Astra g akü boşalma sorunu

dream014

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
119
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar;
özellikle elektrikten anlayan arkadaşlardan yardım istiyorum.
aracım akü ( 72 A mutlu) ve şarj dinamosu yeni değişti araç çalışırken 14.5 Volt , stop halinde 12 Volt ölçmekteyim. boşta kapılar kilitli iken aracın çektiği akım : 0,075 Amper .
ancak geçen gün 4 saat içinde aracım şarjı bitmiş. akü full dü.
ertesi gün yaptığım ölçümde boşta çekilen akım çok yüksekti ölçemedi ölçü aleti fakat kontak aç kapa yaptım bir kaç kere ve düzeldi çekilen akım tekrar 0,075 Ampere düştü.
aracın aküsü geçen ay 2 kere yine aynı şekilde bir günde bitmişti sıfır olmuştu. tekrar tekrar şarj oldu akü...
bu kaçağı nasıl bulabilirim. hangi sigortaları sökerek anlayabilirim. resimdeki sigorta kutusunda sırasına göre bir yer varmı.
kaçak neden devamlı olmuyorda bazı günler oluyo?
araçta LPG var.
ayrıca şarj dinamosu takılırken aküye direk + ve - kutupları kalın kablo ile bağlandı şarj dinamosu ve akü arasında.
yardımcı olacaklara şimdiden çok teşekkür ediyorum.

foto0023x.jpg


foto0012c.jpg
 
Son düzenleme:

decoder

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
1,171
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yazılarını düzelt arkadaşım bu ne biçim bir yazıdır ondan sonra bizde bilgilerimizi paylaşalım
 

MOKIA

Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ağu 2006
Mesajlar
3,820
Tepki puanı
14
Puanları
38
www.iststatus.com
Aracın kapıları kapalı bekleme konumunda iken 0.005 A görmen lazım
sen 75 miliamper ölçmüşsün. buda yüksek bi değer. Aracın kullandığından daha fazlasını bekleyerek geçirdiğini hesaplarsan akün zayıf düşüp bitmeye başlyacaktır.
yarım saat bir saat lik kullanımlada şarj olmaz. Tam şarj olması için 24 saate yakın şarj olması gerek.
neyse sen fazla çekilen akımı tespit edip düzeltirsen kullandıkça zamnla tam şarjlı duruma dogru yaklaşır.

Öncelikle yapman gereken Bu akımı LPG kitimi yoksa ARAÇ tarafındanmı çekiliyor onu tespit et.
Araç tarafından ise motor tarafındaki ana siğortalardan hangisi üzerinden çekiliyor onu tespit et.
daha sonra o siğortaya bağlı üniteleri tek tek ayırarak kontrol edeceksin.
sorunlu üniteyi bulup düzelteceksin.
 

dream014

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
119
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
cengiz bey tşk ederim . ana sigorta panosu dediğiniz yer yukardaki resimlerde görünüyormu acaba..
sayın ahmet timur arkadaşım buyrunuz yazılarda biçimleride düzeldi .
 

dream014

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
119
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
şarj dinamosundan aküye çekilen direk + ve - hatların zararı veya yararı nedir. benim elektrikçi özellikle ısrar etmişti o yüzden takmıştık.
 

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
astra g lerde fan açık kalır bazen 2001 modellerde ön tamponun sürücü tarafında altta bi kutu vardır ona tıklarsanız durabilir fan açık kalırsa aküde erken boşalma sorununa neden olur.
 

dream014

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
119
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
yüksek akım çekerken fan kapalıydı dostum özellikle dikkat etmiştim
 

decoder

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
1,171
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
öncelikle anlayışın için teşekür ediyorum yazılar konusunda
sorununa gelince lektrik konuısunda mokiadan daha iyi bir bilgiye sahip üye varmıdır bilmiyorum ama ben farklı bir şey diyecem
yeğeninim fiat mareası vardı ve sürekli akü boşaltıyordu uzun uzun uğraştı elektrikci felan gezdi ama bir cözüm bulamadı her gittiği elektrikci rafkı bir şey dedi en sonunda servise gittik ben onunla gitmiştim serviste cıkan sonuc sonradan eklenmiş eklentiler cıktı 1 lpg bağlantısı hatalı denmişti ikincisi ise arac sonradan bağlanan park sensörü denmişti lpg bağlantısına araya bir eklenti yaparak ( kablolardan ) düzeltmiş park sensörü bağlantılarını değiştirmişlerdi ve sorunu cözülmüştü sizde emin olduğunuz bir ustanız varsa ise eklentileri iptal ederek deneyin eğer düzelirse yanlış bağlantılar var dememktir ama eklentilerden sonrada aynısı bir servise girin onlar baksın
 

dream014

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
119
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
elektrikçilere güvenim kalmadı inanın. ölçü aletini alıp kendim baksam daha mantıklı geliyo.yalnız sorun devamlı değil arada bir oluyo oluncada tüm aküyü 4 saatte boşaltıyo. normalde akü devamlı yeşil yanıyo. hiç eksilme yok. 16 gün boş durdu araba bir basmada aldı. yani sorun arada bir oluyo ve yolda bırakıyo .illet
 

decoder

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
1,171
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
elektrikçilere güvenim kalmadı inanın. ölçü aletini alıp kendim baksam daha mantıklı geliyo.yalnız sorun devamlı değil arada bir oluyo oluncada tüm aküyü 4 saatte boşaltıyo. normalde akü devamlı yeşil yanıyo. hiç eksilme yok. 16 gün boş durdu araba bir basmada aldı. yani sorun arada bir oluyo ve yolda bırakıyo .illet
şu son yazdıklarına dayanaraktan şunu diyebilirm seninki tamamen sonradan yaptığın bir eklentiden oluyor cıplak bir kablonun bir yere temas edip kısa devre yapması gibi düşün sonradan yaptığın eklentileri bir süreliğine iptal et öyle dene bakalım
 
Üst