmekte yaşanan durum çözülmektedir.

Yüksel bey (@Yuko35) eklemek istediğiniz birşey varsa buradan devam edebiliriz.
 

Faysal yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
47-Mardin
Katılım
24 Tem 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Yüksel bey ( @Yuko35 ) az önce ilgili konuda ki mesajların bazılarını raporlayarak çelik subap diye birşey olmadığı şeklinde bilgi aktarmıştır. Yazdıkları kısmen doğru, ancak piyasada çelik subap ismiyle bilindiği için mesajlara müdahale etmiyoruz.

Konuyla ilgili olarak detaylı yazmak gerekirse, astra j motorlarında daha doğrusu Euro 5 standartlarıyla üretilmiş motorların tamamında aracın ağırlığını hafifletmek amacıyla magnezyum alaşımlı malzemeler kullanılmaya başlanmıştır. Magnezyum alaşımlı malzeme zamanla yüksek sıcaklık (Benzin için patlama anında 700 derece civarında, LPG için patlama anında 900 derece civarında )nedeniyle özelliğini yitirmeye başlamakta ve yamulma dediğimiz duruma maruz kalmaktadır. LPG ile kullanılan motorlar da bu süre kilometre olarak kısalmaktadır. Ancak doğru ayarlar ve işçilik ile süre oldukça uzatılmaktadır. Bu duruma maruz kalan motorlarda subaplar piyasada bilinen adıyla çelik subap ile değiştirilmekte yaşanan durum çözülmektedir.

Yüksel bey (@Yuko35) eklemek istediğiniz birşey varsa buradan devam edebiliriz.
Çok Teşekkür ederim. İnanın artık aracı kullanırken bozuldu bozulacak diye tereddüt ediyoruz. Araç daha 7.500 km büyük ihtimalle bundan sonra yarı benzin yarı LPG de kullanacağım. Nereye kadar gittiyse artık. 5 yıl focus kullandim benzinli otomatik çok memnunum kalmadım Opel e güvenerek aldım inşAllah yanilmam.
 

Faysal yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
47-Mardin
Katılım
24 Tem 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Çelik takılmış ise sorun yaşamazsınız Faysal bey, takılmamışsa da en az 60-70 bin kilometre sorun yaşamazsınız. LPG ile yapacağınız tasarruf zaten o kilometreye gelene kadar yapacağınız 3-5 bin TL ücreti kat kat çıkarmış olacaktır. Gözünüz korkmasın aracınızın tadını çıkartın.
 

Faysal yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
47-Mardin
Katılım
24 Tem 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Öncelikle teşekkür ederim
Ben aracı 60-70 bine gelmeden satarım kesin ☺️ yılda ancak 7-8 bin km yapıyorum
 

Faysal yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
47-Mardin
Katılım
24 Tem 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Yağlama iptal et tek sorun subap da çıkar pistona filan bişey olmaz onada çelik takmışlar sorun çıkmaz
Yağlama sistemini iptal etsem garanti süresini iptal olur landrenzo bayisi taktığı için Gold garanti yapmış 6 ayda bir yada 10.000 de bir yağ filtresi ve LPG yağ sistemini değiştirmek zorunda kalıyorum
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yüksel bey ( @Yuko35 ) az önce ilgili konuda ki mesajların bazılarını raporlayarak çelik subap diye birşey olmadığı şeklinde bilgi aktarmıştır. Yazdıkları kısmen doğru, ancak piyasada çelik subap ismiyle bilindiği için mesajlara müdahale etmiyoruz.

Konuyla ilgili olarak detaylı yazmak gerekirse, astra j motorlarında daha doğrusu Euro 5 standartlarıyla üretilmiş motorların tamamında aracın ağırlığını hafifletmek amacıyla magnezyum alaşımlı malzemeler kullanılmaya başlanmıştır. Magnezyum alaşımlı malzeme zamanla yüksek sıcaklık (Benzin için patlama anında 700 derece civarında, LPG için patlama anında 900 derece civarında )nedeniyle özelliğini yitirmeye başlamakta ve yamulma dediğimiz duruma maruz kalmaktadır. LPG ile kullanılan motorlar da bu süre kilometre olarak kısalmaktadır. Ancak doğru ayarlar ve işçilik ile süre oldukça uzatılmaktadır. Bu duruma maruz kalan motorlarda subaplar piyasada bilinen adıyla çelik subap ile değiştirilmekte yaşanan durum çözülmektedir.

Yüksel bey (@Yuko35) eklemek istediğiniz birşey varsa buradan devam edebiliriz.
Ki aslında oda sadece bidahaki subap bakımını uzatıyor çelik bile taksan bunun contasini degistirmiyorsun imkanın yok orjinal takıyor mesela ama hasip üstadın da dediği gibi üst devirlerde benzin ile gidersen alt devirler içinde güzel bir ayar yaparsan hiç sorun çıkarmaz ama uzun vadede tabi
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
  • Beğen
Tepkiler: Faysal yılmaz

Faysal yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
47-Mardin
Katılım
24 Tem 2021
Mesajlar
9
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Ki aslında oda sadece bidahaki subap bakımını uzatıyor çelik bile taksan bunun contasini degistirmiyorsun imkanın yok orjinal takıyor mesela ama hasip israfında dediği gibi üst devirlerde benzin ile gidersen alt devirler içinde güzel bir ayar yaparsan hiç sorun çıkarmaz ama uzun vadede tabi
Evet uzun yolda farkettim zaten 140-160 ile gittiğimde LPG sistemine bağlı yağlama kutusundaki yağ oranı bayaa eksiltmişti servise götürdüm arabayı zorladım mi dedi. Ondan LPG yağıni eksiltir. Artık karışık bir şekilde sürecem uzun yolda benzin şehir içi LPG ile kullanacağım.
Çok teşekkür ederim sizlere ☺️
 
Üst