1.6 Ecotec Motor Yükselen Hararet ve Düşen Performans

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Araç Astra 1.6 A16XER motor Classic 3.
Aslında bildiğim bir olay ama dün yaşayınca sizlerin de görüşünü almak istedim.

Bilen arkadaşlar vardır, Astra H'lardaki kapalı devre soğutma sisteminde hararet 105, 106 derecelere kadar çıkıyor, fanı öyle açıyor. Normal seyirde 103 derece civarlarında gördüğüm kadarıyla.
Ş.içinde dur-kalk sıkışık trafikte kalınca bir süre sonra hararet de 106 'lara dayanıyor haliyle. Bir süre sonra motor performansı bilhassa kalkışlarda hissedilir şekilde düşüyor. Dün tekrar yaşadım, hatta yokuşta el freniyle kalkmak zorunda kaldım, debriyajı zorlamamak için. Bir klima açsaydım daha da kötü olurdu :)

Bir ara forumda tartışılmıştı, konuyu bulamadım, ama hatırlıyorum. Fan açma derecesi daha düşük müşürlerle değiştirmenin daha doğru olduğunu, Opel'in Türkiye'de derecesi yüksek müşür seçerek yanlış yaptığını söyleyen arkadaşlar vardı.

Astra G'de 95 dereceyi geçtiğini hatırlamıyorum, daha erken fan açıyordu.
Şu an güncel kasa yeni Astra'da, İnsignia'da durum nedir bilmiyorum.

Görüşü, tecrübesi, fikri olan ?
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
klima açsaydın onun fanının etkisiylede hararet düşüyor,soğutma sistemini ve müşürü kontrol edilmesi,gerekirse sistemi temizleyip yeni sıvı ile çözülür...
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
klima açsaydın onun fanının etkisiylede hararet düşüyor,soğutma sistemini ve müşürü kontrol edilmesi,gerekirse sistemi temizleyip yeni sıvı ile çözülür...

Soğutma sisteminde veya müşürde sorun yok. Zaten 3 ay kadar önce de soğutma sıvısı yenilendi. Bu modellerin tamamı böyle çalışıyor.
Hatta bu yüzden "Opel hararetli, yüksek sıcaklıkta çalışır" diye doğruluğu tartışılabilecek bir motto var.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
oda bir gerçek katılıyorum...siz anormal bir durum gibi belirttiniz biraz :)

dizel i bile 90-95 civarı çalışıyor..aslına bakılırsa bi tane motoru yokda :)
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
1.6 turbo benzinlide hararet 100 olduğunda fan 2.kademede çalışıp 95 te bırakıyor. z16 let motor kodu bilginiz olsun. bence sizinkinde bir sorun var gibi. 107 üst sınırdır bence ve fan 3. kademede çalışıp acil soğutmaya çalışır.
fanınızın 1.ve 2. kademelerini test ettirin serviste...
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bugün test menüsünü açıp takip ettim. 107-108 derece civarı fanı son kademe açıp 102'ye kadar düşürüyor. Trafiğin sıkışıklığına göre 103-105 civarı seyrediyor.

Yani, genelde 103 civarı, sıkışık trafikte 108 dereceyi gördüm.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Bugün test menüsünü açıp takip ettim. 107-108 derece civarı fanı son kademe açıp 102'ye kadar düşürüyor. Trafiğin sıkışıklığına göre 103-105 civarı seyrediyor.

Yani, genelde 103 civarı, sıkışık trafikte 108 dereceyi gördüm.

dediğim gibi 1 ve 2 çalışmıyor... tehlikeli bence
 

meser70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
133
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bugün test menüsünü açıp takip ettim. 107-108 derece civarı fanı son kademe açıp 102'ye kadar düşürüyor. Trafiğin sıkışıklığına göre 103-105 civarı seyrediyor.

Yani, genelde 103 civarı, sıkışık trafikte 108 dereceyi gördüm.

2012 Corsa D A12XER motor. Birebir aynı değerler.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
dediğim gibi 1 ve 2 çalışmıyor... tehlikeli bence

neye göre 107 üst değer :confused: , Z16XEP lerde fan 113 de açıyor, yani verilen araçlar için bu değerler normal. Z16XER ve A16XER de ise 108-109 larda devreye giriyor.

Termostat bir küçük ile değiştirilebilir ama ben 8 yıldır bir kez olsun zararını görmedim , sıkışık trafikte 113 te açıyor, seyir halinde de 103 - 105 arasında dalgalanıyor.
 

enermax

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2012
Mesajlar
72
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
turabi arkadaşın dediği doğru. Ben de 1 yıldır arabayı aldığımdan beri aynı durumu yaşıyorum ve yazıyorum heryerde. ama kimse itibar etmiyor nedense. opele mail attım, sallamadı bile, türkiyedeki temsilcimizle görüşün diyor. onlarında vereceği cevabı bildiğim için sormadım.

bunu başka hisseden olmadımı yani bugüne kadar. 23 yıldır araba sürüyorum ve yanılmam bu konularda. Opel türkiyeye gönderdiği arabalara Almanyada taktığı termostat müşürünü koyuyor sanki Türkiye Almanya gibi soğukmuş gibi.

Trafikte dur kalka girdiğimde bir süre sonra çekiş düşüyor resmen, çekiş düşmesi de düz mantıkla yakıt artışı da demek. kışın ise kolay kolay yaşamadım bunu. Olay açık arkadaşlar, bu arabaların da diğer pek çok araba gibi normal çalışma sıcaklığı 90-95 arası olmalıydı, 103 değil. Üretici herşeyi doğru yapacak diye bişey yok, pek ala yanılabilirler.
 
Üst