akü ve turbo sorunu

serhat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2014
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhabalar.1 sene önce 05 model astra essentia dizel aldım.iki kafta önce arabama bincegim esnada kapilari kumandayla acamadim ve anahtarla actim hicbir isim yanmadi ve araç calismadi dolayisiyla.. Akünun bitmiş olacagini düşündüm ve takviyeyle calistrdim. Dun yine ayni şey oldu ve sanayiye goturdum usta akuyu ölçtü ve bitmiş değiştirenlazim dedi.yeni bir akü taktirdim ancak aracla 20 km yaptıktan sonra 4 saat kadar bainmedim ve aracima geldiğimde bu sefer kapilari actim isiklar da yandi ama araci calistiramadim(hicbir isik vs acil kalmamisti) yalniz şöle bisey vardi araç calismadigi halde radyatör calisiyodu diğer usta fan müşürunun değişmesi gerektiğini soledi ama tatmin olmadim sabahina başka ustaya goturdum cekisinde bi problem varmi dedi ve bende turbonun calismadigini soledim bir haftadir egzosta yda turbo hortumunda bir siknti olduğunu soledi ancak net biseyo test ettikten sonra soleyecekmis. Herkesin farklı bisey solemesi kafami katistirdi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 15:40 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:37 ----------

Ayrıca aracim 112 bin km de.. Kontagi taktigimda anahtar işareti kaliyo gitmiyor calistirdigmda gidiyor..
 
Son düzenleme:

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Öncelikle merhabalar.1 sene önce 05 model astra essentia dizel aldım.iki kafta önce arabama bincegim esnada kapilari kumandayla acamadim ve anahtarla actim hicbir isim yanmadi ve araç calismadi dolayisiyla.. Akünun bitmiş olacagini düşündüm ve takviyeyle calistrdim. Dun yine ayni şey oldu ve sanayiye goturdum usta akuyu ölçtü ve bitmiş değiştirenlazim dedi.yeni bir akü taktirdim ancak aracla 20 km yaptıktan sonra 4 saat kadar bainmedim ve aracima geldiğimde bu sefer kapilari actim isiklar da yandi ama araci calistiramadim(hicbir isik vs acil kalmamisti) yalniz şöle bisey vardi araç calismadigi halde radyatör calisiyodu diğer usta fan müşürunun değişmesi gerektiğini soledi ama tatmin olmadim sabahina başka ustaya goturdum cekisinde bi problem varmi dedi ve bende turbonun calismadigini soledim bir haftadir egzosta yda turbo hortumunda bir siknti olduğunu soledi ancak net biseyo test ettikten sonra soleyecekmis. Herkesin farklı bisey solemesi kafami katistirdi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 15:40 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:37 ----------

Ayrıca aracim 112 bin km de.. Kontagi taktigimda anahtar işareti kaliyo gitmiyor calistirdigmda gidiyor..
Akü olarak sunu söyleyebilirim, akünüz bitmis olmayabilir belki torpido isigi switch yada bagaj switch arizali acik kalmis olabilir bununda farkina varmamamis olabilirsiniz,yada sarj dinamosu akünüzü sarj etmiyor olabilir sarj dinamo kasnagi arizalanmis olup bosa dönüp dinamoyu döndürmedigi icin gene sarj etmiyor olabilir sarj dinamosunu ölctürün derim ve en sonuncusu dediginiz gibi radyatör önündeki fan motor kapali iken bile calisiyorsa müsür arizali olup düsük derecelerde beyne sinyal gönderip fan actiriyor olabilir ve böylece siz farkinda olmadan aküyü bitiriyordur..büyük ihtimal turbonuz calisiyordur fakat biryerlerden önemli derecede kacak vardir ve yeterli basinc olusmadigi icin görevini yapmiyordur + selenoid valfinede baktirin derim..

anahtarli olan isik araba calistiktan sonra gitmesi normaldir bünun nedeni arabanizda kayitli ariza kod- kodlari olmasidir bunuda söyle ögrenebilirsiniz kontak anahtarini takip ayni anda gaz pedalina ve firene basin kontagi cevirin ama calistirmayin ekranda ECN ila baslayan ariza kod veya kodlari cikacaktir bunlari serviste tech2 ile siliyorlar 20 lira falan sonra tekrar arabanin kontagini ilk cevirdiginizde motoru calistirmadan bu anahtarli olan isik diger sönen isiklarla beraber sönecektir motor , el freni ,yag isigi ve emniyet kemeri isigi kalir motoruda calistirinca hepsi gider fakat bu anahtarli isik tekrar gelir ve motor calistirana kadar sönmezse arabanizda tekrar eden bir problem vardir, bu arada burada yazan ariza kodlari su anki arabanizda bulunan problemlerin ariza kodlari olabilir bizimle paylasabilirseniz sorunu belki ortaya cikartabiliriz.
 
Son düzenleme:

serhat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2014
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Saglikli bilgiler için çok tesekkur ederim..

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 17:15 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 17:12 ----------

Akü olarak sunu söyleyebilirim, akünüz bitmis olmayabilir belki torpido isigi switch yada bagaj switch arizali acik kalmis olabilir bununda farkina varmamamis olabilirsiniz,yada sarj dinamosu akünüzü sarj etmiyor olabilir sarj dinamo kasnagi arizalanmis olup bosa dönüp dinamoyu döndürmedigi icin gene sarj etmiyor olabilir sarj dinamosunu ölctürün derim ve en sonuncusu dediginiz gibi radyatör önündeki fan motor kapali iken bile calisiyorsa müsür arizali olup düsük derecelerde beyne sinyal gönderip fan actiriyor olabilir ve böylece siz farkinda olmadan aküyü bitiriyordur..büyük ihtimal turbonuz calisiyordur fakat biryerlerden önemli derecede kacak vardir ve yeterli basinc olusmadigi icin görevini yapmiyordur + selenoid valfinede baktirin derim..

anahtarli olan isik araba calistiktan sonra gitmesi normaldir bünun nedeni arabanizda kayitli ariza kod- kodlari olmasidir bunuda söyle ögrenebilirsiniz kontak anahtarini takip ayni anda gaz pedalina ve firene basin kontagi cevirin ama calistirmayin ekranda ECN ila baslayan ariza kod veya kodlari cikacaktir bunlari serviste tech2 ile siliyorlar 20 lira falan sonra tekrar arabanin kontagini ilk cevirdiginizde motoru calistirmadan bu anahtarli olan isik diger sönen isiklarla beraber sönecektir motor , el freni ,yag isigi ve emniyet kemeri isigi kalir motoruda calistirinca hepsi gider fakat bu anahtarli isik tekrar gelir ve motor calistirana kadar sönmezse arabanizda tekrar eden bir problem vardir, bu arada burada yazan ariza kodlari su anki arabanizda bulunan problemlerin ariza kodlari olabilir bizimle paylasabilirseniz sorunu belki ortaya cikartabiliriz.

Araba şuan tamircide onun yapacagi yoruma gore de buraya yazacağim..
 

serhat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2014
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sorunum çözüldü selonoid valfi değişti fanla alakali bi parcanin yerinin değiştirildiği solendi otellerde kronikmiş.. 290 lira tuttu.. Şuan turbo calisiyo hiçbir siknti yok akü problemi de sona erdi.
 

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Sorunum çözüldü selonoid valfi değişti fanla alakali bi parcanin yerinin değiştirildiği solendi otellerde kronikmiş.. 290 lira tuttu.. Şuan turbo calisiyo hiçbir siknti yok akü problemi de sona erdi.
dogru selenoid valfi kroniktir, bende de ayni sorun olmustu forumda Selim bey´in yardimi ile sorunu bulmustum internetten satin alip kendim degistirmistim burada Almanyada servis olayi cok pahali, sorununuzun giderildigine sevindim keyifli sürüsler.
 
Üst