1.vitesten 2.vitese geçiş - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 28-11-2008, 15:12   #1
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 31.10.2007
Üye No:10618
Nerden: giresun
Ad Soyad: orhan çakır
Otomobil: Astra sedan njoy111
Yaş: 37
Mesajlar: 35
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart 1.vitesten 2.vitese geçiş


Aracım 2007 corsa 1.3 CDTI enjoy. Özellikle sabahları motor soğukken olmak üzere aracı aldığımdan bu yana 1.vitesten 2.vitese geçerken uygun deviri bir türlü tutturamıyorum.Sakin bir kullanıcıyım ve 2500 dev/dk civarı vites değiştiriyorum.ancak 1 den 2 ye geçerken devir çok düşüyor ve 1200 dev/ dk civarından yavaş ca gaz vererek hızlanıyorum bu arada araç haliyle hafifçe sarsılıyor.Bunu engellemek için 1.viteste 3000-3500 devirlere cıkıp 2.vitese geçmeyi deniyorum ama ancak 1500 civarı yakalayabiliyorum.Soğuk motorla 1. viteste 3000-3500 devirden daha yükseğe çıkmak ta istemiyorum.Aynı araçtan kullanan arkadaşlar sizdede böyle bir sorun varmı, lütfen yardım.
__________________
Orhan Çakır
Astra sedan njoy111 1.3 CDTİ
Giresun
hipokratim isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 28-11-2008, 15:19   #2
EGR
Silver Üye
 
EGR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 04.09.2008
Üye No:20752
Nerden: Adana/K.Maraş
Ad Soyad: Şahin ÖZDEMİR
Otomobil: Peugeot 307 1.6 xt
Mesajlar: 840
Beğendiği Mesaj: 0
3 mesajı 3 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
hipokratim´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Aracım 2007 corsa 1.3 CDTI enjoy. Özellikle sabahları motor soğukken olmak üzere aracı aldığımdan bu yana 1.vitesten 2.vitese geçerken uygun deviri bir türlü tutturamıyorum.Sakin bir kullanıcıyım ve 2500 dev/dk civarı vites değiştiriyorum.ancak 1 den 2 ye geçerken devir çok düşüyor ve 1200 dev/ dk civarından yavaş ca gaz vererek hızlanıyorum bu arada araç haliyle hafifçe sarsılıyor.Bunu engellemek için 1.viteste 3000-3500 devirlere cıkıp 2.vitese geçmeyi deniyorum ama ancak 1500 civarı yakalayabiliyorum.Soğuk motorla 1. viteste 3000-3500 devirden daha yükseğe çıkmak ta istemiyorum.Aynı araçtan kullanan arkadaşlar sizdede böyle bir sorun varmı, lütfen yardım.
Dizelse devirli kullanmanda fayda var.
EGR isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-11-2008, 03:37   #3
Yeni Üye
 
yuxell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 13.11.2008
Üye No:23132
Nerden: istanbul
Ad Soyad:
Otomobil: Opel Astra 1.4 GLI 2004 90hp
Yaş: 31
Mesajlar: 77
Beğendiği Mesaj: 0
1 mesajı 1 kere beğenildi
Standart

Arkadaşım aynı problem bende de var.Sorun ateşleme sibobunda imiş.İyi yalıtamıyor ateşlemeyi kaçırıyormuş.Usta etrafına gres yağı sürdü sorun ortadan hemen kalktı.parça fiyatı 150-200 ytl arası işçilik ne kadar alırlar henüz bilmiyom.
yuxell isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-11-2008, 03:39   #4
Yeni Üye
 
yuxell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 13.11.2008
Üye No:23132
Nerden: istanbul
Ad Soyad:
Otomobil: Opel Astra 1.4 GLI 2004 90hp
Yaş: 31
Mesajlar: 77
Beğendiği Mesaj: 0
1 mesajı 1 kere beğenildi
Standart

Sen sarsılıyor demişsin ama benimki tekliyodu yüksek devirli kullandığımda problem bende de olmuyo.Yanlış bilgi vermekte istemem.
yuxell isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 30-11-2008, 22:35   #5
Gold Üye
 
corsa cdti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 19.07.2008
Üye No:20139
Nerden: Alanya-Isparta
Ad Soyad: Ahmet
Otomobil: İ30 ELİTE DİZEL MANUEL & CORSA D 1.2 EASYTRONİC
Yaş: 53
Mesajlar: 1.148
Beğendiği Mesaj: 61
117 mesajı 162 kere beğenildi
Standart

bende de 2007 model 1.3 75 hp cdti corsa var, senin yazdıklarını yaşamıyorum ancak; zaten bu motor maxsimum torkunu 2.000-2.200 devir civarında veriyor ve en ekonomik sürüş bu devirler arasında. ayrıca 1. ve 2. viteslerde aracın sürati yok yani süratlenme 3. viteste başlıyor.
birinci vites tüm araçlarda hareketlenme vitesidir ve mümkün olduğu kadar araç hareketlenir hareketlenmez 2. vitese geçilir. yani 1500 devirler civarında 2. vitese geçmek normal özellikle araç soğukken. diğer vites geçişlerinde ise gaza yüklenmeye gerek yok 2.500-3.000 devir arası vites değiştirmek normal. ben sadece 2. vitesden itibaren vites geçişlerinde turboyu devreden çıkarmamak için 2.000 devirin altına düşürmemeye çalışıyorum. ( devir saatine göre değil motor sesine göre vites değiştiririm. tabi arada bir devir saatine baktığımda 2.500-2.800 devir civarını gösteriyor. vitesi seri olarak değiştirdiğimde devir 2.000-2.200 lere düşüyor ve yine aynı devirlerde sürmeye devam ediyorum).
eğer araçta bir problem yoksa bu şekilde kullanıp denemeni tavsiye ederim.
önemli olan vites değiştirme aralıklarını kısa tutup motoru devirden düşürmemek. motoru turbo devrinden aşağıya düşürürsen hen geç toparlar hemde sık sık turbo devreye girip çıktığı için uzun vadede sıkıntı yaratır ve yakıt artar.
bu şekilde kullanarak 15 gün önce (son indirimden önce ) 90-95 km hızla denedim 110 bin lira yaktı.
__________________
i30 ELİTE DİZEL MANUEL
128 HP. 260 TORK & CORSA D 1.2 EASYTRONİC
corsa cdti isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 30-11-2008, 23:06   #6
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 24.11.2008
Üye No:23804
Nerden: istanbul
Ad Soyad:
Otomobil: yok
Yaş: 26
Mesajlar: 242
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart slm

Alıntı:
hipokratim´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Aracım 2007 corsa 1.3 CDTI enjoy. Özellikle sabahları motor soğukken olmak üzere aracı aldığımdan bu yana 1.vitesten 2.vitese geçerken uygun deviri bir türlü tutturamıyorum.Sakin bir kullanıcıyım ve 2500 dev/dk civarı vites değiştiriyorum.ancak 1 den 2 ye geçerken devir çok düşüyor ve 1200 dev/ dk civarından yavaş ca gaz vererek hızlanıyorum bu arada araç haliyle hafifçe sarsılıyor.Bunu engellemek için 1.viteste 3000-3500 devirlere cıkıp 2.vitese geçmeyi deniyorum ama ancak 1500 civarı yakalayabiliyorum.Soğuk motorla 1. viteste 3000-3500 devirden daha yükseğe çıkmak ta istemiyorum.Aynı araçtan kullanan arkadaşlar sizdede böyle bir sorun varmı, lütfen yardım.
arkadaşım dızelleri ilk çalıştırmada biraz 3 dk kadar motoru ısıtmakta yarar var acelan olmadıkça bekle biraz vites geçişlerine gelince dizeller benzinli araçlar gibi deyildirr 3000 devirden aşağı kullanma özelikle vites atışlarında bırak araba yağlamasını tamamlasın araç bağırıyor felan diye 2000-2500 devirde vites deyiştirme zaarın olur motora ben de 2 tane dizel araç var bırak 3000 deviri 4000 deviri bulmadıkça bir üst vitese geçmiyorum bunlara dikkat ett birde vitres aralıklarında motoru boş bırakma hızlı atış yap gaza seri dokun devrini bulsun araç hızdan düşmesin
_________________________
yavuz kılıçaslan
az_ti_layk isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
teyp ten cd çalar a geçiş için james_ümit Ses ve Görüntü Sistemleri 10 11-09-2008 00:07
Vistadan XP'ye geçiş KAAN ARSLANLI Teknoloji Bölümü 29 26-04-2008 05:17
vites geçiş sorunu MerifasT Teknik Servis 16 03-04-2008 14:48
Bilgi ekranından yol bilgisayarına geçiş???? phoenix78 Teknik Servis 7 08-11-2007 10:43
Led Sistemine Geçiş coddy Vectra Tuning 17 19-08-2007 00:14



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 04:46 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.