0170 Arıza Kodu

DJnonstop

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2010
Mesajlar
79
Yaş
39

selam
benım aracımda ( Corsa C ) son zamanlarda egzos emisyon lambası arzı ısıgı yakmakta bunu otobanda gıderken yaktı en son yaktıgı zamanda ve bu sıra bu bır haylı fazla tekrarlıyor tech 2 ye baglandıgında 0170 arıza kodunu vermekte ve özel servis oksijenle ılgılı oldugunu ve bu parcanın degısmesı gerektıgını soledı bu parcanın ıse ıscılık dahıl 300 tl oldugunu solemıstır. acıkcası bulundugum sehırdekı servıslere cok guvenemıyorum ( yetkılı servıs Dahıl ) yasadıgım bır kac olay guvenmeme me sebep oldu ve bu sıtedekı butun arkadasların servısten daha ıyı bılgısı oldugunu dusundugumden dolayı sızlere sormak ıstedım..
 

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
644
Yaş
51
P0170 arızasının birçok nedeni var ben tam 9 ay araştırdım çünki bana söylenenler farlık farklıydı fakat ençok söylenense öndeki O2 sensörü (%60) ve Hava Akış Debimetresi [Corsa C'lerde kronik sorunmuş](%40). Hatta eksoz'daki ufacık bir delik bile bu arızaya yol açabilmekte.

Aracı ilk aldığımda ustanın bana söylediği muhtemel bu arızayı yapabilecek parçaları değiştirdim. Bujileri, hava filitresini, benzin filitresini değiştirdim düzelen birşey olmadı neyse en azından yenileri takılmış oldu. Boğaz kelebeğini temizlettim yine aynı hata. Motora giden boruları temizlettim yok her seferinde aynı hata kod'u adamı hasta eder valla.

Sonradan aracı aldığım şahısla görüştüm o'da bana aracı satmadan önce Yetkili Servise götürdüğünü servisinde O2 sensörünün arızalı olduğunu söylediğini bildirdi bana kendiside arabayı satacağı için bu masrafa girmek istemediğini belirtti. Kendisine O2 sensörü olduğuna eminmisiniz diye sorduğumda koskoca XXX Yetkili Servis dedi onlardan dahamı iyi bileceğiz dedi. Fakat benim içime yatmamıştı bu konuşma.

Araştırmalarım sonucunda her ikisininde temizlenme durumu oluyordu. Önce Hava akış debimetresini temizlettim fakat değişen birşey olmadı. Sonradan kendim öndeki O2 sensörünü söktüm 2 saat tinerde beklletim sildim kuruttum geri taktım fakat yine aynı arıza.

Canım çok sıkılıyordu birde Hava debimetresini söküp kendim temizledim sanırım temizleme işini aşırıya kaçırmışım (içine kolonya felan döktüm :) üstündeki devreyi ölçtürdüm) hava debimetresini kökten bozdum. Yeni hava debimetresi taktırdım orjinal olsun istemiştim fakat yan sanayiye razı olduk. Hava akış debimetresini değiştirince sorunum tamamen ortadan kalktı.

Ben aracı biraz fazla şıkıştırdığımda veya yağışlı havalarda P0170 hatası alıyordum tabi hata kodunu silmek için akü başını sök tak bıkmıştım. Ayrıca P0170 arızası verdikten kısa bir süre sonra Eksoz emisyon lambası yanıyordu ve araç siyah duman atıp eksoz hafif kurumlaşma yapıyordu.

Eğer sorunlar benim tarif ettiğim gibiyse büyük bir ihtimal Hava Akış Debimetresinde. Ayrıca P0170 arızası aldıktan ve belli bir süre sonra Eksoz emisyon ışığı yandıktan sonra Tech2'ye bağlatın ve O2 sensörü ve Hava akış debimetresi ölçümlerine bakın çünki anladığım kadarıyla eksoz emisyon lambası yandıktan sonra arızalı parça devre dışı kalıyor ve araç ECU değerlerinde çalışıyor.

Eğer bulabilirseniz geçici olarak bi hava akış debimetresi taktırın belli bir süre kullanın ve arıza ışığı yanmazsa hava akış debimetresinin parasını ödeyin, tekrarlarsa bu sefer O2 sensörünü deneyin

Bana özel servis O2 sensörüne 250 TL + 20 TL işcilik demişti. Internette O2 sensörü 165 TL. Tanıdığınız başka usta varsa 10 TL'ye söker takar size 175 TL'ye patlar. Hava akış debimetresi bana Bosch 190 dediler tamam dedim fakat ellerinde olmadığı için Doduco marka 145 TL'ye taktılar. Hava akış debimetreside internette büyük bir ihtimal daha ucuzdur.
 
Son düzenleme:

weSti555

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2006
Mesajlar
3,812
Yaş
44
p0170 yakıt temizleme arızası olarak geçmektedir ve aşağıda ki işlemler sırasıyla yapılmalıdır.

Aşağıdaki parçaların fonksiyonlarının doğru olup olmadığını kontrol edin:
Emme sisteminde kaçak olup olmadığını,Yağ basıncı,Depo havalandırma fonksiyonunu
Vakum hortumlarında çatlak, sıkışma, sızma olup olmadığını ve bağlantılarının doğruluğunu kontrol edin.
Egzosla ilgili tüm parçaların eksiksiz, sızdırmaz ve hasarsız olması gerekmekte.
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,797
Yaş
52
muhtemelen senin araçta kurumlaşma söz konusu 0170 bi çok arıza sebebi ama en köklü çözüm silindir kapağı sökülerek kurum temizliği olsa gerek
 

DJnonstop

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2010
Mesajlar
79
Yaş
39
tesekkur ederım en yakın zamanda servıse sızın soyledıklerınızı aktarıcam bakalım bu sefer ne dıyecekler...
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,797
Yaş
52
gene olumlu olumsuz söyleneni yazarsan yorumlarız ne demek yardımcı olabildiysek ne güzel
 

DJnonstop

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2010
Mesajlar
79
Yaş
39
yetkılı servıse guvenmedıgımı de yazmak ıstedım neden bılmıyorum bu konuda ıcımde kaldı bıseyler :) Corsa C Cruise Control ( Hız Sabitleyici ) ıcın aracımda tesısat olup olmadıgını ogrenmek servıse gıttım ve oradaki usta aracı suraya al dedi ve aldım sorun nedır dedı bende araca Corsa C Cruise Control taktırmak ıstedıgımı ancak tesısatın olup olmadıgını bır bakmalarını ıstedım servıs yetkılısı ıse corsa C kım Corsa C Cruise Control kim dedı ? şaşırdım açıkcası forumda bır konuda taktırıldıgını okumustum servıs yetkılısı kapıyı bıle acmadan bunlarda yok dedı emınmısın bır baksaydın dedım yok dedım ya benden daha ıyı mı bıleceksın dedı bende bır sınırle cıktım servısten ve yol uzerınde bulunan ozel bır servıse gırdım ustaya durumu anlattım usta dıreksıyonu soktu baktı ve bunda tesısat haır bır kol al getır takayım dedı. Şoktaydım doğrusu gelde sımdı bu servıse hata kodu ıcın aracı götür ???
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,797
Yaş
52
bilinçli servis danışmanı var bilinçsizi eğitimsizi var opel bunları okuyorsa gerekli tedbiri alacaktır ne diim ayıp yanı müşteriye karşı düşün bi bilgisiz kişi koca servisi ne hale sokabiliyo
 

DJnonstop

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2010
Mesajlar
79
Yaş
39
Ya bende bir şey var işi bilsin sorunu çözsün isterse o rakamın 5 katını istesin sorun olmaz ama ben bu gibi durumları opel Türkiyeye mail atıyorum hatta sormam gereken extra bir durum olursa bile mail atıyorum sabahında dönüş yapıyorlar hatta sorun için bir kaç yerle bile görüştürüyorlar aracım servise girdiğinde bile dönüş yapıyorlar ( Bu periyodik olarak yapılıyor galiba ) ve şikayetiniz var mı diye bende anlattım yetkili servis hemen arkasından dönüş yaptı bizlerin bi hatası oldu ise kusura bakmayın ama böyle durumlarda oluyor tabi..
 

DJnonstop

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2010
Mesajlar
79
Yaş
39
Merhaba ;

Son mesajımın uzerınden yaklasık 1 ay gecmıs ve araba evın onunde yattı bu sure zarfında cunku yogun bır ıs temposundan yenı vakıt bulup aracımı servıse goturdum. Bu arıza kodu için ve oksijen sensöründe arıza var değişmesi gerek dedi ve değiştirdim. ve şehrin içinde turlamaya başladım. sorun yok gibi gözüküyordu. Ertesı gece tekrar yandı iyice sinirlenmeye başlamıştım. sabah ilk işim servise götürdüm ve cıhaza bagladılar ve 0170 dedıler bende daha dun değiştirdik nasıl tekrar yanabılır dedım bana benzının pis olduğundan yapabileceğini sölediler ( Opetin 97 Oktan Benzin Kullanıyorum ) nasıl olur benzin aldığım pompayı bile değiştirmiyorum dedim olabilir dedi cihaza bağladıktan sonra beyinin bu oksijen sensörüne bağlı olan kısmında arıza olabileceğini ve bunu kontrol etmeye başladı ve cihazı kapattıgında bu bölümdede sorun yok dedi peki netice dediğimde istersen birde beyini kontrol ettirelim dedi ve bunun faturaya yansıması 500 TL olduğunu söyledi bende dalga geçiyorsun her halde dedim çıktım .internet üzerinde bu sorunun kronik bir sorun olduğunu ve hemen her aracın bu hatayı verebileceği ve sadece benzinin fazla tüketildiğini yazmakta. bu problemi açıkcası nasıl çözeceğimi bilmiyorum. En son aldığım benzini depoya değil aracın üzerine döküp ateşe vercem o kadar sinir oluğumu söyleyebilrim..
 

DJnonstop

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ağu 2010
Mesajlar
79
Yaş
39
Hakan bey Bu soruna bir çözüm bulamıycaz galiba ? Ne dersin yukarıda dediklerinin hepsini yaptırdım bir sıkıntı çıkmadı oksijen sensörüde değişti ama aynı hata kodunu alıyorum sildiriyorum 20 km sonra ( Ortalama ) tekrar yakıyor. Servis kronik sorun buna engel olunamaz dıyor belkı bujilerden yapabilir diyor aynı servisteki baska usta beyinin bu sensör bölümündeki mekanizmanın nemlenme yapmasından olabilir diyor.. zaten servis konusunda güvensizim mecburen götürüyorum. servis çözüm bulamıyor hava akış debimetresi normal değerlerde çalısıyor olarak gözüküyor cihaza bağlandığında
 

lapsetur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
644
Yaş
51
Hakan bey Bu soruna bir çözüm bulamıycaz galiba ? Ne dersin yukarıda dediklerinin hepsini yaptırdım bir sıkıntı çıkmadı oksijen sensörüde değişti ama aynı hata kodunu alıyorum sildiriyorum 20 km sonra ( Ortalama ) tekrar yakıyor. Servis kronik sorun buna engel olunamaz dıyor belkı bujilerden yapabilir diyor aynı servisteki baska usta beyinin bu sensör bölümündeki mekanizmanın nemlenme yapmasından olabilir diyor.. zaten servis konusunda güvensizim mecburen götürüyorum. servis çözüm bulamıyor hava akış debimetresi normal değerlerde çalısıyor olarak gözüküyor cihaza bağlandığında
Benim aşağıdaki yazımı okudunuzmu. Bu arıza kod'un zaten elektroniksel olarak arıza yok yani arızalı parça arızalı olduğunu bilmiyor çünki içinden herhangi bir devresi yanık değil mesela hava akış debimetresinde bir algılayıcı var o arıza yapıyor fakat debimetre bunun arızalı olduğunu anlamıyor ve bu algılayıcı yanlış bilgi yollayınca ECU'da aha diyor sorun var yak arıza ışığını :)

Siz hava debimetresinin düzgün veri gösterdiğine bakmayın benimkide düzgün veri gösteriyordu. Sonunda hava akış debimetresi arızalı çıktı.

Ayrıca bu arızayı öndeki ve arkadaki O2 sensörleride verdirir. Eksozdaki delik bbile bu hataya yol açarmış.
ECU arızasıda bu hataya bir neden fakat en son düşünülecek çare ECU tamiri

Motorda tekleme vs. varmı eğer varsa enjektörlerde sorun olabilir ayrıca kurum bağlamış olabilir.

P0170 arızasının birçok nedeni var ben tam 9 ay araştırdım çünki bana söylenenler farlık farklıydı fakat ençok söylenense öndeki O2 sensörü (%60) ve Hava Akış Debimetresi [Corsa C'lerde kronik sorunmuş](%40). Hatta eksoz'daki ufacık bir delik bile bu arızaya yol açabilmekte.

Aracı ilk aldığımda ustanın bana söylediği muhtemel bu arızayı yapabilecek parçaları değiştirdim. Bujileri, hava filitresini, benzin filitresini değiştirdim düzelen birşey olmadı neyse en azından yenileri takılmış oldu. Boğaz kelebeğini temizlettim yine aynı hata. Motora giden boruları temizlettim yok her seferinde aynı hata kod'u adamı hasta eder valla.

Sonradan aracı aldığım şahısla görüştüm o'da bana aracı satmadan önce Yetkili Servise götürdüğünü servisinde O2 sensörünün arızalı olduğunu söylediğini bildirdi bana kendiside arabayı satacağı için bu masrafa girmek istemediğini belirtti. Kendisine O2 sensörü olduğuna eminmisiniz diye sorduğumda koskoca XXX Yetkili Servis dedi onlardan dahamı iyi bileceğiz dedi. Fakat benim içime yatmamıştı bu konuşma.

Araştırmalarım sonucunda her ikisininde temizlenme durumu oluyordu. Önce Hava akış debimetresini temizlettim fakat değişen birşey olmadı. Sonradan kendim öndeki O2 sensörünü söktüm 2 saat tinerde beklletim sildim kuruttum geri taktım fakat yine aynı arıza.

Canım çok sıkılıyordu birde Hava debimetresini söküp kendim temizledim sanırım temizleme işini aşırıya kaçırmışım (içine kolonya felan döktüm :) üstündeki devreyi ölçtürdüm) hava debimetresini kökten bozdum. Yeni hava debimetresi taktırdım orjinal olsun istemiştim fakat yan sanayiye razı olduk. Hava akış debimetresini değiştirince sorunum tamamen ortadan kalktı.

Ben aracı biraz fazla şıkıştırdığımda veya yağışlı havalarda P0170 hatası alıyordum tabi hata kodunu silmek için akü başını sök tak bıkmıştım. Ayrıca P0170 arızası verdikten kısa bir süre sonra Eksoz emisyon lambası yanıyordu ve araç siyah duman atıp eksoz hafif kurumlaşma yapıyordu.

Eğer sorunlar benim tarif ettiğim gibiyse büyük bir ihtimal Hava Akış Debimetresinde. Ayrıca P0170 arızası aldıktan ve belli bir süre sonra Eksoz emisyon ışığı yandıktan sonra Tech2'ye bağlatın ve O2 sensörü ve Hava akış debimetresi ölçümlerine bakın çünki anladığım kadarıyla eksoz emisyon lambası yandıktan sonra arızalı parça devre dışı kalıyor ve araç ECU değerlerinde çalışıyor.

Eğer bulabilirseniz geçici olarak bi hava akış debimetresi taktırın belli bir süre kullanın ve arıza ışığı yanmazsa hava akış debimetresinin parasını ödeyin, tekrarlarsa bu sefer O2 sensörünü deneyin

Bana özel servis O2 sensörüne 250 TL + 20 TL işcilik demişti. Internette O2 sensörü 165 TL. Tanıdığınız başka usta varsa 10 TL'ye söker takar size 175 TL'ye patlar. Hava akış debimetresi bana Bosch 190 dediler tamam dedim fakat ellerinde olmadığı için Doduco marka 145 TL'ye taktılar. Hava akış debimetreside internette büyük bir ihtimal daha ucuzdur.
 
Son düzenleme:

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,060
Selamlar, eski bir konuyu hortlatacağım ama maalesef benzer bir durumdayım ve biraz canım sıkkın. 1 yıl önce mayıs ayında tüm temizlikler yapıldı, EGR nin fişi çekikti o yüzden çok arıza lambasına takılmıyordum, 1 ay önce de EGR yi değiştirdim, delphi marka takıldı. Şimdi ister istemez arıza lambası dikkatimi çekiyor. Opcom ile kontrol ettiğimde P0170 - Lean Exhaust (02) - Not present hatası var, ben silmeden kendi siliniyor, sonra tekrar geliyor. Nette açıklamaları okudum. Çok kafaya takılacak birşey değil gibi ama yinede içime kurt düştü. bugün Opcom ile aracı kullanırken biraz kayıt yaptım, ustalar bi bakıp yorum yapabilirse, bir sıkıntı var mı yok mu?
Excell dosyası;
Livedata_1998 (W)_Astra-F_Engine__X 16 XEL_201505111851.xlsx
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,917
Selamlar, eski bir konuyu hortlatacağım ama maalesef benzer bir durumdayım ve biraz canım sıkkın. 1 yıl önce mayıs ayında tüm temizlikler yapıldı, EGR nin fişi çekikti o yüzden çok arıza lambasına takılmıyordum, 1 ay önce de EGR yi değiştirdim, delphi marka takıldı. Şimdi ister istemez arıza lambası dikkatimi çekiyor. Opcom ile kontrol ettiğimde P0170 - Lean Exhaust (02) - Not present hatası var, ben silmeden kendi siliniyor, sonra tekrar geliyor. Nette açıklamaları okudum. Çok kafaya takılacak birşey değil gibi ama yinede içime kurt düştü. bugün Opcom ile aracı kullanırken biraz kayıt yaptım, ustalar bi bakıp yorum yapabilirse, bir sıkıntı var mı yok mu?
Excell dosyası;
Livedata_1998 (W)_Astra-F_Engine__X 16 XEL_201505111851.xlsx
fakir karışım hatası bence önemli bir sorun. bende afr göstergesi var bu fakir karışım hatasını aldığımda afr 17 nin üstüne çıkıp okumamaya başlıyordu yani oldukça fakir çalışıyordu araba.
arac lpgli ise önce benzinde deneyin hata varmı yokmu? varsa emme manifoldu ve oksijen sensörü öncesi kaçaklara bakılmalı.emme manifoldundaki vakum hortummları,manifoldun kendisi contası, yani hava akışmetresinin ölçmediği ama motorun emdiği hava varmı bakılmalı.
eksoz kısmında ise oksijen sensörü öncesi manifoldda falan hava kaçağı varmı bakılmalı.
bir başka husus depo havalandırma valfi sağlam gözükmesine rağmen benim aracımda açık kalmış ve kapanmıyordu yani motora daimi olarak hava veriyordu ve hataya sebep olan parça buydu.daimi olarak depodan ve beyinden aldığı komuta göre aç kapa tekniğiyle (kalp atışı) çalışır ve motora depodaki sıkışan benzin buharını verip yaktırır. açık kaldıysa 170 hatasını verdirir beni uzunca bir süre uğraştırdı tesadüfen bulmuştum...
sadece lpgde ise zaten suçlu belli lpg ayarı...
 

tasmaniandevil

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
6,060
fakir karışım hatası bence önemli bir sorun. bende afr göstergesi var bu fakir karışım hatasını aldığımda afr 17 nin üstüne çıkıp okumamaya başlıyordu yani oldukça fakir çalışıyordu araba.
arac lpgli ise önce benzinde deneyin hata varmı yokmu? varsa emme manifoldu ve oksijen sensörü öncesi kaçaklara bakılmalı.emme manifoldundaki vakum hortummları,manifoldun kendisi contası, yani hava akışmetresinin ölçmediği ama motorun emdiği hava varmı bakılmalı.
eksoz kısmında ise oksijen sensörü öncesi manifoldda falan hava kaçağı varmı bakılmalı.
bir başka husus depo havalandırma valfi sağlam gözükmesine rağmen benim aracımda açık kalmış ve kapanmıyordu yani motora daimi olarak hava veriyordu ve hataya sebep olan parça buydu.daimi olarak depodan ve beyinden aldığı komuta göre aç kapa tekniğiyle (kalp atışı) çalışır ve motora depodaki sıkışan benzin buharını verip yaktırır. açık kaldıysa 170 hatasını verdirir beni uzunca bir süre uğraştırdı tesadüfen bulmuştum...
sadece lpgde ise zaten suçlu belli lpg ayarı...
Teşekkürler cevap için.
 

Mert Burak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
1
Yaş
32
Selam Hocam bende 0170 ariza kodu alıyorum her usta farkli söylüyor bir neticeye kavuşturan var mi yardımlarınızı bekliyorum
 

huseyin333

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2020
Mesajlar
1
Merhaba Opel corsa 1.2 Benzinli Otomatik (Eastronik) Aracım var Yaklaşık 1 Senedir Oksijen Sensor arızasıyla ugrasıyorum Arıza Kod 170 bank 1 İlk olarak Oksijen Sensörünü degiştirdim.3/4 gün sonra arıza yine yandı Katalizor degiştirdim arıza yine yandı Hava akışmetreyi temizlettim yine yandı şuan ustaya tekrar gittiğimde parçacı ilk oksijen sensorunu hatalı vermiş D kasa sensörü vermiş Yine uygun olanı aldık taktım ve su an yine 170 kod oksijen sensör hatası vermekte inanın arabadan soğudum . Sizce Hava akışmetresi degişmelimidir ? Oda pahalı bi parça boşa da degiştirmek istemiyorum .Hava akışmetre arızası Oksijen sensörü hatası verir mi ?
Teşekkür ederim.
 
Üst