Astra Sedan 1.6 cdi 136 BG Klima çalışma prensibi hakkında.

akif1984

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
19
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
İyi günler arkadaşlar
Başlıkta bahsettiğim aracımı yeni aldım. bildiğiniz üzere iki tane klima var. Bu araçlarda birçok araçta olduğu gibi motor ısınınca mı? kalorifer çalışıyor. Evlerde kullanılan klimalar gibi mi çalışıyor. Bu konuda yardımınızı bekliyorum.
 

ege621

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
74
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Siz klima düğmesine bastığınızda kompresör soğutucuyu sıkıştırıp deşarj eder böylece soğuk hava alırsınız. Isıtmak için de genelde torpido gözünün orda olan kalorifer kazanı vardır, motordan geçen soğutucu hem büyük radyatöre hem de buraya girer. Kalorifer kazanının önündeki fan da üfleyerek sıcak hava akışını sağlar. Soğuk ve sıcak arasındaki geçişi de iki havanın kesiştiği bir yoldaki vana sağlar. Ayarladığınız sıcaklığa göre sıcak soğuk havanın oranını ayarlar. Sorunuza gelecek olursak sıcak havayı sadece motor ısınınca alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burgaz39 ve Murat

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Evlerdeki klima gibi çalışmıyor soğutma yapar ısıtma yapmaz iklimlendirme var ise hem ısıtma hem soğutma yapar bildiğim kadarıyla
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,884
Tepki puanı
6,087
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Öncelikle aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın, hazır konu açılmışken Dijital Klimanın Çalışma mantığını sizinle ve diğer üyelerimizle paylaşayım.

Opel araçların ve hatta birçok araçta sistem bu mantıkta çalışmaktadır. Bu sistem kimi firmalar tarafından bölgesel iklim klima, dijital klima vb isimler ile adlandırılmaktadır. Öncelikle sistemin fotoğraflarına bakacak olursak;

opel_dijital_klima.jpg


Sistem görünümü yukarıdaki gördüğümüz şekildedir. Dikkatinizi çektiyse sağ ve sol tarafta 2 adet sıcaklık ayarlama bölümü bulunmaktadır. Bu sürücü ve yolcu için sıcaklık ayarlaması yapılabileceği anlamını taşımaktadır. Ben resim üzerinde sizler için numaralandırdım. Detaylı şekilde aşağıda anlatacağım. Bu sistem cihazlarda eski mantıktaki gibi sıcak için sağa, soğuk için sola döndürülecek bir düğme bulunmamaktadır. Sıcaklık ayarlama düğmeleri (4-5) vasıtasıyla istediğimiz sıcaklığı seçeriz sistem bizim yerimize sıcak veya soğuk üfleyecektir. Yani siz 23 derece sıcaklığı seçerseniz dış ortam sıcaklığı 30 dereceyse 1 numarayla gösterdiğimiz (klima soğutma) düğme aktifse sistemimiz soğuk üfleyecektir. Dış ortam sıcaklığı 10 dereceyse 1 numaralı düğme aktif olsun veya olmasın klimamız sıcak üfleyecektir. (motor sıcaksa)

Sistem üzerindeki düğmelerin görevleri şu şekildedir.
  1. Klima soğutma sistemi (kompresör) devrede.
  2. Dışarıdan hava alımı kapalı. (Özellikle yoğun trafikte dış havanın içeriye girmemesi için kesinlikle kullanılmalıdır)
  3. Otomatik mod (Auto) Bu mod sayesinde biz sadece sıcaklığı seçeriz, sistem fan hızını ve yönünü sıcaklığa göre otomatik belirlemektedir.
  4. Sürücü bölümü sıcaklık seçim düğmesi
  5. Yolcu tarafı sıcaklık seçim düğmesi
  6. Arka cam ve dış aynalar buz çözücü
  7. Fan hızı artırma (manuel ayar)
  8. Fan hızı azaltma (en son ayara kadar basınca sistem komple kapanır.)
  9. Ön cama hava üfletme
  10. Yüzümüze doğru hava üfletme
  11. Ayaklara hava üfletme
  12. Ön cam ve yan aynalar kısmı buğu çözücü
 
Son düzenleme:

akif1984

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
19
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Değerli arkadaşlar kıymetli bilgileriniz için teşekkür ederim.
 
Üst