|
![]() |
|
![]() |
||||
|
Üye Otomobilleri Üyelerimizin Otomobillerinin Resimleri ve Tanıtımları... |
Reklam |
|
![]() |
|
| LinkBack | Seçenekler | Stil |
![]() |
#1 |
Gold Üye
![]() Üyelik tarihi: 12.02.2009
Üye No:27135
Nerden: Istanbul/Ataşehir Ad Soyad: Emre Akça
Otomobil: 2015 Tiguan - 2015 A3 Cabrio - 2007 Corsa D Sport
Mesajlar: 2.389
Beğendiği Mesaj: 61
112 mesajı 217 kere beğenildi
|
![]() Aracın detaylı fotoğraflarını henüz çekemedim. Kısa zamanda ekleyeceğim
Uzun bir aradan sonra foruma ancak girebilmek geldi aklıma.. Sanıyorum bir iki sene falan olmustur. ![]() ![]() Tekrar merhaba ![]() ![]() Ben genelde makale şeklinde araç tanıtımı yapıyorum, hem okuyanlar keyif alıyor diye düşünüyorum, hem de sadece kendi aracımı göstermektense, model hakkında bilgi veriyorum ve incelemelerimi aktarıyorum. Böylece almayı düşünen başkası, yakınları varsa fikir sahibi olmuş oluyor... Gelelim hikayemize; En son biraktiginizda corsa opcden s2000 e gecmistim, yaninda da gunluk kullandigim C serisi vardi. C malesef ruhuna el fatiha oldu, alkollu bir surucunun ters yone dalmasi sebebiyle perte cikti, bana ve karsidakilere birsey olmadi şükür. Öncesi; ![]() Sonrası; ![]() ve bu da nostalji; ![]() Mercedes gitti, yerine Tiguan tercih ettik. Ailemin de bir araca ihtiyacı vardı, bu sebeple bu kez kendimi düşünmek yerine onları ön planda tutup, geniş bir aile aracında karar verdim. Hem duruşu kaliteli, hem donanımlı hem de fiyat olarak en cazip gelen Tiguan oldu. (Bunu da başka bir üye otomobili konusunda tanıtacağım. ) Tiguan'ı aileye bıraktığım için S2000 tek araç olarak kaldı, ve malesef her gün 70 - 100 km yol yapmak hem cüzdan hem de S2000 açısından pek de hoş değildi. Bu sebeple değiştirmem ve artık insan gibi bir araca geçmem gerekiyordu. Coming soon... ![]() S2000 liseden beri hayalimdi ve bu hayali satin aldigimda ilk paylastigim yer burasi olmustu. İlk heyecanimi paylaşan ve güzel dileklerde bulunan, bulunamayan her üyemize bir kez daha tesekkur ederim. Siradaki aracimiz bir Opel olmasa da yine Almanya sinirlari icerisinden geldigi icin aileden sayiyoruz ![]() İsa'nın son yemeği... Pardon o başka bir konuydu. S2000'in son karesi ![]() ![]() Neyse, dramayı geçip devam edelim. Yeni arkadaşımız 2014 model Borusan çıkışlı bir BMW 1.16i ///M Sport. ( evet o slashlari koymasak olmaz ![]() Estoril blue rengi, Corsa OPC'mi hatırlatıyor ![]() ![]() Aslına bakarsanız, BMW markasına inanılmaz derecede antipati besleyen bir insandım.Antipatinin sebebi muhtemelen Mercedes kullanıyor olmam idi. Hele hele 1 serisi, gözümde üniversiteye yeni başlamış genç zıpır arabasından başka hiçbirşey değildi. Kendim gidip sıfır alacak olsam, asla düşünmediğim bir model ve markaydı BMW. Çok yakın bir arkadaşım aracıma kefil olunca, ve eşinin kullandığı BMW'yi takas olarak sununca, açıkçası hiç düşünmedim ve aynı gün içinde takasladım. Çünkü S2000'i satamıyordum (peynir ekmek gibi S2000 satılan bir piyasada nasıl satamadım diye sormayın, araç tertemiz olunca o kadar yüksek paraları kimse vermek istemiyor, pertleri 70k olan bir arabaya 120 neden vereyim diyorlar mantıklı olarak ) ve BMW çok çok temizdi. Üstelik 2014 model idi, sıfır gibi bir makineydi, bu sebeple kalbim yerine mantığımı dinleyip tamam dedim. Aracı kullanalı yaklaşık 2.5 ay oluyor. Hemen her gün ortalama 70 km yol yapıyorum. Şu an kesinlikle pişman değilim. Aracın donanımında bir hayli şey var. En güzeli de araçta BMW ConnectedDrive (NBT) olması. NBT nedir diye sorarsanız, büyük ekran (Next Big Thing) olarak geçiyor, yani standart küçük ekranın yerine opsiyonel olarak alabildiğiniz, bir hayli tuzlu, navigasyon vs. cart curt olan bir sistem. Genel olarak bir multimedya ekranında olan herşey mevcut. DVD, TV falan,aracın tüm genel ayarları, özellikleri,servis durumu,tork ve beygir göstergeleri (wuu sanki M3) bir de bunun yanında taktığınız müzik CD'sini kendi 120 GB hafızasına yazma gibi muhteşem bir özelliği de var. Malesef internet tarayıcısı, trafik bilgileri ve applikasyonlar gibi şeyler 1 serisinde aktif hale gelmiyor.. Bunlar dışında kendim eklediğim ışıklı kapı eşikleri, ve de spor pedallar mevcut. BMW ConnectedDrive , nam-ı diğer NBT ; ![]() Kısaca donanım; ///M Sport bodykit ///M Sport logolar ///M Sport 17" Jantlar ve RFT Lastikler ///M Sport Direksiyon ///M Performance ışklı kapı eşikleri ///M Sport pedallar ///M Sport Spor direksiyon ///M Sport, yanal destek ayarlı koltuklar ///M Sport göstergeler ///M Ön ızgara Anahtarsız çalıştırma Servotronic Start & Stop Sunroof Bi-Xenon farlar, gündüz ledleri Far yıkama Led'li arka stoplar Sis farları Işıklı ve ısıtmalı yan aynalar Işık paketi - iç / dış Elektrokrom iç / dış ayna BMW ConnectedDrive NBT 10" Multimedia Sistemi* BMW Navigasyon sistemi - 2015 Türkiye dahil tüm dünya 3B haritaları, mekanlar, POiler vs. Geri görüş kamerası, römork kamerası Arka park sensörü Bluetooth 4.0 ses ve müzik bağlantısı -kablosuz müzik dinleme imkanı AUX-in/USB Dolby Digital Surround ve harman/kardon ses sistemi Çift bölgeli tam otomatik klima Arka bölmede havalandırma çıkışı Hız sabitleme sistemi (Cruise control) Hız limitleme sistemi (Limitor) 8 İleri ZF Spor şanzıman ECO / Comfort / Sport / Sport + sürüş modları Antrasit iç tavan kaplaması Alkantra-Hexagon siyah/mavi koltuklar ve iç döşeme falan filan. Kapı eşikleri; ![]() İç kısım biraz kirlendi, kusura bakmayın ![]() ![]() Birbirimize uyduğumuz doğrudur.... ![]() ![]() Bazen de sportif. ![]() Donanım olarak oldukça üst seviye bir araç olduğunu söylemeliyim. Bu araçta bulunmayan ne var diye sorarsanız, ısıtmalı koltuk ve direksiyon, otomatik ve hafızalı koltuklar, ön park sensörü, ve adaptif cruise control (otomatik fren vs.) yok. BMW'nin tasarım felsefesini açıkçası çok sevdim. 1 serisi'de, 4 serisi'de, 3'de ,2'de hepsi hemen hemen aynı. Hatta 6 serisi bile. Kokpit dizaynı, donanımlar vs. ler çok çok benzer olduğu için, kendinizi 1 serisi değil, istediğiniz BMW'yi kullanıyormuş gibi hissediyorsunuz. Ve bu size inanılmaz keyif veriyor. İç mekan son derece kaliteli görünüyor. İlk baktığınızda ben burdayım diyen bir tasarım. Malzeme kalitesi 1 serisi olması itibari ile, diğer BMW serilerine oranla biraz düşük kalsa da, genel klasmana göre üst düzey. Bazı küçük ilginç detaylar var. Örneğin radyo sayı tuşları plastik olmasına rağmen dokunmatik. Üstüne parmağınızı koyduğunuzda ekranda hangi istasyonun o sayıya kayıtlı olduğu falan yazıyor. Değişik. İç mekanda hiç beğenmediğim şey, ayarlanamayan koltuk kafalıkları. Kesinlikle berbat tasarlanmışlar ve kafanızı yasladığınızda kafalık çok geride kalıyor. Bu sebeple boyun yastığı kullanmak durumunda kalıyorum. Aklıma gelen bir diğer eksiklik ise arka koltukların arasında kol dayama olmaması. Dış mekana gelirsek söylenebilecek çok birşey yok. Araç M paket fakat Türkiye için spor süspansiyonları söküp standart süspansiyon ile gönderiyorlar. Ve konfor açısından çok şikayet aldıklarından 18" jantlar yerine 383 kodlu, gayet çirkin 17" jantlar ile geliyor. Ön ve arka tampon standart 1 serisinden farklı, ön farlar BiXenon ancak adaptif değiller. Led tasarımında BMW gerçekten bu işi yapıyor. ![]() Performans ve yol tutuş konusunu da az birşey irdeleyip fotoğraflara geçelim. Performans olarak tatminkar görünmemekle beraber, C180'e göre çok daha iyi gittiğini belirteyim. C180 Kompressor ; 1.6 Supercharged, 150 HP , 230N/m Tork , 0-100km: 9.9 sn , 1485 kg , Tüketim ortalama ; 11.5 litre , 5 ileri otomatik şanzıman 1.16i ; 1.6 Turbo, 136 HP, 220N/m Tork, 0-100km: 8.5 sn, 1385 kg , Tüketim ortalama : 8.0 litre , 8 ileri ZF şanzıman Görünüşe göre daha hafif olması ve turbo besleme BMW'yi benim eski C ye göre daha performanslı yapıyor. 136 HP S2000'den sonra çok yavaş evet, fakat şehir içinde oldukça tatminkar bir performansa sahip. Uzun yolda 5.4 litre şehir içinde de belirttiğim gibi agresif olmayan kullanımda, trafik dahil 8.0 - 8.3 litre arası bir yakıt sarfiyatı mevcut. Araç yol tutuşu genel itibari ile çok başarılı, ve Sport + modunda beton gibi kesilen direksiyon ile çok daha agresif sürüşler yapabiliyorsunuz. S2000 ile 130-140 girerken korktuğum virajları bu araçla 170 km ile alabilmek ? üstelik, standart süspansiyon ile... Enteresan. Standart süspansiyonlar oldukça yüksek,ancak konforlu. ![]() Sonuç olarak, 1 serisi beni fazlasıyla tatmin etmeyi başardı, ve şu an oldukça memnun durumdayım. Aklıma farklı detaylar vs. ler gelirse, ekleyeceğim. Umarım keyifli bir yazı olmuştur, ve okumaktan sıkılmamışsınızdır. İyi seyirler ; ![]() ![]() ![]() ![]() Biraz daha kaliteli fotoğrafları, birkaç gün içinde ekleyeceğim... Görüşmek üzere ![]()
__________________
instagram:#emreakkca | twitter:eakca88 | facebook:emr88 | iMessage:eakca88@gmail.com
|
![]() |
![]() |
Reklam |
|
![]() |
#2 |
Onur Üyesi
Üyelik tarihi: 03.08.2006
Üye No:125
Nerden: ISTANBUL Ad Soyad: cecotto
Otomobil: L200 4X4 Ironhide Yaş: 33
Mesajlar: 2.177
Beğendiği Mesaj: 144
76 mesajı 97 kere beğenildi
|
![]() Merhaba Emre,
benim de forumda aktif olduğum zamanlardan seni çok iyi hatırlıyorum ,) Güzel bir seçim olmuş, en azından kullanışlı ve kompak bir araç olmuş. GÜzel günlerde kullanman dileğiyle. Keyifli forumlar ,)
__________________
ACCOUNT SUPERVISIOR |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Platinum Üye
![]() Üyelik tarihi: 05.03.2008
Üye No:15551
Nerden: Yarımca Ad Soyad: kerem
Otomobil: 2001 opel vectra B2 OPC 136 hp aut. Yaş: 32
Mesajlar: 3.384
Beğendiği Mesaj: 278
322 mesajı 466 kere beğenildi
|
![]() Güle güle kullan kardeşim tekrar hoşgeldin
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
__________________
![]() "Two beer or not Two beer." Shakesbeer |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Platinum Üye
![]() Üyelik tarihi: 09.07.2012
Üye No:54413
Nerden: Afyon Ad Soyad: Mert
Otomobil: Corsa B GSI 98' Yaş: 28
Mesajlar: 3.993
Beğendiği Mesaj: 412
878 mesajı 1136 kere beğenildi
|
![]() Ben de uzunca zamandır girmiyorum iyi denk geldi. THP motorun önü felaket açık, dümdüz yazılım ile 136hp oluyor size 210hp. Ufak bir turbo intercooler değişimi ile RCZ R performansı mümkün, zaten aynı motor
![]()
__________________
![]() "İnsanları kandırmak, kandırılmış olduklarına ikna etmekten kolaydır" - Mark Twain |
![]() |
![]() |
Flea_ kullanıcısının mesajını beğenenler: | kimyager (31-03-2016) |
![]() |
#5 |
Bronz Üye
![]() Üyelik tarihi: 31.10.2015
Üye No:72733
Nerden: Amasya Ad Soyad: Hayrettin Karadağ
Otomobil: Opel - Vectra B 2.0 CD Yaş: 22
Mesajlar: 224
Beğendiği Mesaj: 43
44 mesajı 52 kere beğenildi
|
![]() çok güzel ve keyifli bir yazı olmuş kendimi belgesel izliyor gibi hissettim
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bronz Üye
![]() Üyelik tarihi: 20.08.2010
Üye No:41280
Nerden: Aydın-Kuşadası Ad Soyad: Ulaş Kuter
Otomobil: İnsignia 1.6 cdti sport Yaş: 39
Mesajlar: 327
Beğendiği Mesaj: 5
29 mesajı 38 kere beğenildi
|
![]() hayırlı olsun ,Allah iyi günlerde kullanmayı nasip etsin.
__________________
İnsignia 1.6 cdti sport ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gold Üye
![]() Üyelik tarihi: 24.05.2010
Üye No:39119
Nerden: DÜNYA Ad Soyad: AHMET DURAN
Otomobil: ASTRA 1.3 CDTI EASYTRONİC METRO MAVİ Yaş: 44
Mesajlar: 1.465
Beğendiği Mesaj: 235
262 mesajı 340 kere beğenildi
|
![]() Bizede hayırlı olsun demek düşer
__________________
allahım 1.6 cdtı 136 bg 320 nm tork opele binmek nasip eyle AMİN ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gold Üye
![]() Üyelik tarihi: 12.02.2009
Üye No:27135
Nerden: Istanbul/Ataşehir Ad Soyad: Emre Akça
Otomobil: 2015 Tiguan - 2015 A3 Cabrio - 2007 Corsa D Sport
Mesajlar: 2.389
Beğendiği Mesaj: 61
112 mesajı 217 kere beğenildi
|
![]() Tesekkur ederim herkese
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
instagram:#emreakkca | twitter:eakca88 | facebook:emr88 | iMessage:eakca88@gmail.com
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
z16xer. motorda tekleme | osmant85 | Teknik Servis | 35 | 28-08-2017 00:59 |
Halojen ve Xenon ampuller ve kullanim hakkinda genel bilgi | Bülent Yüksel | Teknik Servis | 2 | 01-10-2015 22:59 |
Eski Eşyalardan Yeni Tasarımlar Yapmak | sowith | Hobileriniz, Merak Ettikleriniz, Tercihleriniz | 5 | 19-04-2015 01:59 |
Bulgur Pilavı ; Yeni Fiat Linea 1.3 Multijet (Pop) | Tigran | Laf Lafı Açıyor | 5 | 01-03-2015 20:01 |
Test - Opel Vectra 1.9 CDTI Design Edition | Evo34 | Üye Otomobilleri | 21 | 18-12-2014 16:37 |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
|
LinkBack |
![]() |
![]() |
Bookmark & Share |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |