Bir haftada akü bitermi? - Sayfa 4 - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 03-12-2008, 00:25   #31
MOKIA
Moderator
 
MOKIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 12.08.2006
Üye No:255
Nerden: Adana /►ANKARA◄
Ad Soyad: Cengiz SERT ★★★☆☆☆
Otomobil: ASTRA 1.6 HB COMFORT. 05 - FORD Fiesta 1.5TDC
Yaş: 40
Mesajlar: 3.854
Beğendiği Mesaj: 101
251 mesajı 447 kere beğenildi
MOKIA - İCQ üzeri Mesaj gönder MOKIA - AİM üzeri Mesaj gönder MOKIA - MSN üzeri Mesaj gönder MOKIA - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

 
Alıntı:
SİPAHİ´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar bu gün komşumun Opel Astra G 1998 model aracını özel servise götürdük problem akünün bitmesi idi.Yapılan kontrolü izledim sizinle paylaşmak istedim.Önce akünün eksi kutubundaki kabloyu ayırdılar ellerindeki kontrol lambası ile (araçta elektrikli donanımın tamamı kapalı halde iken) sökülen kutup başı ve kabloyu deneyerek lambanın yandığını görünce kontak olduğuna karar verildi araca 15 gün önce CD çalar takıldığı anlaşılınca da CD çalrda arıza olduğu anlaşılıp bağlantılar kontrol edildi maalesef astralarda kontak açmadan CD çaların direkt bağlanamadığını anlamış olduk.Eyer araç kontak kapalı konumda CD çalar çalışıyorsa aküyü adeta emiyormuş problem CD çalar kontak açık konumda çalışır hale getirilerelek düzeltildi tekrar yapılan kontrolde lamba yanmadı.
Özel servisler bile haala ölçü aleti tutmaktan aciz
elinde ampül ile köylü usulü arıza arıyan cahil insanlarla dolu. yazık...
Düşük akımlarda araç akım çekse de o ampül yanmayabilir.
+Siz 15 gün önce CD çalar taktığınızı söylemeseniz o şekilde onu bulamazdı. Servis değil kendiniz söylemişsiniz arızayı
__________________
-------------
Astra Clasic 1.6V HB Comfort
MOKIA isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 05-12-2008, 18:12   #32
sitelerde
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 15.04.2008
Üye No:17229
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Özgür Dereli
Otomobil: opel vectra cd 2.0 16v
Yaş: 40
Mesajlar: 336
Beğendiği Mesaj: 1
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
MOKIA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Kardeşim aküye ampermetre bagla
Kapılarını kilitle ve çekilen akımı ölç.
Kapılar açıkken : 0.150ma
Kapılar kapalı iken : 0.07ma
Görmen gerek
Eger bu değerleri görüyor isen Akünde sorun vardı akünü değiştir.

Eger aracın resimdeki gibi 0,250ma gibi bir akım çekiyor ise 60Ah AKÜ nün 1 haftada boşalması normal.
Günde: 0.250x24=6 Amper
60 / 6 = 10 Gün ( Yani 10 gün aracı kullanmazsan 10 günde akün tamamen boşalır.)



Arabana takviye ya boşta bi akü bul yoksa diğer araç çalışmıyorken aküsünü kendi aküne paralel bagla.
Diğer aracın alternatöründen yüksek voltaj gelip senin aracına zarar vermesin.
Benim aküm bittiğinde 2 tane 7Ah UPS aküsü baglayıp çalıştırmıştım.

Tabi araç garantili ise hiç kurcalama servis sonra size çamur atmasın.
Aracı aldıktan sonra kendiniz bi donanım taktırdınızmı.?

Bu miliamper mi yoksa amper mi?

Sanırım o 0,26 ma DEĞİL, 0,26 A.
__________________
Özgür Dereli
sitelerde isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 05-12-2008, 22:45   #33
MOKIA
Moderator
 
MOKIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 12.08.2006
Üye No:255
Nerden: Adana /►ANKARA◄
Ad Soyad: Cengiz SERT ★★★☆☆☆
Otomobil: ASTRA 1.6 HB COMFORT. 05 - FORD Fiesta 1.5TDC
Yaş: 40
Mesajlar: 3.854
Beğendiği Mesaj: 101
251 mesajı 447 kere beğenildi
MOKIA - İCQ üzeri Mesaj gönder MOKIA - AİM üzeri Mesaj gönder MOKIA - MSN üzeri Mesaj gönder MOKIA - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

Evet özgür arada nokta var. resimden anlaşışıyor zaten.

0.26A yada 260ma denilebilir ikiside aynı. yazım hatası olmuş evet haklısın.
Aama elekrrikten anlayan bakınca anlar zaten okadar sorun değil.
__________________
-------------
Astra Clasic 1.6V HB Comfort
MOKIA isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 14-12-2008, 23:51   #34
OSMANERkan
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.05.2008
Üye No:18046
Nerden: istanbul
Ad Soyad: osman erkan
Otomobil: insignia turbo 2010
Yaş: 51
Mesajlar: 71
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
OSMANERkan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar, izmir GM merkez ile görüştüm, tüm şikayetimi akünün değiştiğini, 2 kez 4 gün kalınca çalışmadığını , vs. anlattım, 48 saat içinde geri döneceğiz dediler, bilgilerimi verdim. Ayrıca aracın detaylı akım dağılım bilgisini istiyorum dedim, bu konuda servis yardımcı olur, servise gidin, size çıkarırlar dediler. Geri cevap alınca size bildiririm.
Arkadaşlar, Aracı yetkili servis kontrole aldı. akü kireçlenmiş ! az kullanıldığı için dediler, aküyü 24 saat şarja aldılar, 1 gün sonra arabayı aldım ekrandan bakınca 12.1 volt gösterdi ( orta konsoldaki bilgi ekranından bakıyorum ) Araç boşta 30 mAmper çekiyor, akü 55 Ah' lik, araba 6 satte bitik aküyü full şarj edebiliyormuş. o günden beri 14 gün geçti. Hala problem var sanırım. Şimdi neticeyi yazayım değerli yorumlarınızı alayım. araç 1 mayıs 2008 trafige çıkışlı. haftada en az 2 saat çalıştırıyorum. araç 6500 km de. şimdi 14 günden beri 1200 km yol yaptım. eveli gün izmirden geldim araç 8 saat hiç durmadan çalıştı. eve geldiğimde kontağı kapattım 11.0 volt okudum ekrandan. 8 saatte akü full şarj olmamış, demişlerdiki 6 saatte full şarj olur. az önce aküyü voltmetre ( fluke marka) ile ölçtüm 10.8 volt gösteriyor, ben iddia ediyorum bu akü tam şarjlı değil, ve eminim 1 hafta sonra araba yine çalışmayacak. size sorum şu tam dolu olan bir aküde kaç volt okuruz ?, benim şarj dinamom acaba şarj etmiyormu ? servis yoksa yine salladımı beni. saygılar.
__________________
Osman Erkan / istanbul - insignia turbo 2010 beyaz, yük. elektronik mühendisi. Hi-tech ürün tasarımcısı.
OSMANERkan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-12-2008, 10:43   #35
MOKIA
Moderator
 
MOKIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 12.08.2006
Üye No:255
Nerden: Adana /►ANKARA◄
Ad Soyad: Cengiz SERT ★★★☆☆☆
Otomobil: ASTRA 1.6 HB COMFORT. 05 - FORD Fiesta 1.5TDC
Yaş: 40
Mesajlar: 3.854
Beğendiği Mesaj: 101
251 mesajı 447 kere beğenildi
MOKIA - İCQ üzeri Mesaj gönder MOKIA - AİM üzeri Mesaj gönder MOKIA - MSN üzeri Mesaj gönder MOKIA - YAHOO üzeri Mesaj gönder
Standart

O akü sorunlu.
Şarjdan çıkmış bi akü için 12.1V bile düşük bi değer.
Hele 10.8 V gibi bi değer görüyosan o akünün hücreleri bozulmuş.
Akünün garantisi varsa değiştir.
Yoksa yenisini al.

Elinde ölçü aleti varsa aracın aküyü şarj edip etmediğini ölçebilirsin.
Araç boşta 12.70v, araç çalışırken kutup başlarını ölçtüğünde 13.5V civarı bi değer görmen gerek.

__________________
-------------
Astra Clasic 1.6V HB Comfort

Konu MOKIA tarafından (26-12-2008 Saat 12:59 ) değiştirilmiştir..
MOKIA isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-12-2008, 14:58   #36
OSMANERkan
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.05.2008
Üye No:18046
Nerden: istanbul
Ad Soyad: osman erkan
Otomobil: insignia turbo 2010
Yaş: 51
Mesajlar: 71
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
MOKIA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
O akü sorunlu.
Şarjdan çıkmış bi akü için 12.1V bile düşük bi değer.
Hele 10.8 V gibi bi değer görüyosan o akünün hücreleri bozulmuş.
Akünün garantisi varsa değiştir.
Yoksa yenisini al.

Elinde ölçü aleti varsa aracın aküyü şarj edip etmediğini ölçebilirsin.
Araç çalışırken kutup başlarını ölçtüğünde 13.5V civarı bi değer görmen gerek.
Merhabalar,

Akü zaten yeni değişti, aracın 1. aküsünede bozuk demişlerdi, garantiden temmuzda değişip bunu taktılar. Akü daha 4 aylık. Araç şarj ederken 13.7 - 13.8 volt akü gerilimi ölçüyorum. Ama bir türlü şarj olupta 13.4 voltlara düşmüyor. aracı stop edince akü gerilimi birden 11 voltlara düşüyor. Nasıl yapayım başka servisede göstereyimmi, nasıl bir yol izleyeyim. saygılar
__________________
Osman Erkan / istanbul - insignia turbo 2010 beyaz, yük. elektronik mühendisi. Hi-tech ürün tasarımcısı.
OSMANERkan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 20-12-2008, 22:56   #37
ibrahim1965
Üyelik İptali
 
Üye No:
Ad Soyad:
Mesajlar: n/a
Beğendiği Mesaj:
mesajı kere beğenildi
Uyarı: (0%)
Standart

Arkadaşlar merhaba,

Konunun başında şikayet var 'dan alıntı yapılan yazıdaki aracın sahibiyim. Yaşadıklarımı orada açıkça belirtmiştim. Kendim elekronik bilgisine sahip olduğum için Mokia arkadaşın önerileri çok önceden zaten yapmıştım. Araçta hiç bir kaçak akım yok. Kapıları kilitlediğiniz de 70 mA akım çekmektedir. Hesap yapıldığında 40 gün çalıştırmaz ise bitmesi gerekir. Fakat 3 ncü günün sonunda akü tamamen bitiyordu. Işıklar dahi yanmıyordu. Akü zaten böyle bir kaç kez tamamen deşarj olmuşsa bir daha tamamen şarj olmuyor. İsterseniz İzmir' e değil Van'a gidip gelseniz nafile. 2 gün sonra tekrar tamamen boşalıyor. Araç çılışrken 14.20 volt ile şarj ediyor. Stop edilince önce 12 volta , sonra yavaş yavaş 11,5V , 11.0V , 10,5V düşüyor. 10 Volt voltaj demek tamamen deşarj olmuş akü demek. Ayrıca aracın gösterge panelinden voltaja bakınca 0.7 volt eksik gösterdiğini tespit ettim. Akü şardan alınıp araca takıldığında göstergeden ölçülen 12,1 değeri aslında ölçü alati ile ölcüldüğünde 12.8 Volttur.
Serviste akünün bozuk olduğunu kabul ettiremeyince lanet olsun dedim ,kendim yeni bir 72 A akü aldım, taktım. Bundan sonra bir hafta da akü bitmesi problemi yaşamadım.
Fakat ölçümlere devam ettim. Akü yeni olduğu için bitmiyordu ama 12,5 olan voltaj bir hafta sonunda 12 volta düşüyordu. Az da olsa bir düşme vardı. Bunun da sebebi buldum. Ben de şirket arabası kaldığından kendi aracımı böyle uzun süre kullanmadan problemi takip edebildim. Problem hani şu setting tuşuna basıp yol bilgisayarının ikinci menülerine giriyoruz ya. Problem burda başlıyor. Bu özelliği açtıktan sonra araba stop edilip bekletmeye alındığında akü voltajı düşmeye başlıyor. Bir haftanın sonunda akünüz de tam şarjlı değilse bitiyor. Böyle bir kaç sefer akünüz bittiyse bu aküyü artık atın. Hiç bir zaman kapasitesinin tamamı kadar şarj olmuyor. Akü sertleşiyor. Yol bilgisayarın bu özelliğini açmassanız, günlerce çalıştırmadan bekletin akü voltajı 0.1 volt dahi düşmüyor.

Problemi yaşayan arkadaşlar bir de benim dediklerimi bir denesinler. Ben artık sitres yaşamıyorum. Bu arada servisin aracı garanti dışına almayacaklarını bilsem , gidip bütüm içimi boşaltacağım. Araçta ineceleme yapmıyorlar, elleri ölçü aleti tutmayı bilmiyor. Dededen kalma bilgilerle araç problemi inceliyorlar.

Foruma ilk defa yazıyorum. Hatam eksiğim varsa arkadaşlar özür dilerim. İyi günler.
Saygılar

Konu ibrahim1965 tarafından (20-12-2008 Saat 23:21 ) değiştirilmiştir..
  Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2008, 20:17   #38
OSMANERkan
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.05.2008
Üye No:18046
Nerden: istanbul
Ad Soyad: osman erkan
Otomobil: insignia turbo 2010
Yaş: 51
Mesajlar: 71
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

merhaba, ilk önce ibrahim1965 arkadaşımı tebrik ederim. teşhis 10 numara.
Arabayı geçen cuma günü servise bıraktım. 5 gün kaldı bugün aldım. ama kaçak yok ve arıza yok diye teşhis konuldu. Araç orada beklerken, Ben geçen cuma günü almanya bmw de çalışan arkadaşım var onu aradım, daha doğrusu iş yaptığımız birisi kendisi, ona durumu anlattım ben ilgileneceğim dedi, eger arabada kronik problem veya tasarım hatası varsa gerekli mercilere şikayeti yaparız dedi. 3 saat sonra birisi aradı almanyadan, ben durumu uzun uzun anlattım hangi durumda arıza olduğunu ve aküyü sürekli izlemek için 2. ekranı açtığımı anlattım, ve neticeye ulaştık, dediki cd30 teyplerin setting tuşuna uzun basarak açılan 2. bilgisayar ekranı açıldığı zaman ısı sensörü, voltaj sensörü ve bir sensör daha açılıyormuş. Bu sensorler ana beyin üzerinden bilgi alıyormuş. fakat problem şu ki araç bu durumda kapatılınca sensörler açık kalmaya devam ediyor, ısı bilgisini ve gerilim bilgisini almaya devam ediyor, netice araç 650 mA akım çekiyor. bu durumda akü 3 günde bitiyor. bu özellik legal değil, yani bunu opel garanti etmıyor ve kullanma kılavuzunada yazmıyor, sadece illegal bir özellik. ne yapmak lazım peki bu durumda, eger bu özellik açıldığı zaman araç stop edilince yarım dakika sonra tekrar çalıştırılmalı teyp açıldıysa kapatılmalı ve 10 saniye sonra araç tekrar stop edilmeliymiş. Bu durumda yeniden restart durumunda sensorler kapanıyor araç normal hale dönüyormuş. bu önemli sanırım. saygılar, iyi sürüşler
__________________
Osman Erkan / istanbul - insignia turbo 2010 beyaz, yük. elektronik mühendisi. Hi-tech ürün tasarımcısı.

Konu OSMANERkan tarafından (23-12-2008 Saat 13:47 ) değiştirilmiştir..
OSMANERkan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-12-2008, 20:20   #39
erkan34
Gold Üye
 
Üyelik tarihi: 31.01.2008
Üye No:14062
Nerden: üsküdar
Ad Soyad: erkan DEMİRBAŞ
Otomobil: VW.GOLF'VI'09:)
Yaş: 34
Mesajlar: 1.634
Beğendiği Mesaj: 0
1 mesajı 1 kere beğenildi
erkan34 - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

vaybe enteresan ama mantıklı
__________________
Erkan DEMİRBAŞ.
eski OPELCİ yeni VOLKSWAGENCİ
Das Auto
erkan34 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-01-2009, 16:42   #40
mavim1974
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 10.11.2008
Üye No:22874
Nerden: istanbul
Ad Soyad: mustafa mavi
Otomobil: opel astra sedan 1,3cdti-2008
Yaş: 44
Mesajlar: 69
Beğendiği Mesaj: 1
1 mesajı 1 kere beğenildi
Standart

@ibrahim1965 ve @OSMANERkan, size nekadar teşekkür etsem azdır, şimdi hafızamı yokluyorumda o zamanlar o gizli menü merakı bende fazlasıyla vardı, gizli menüden çıkmadan stop etmişimdir o aralar, doğrudur, son dönemde hiç açmıyorum o menüyü ve akü problemim yok, bir hafta hiç dokunmadığım araba tek kontakta çalışıyor şimdi, bir daha hiç açmam o menüyü...

Bu arada büyük geçmiş olsun sizlere...
__________________
Mustafa Mavi
mavim1974 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Ağırlık çalışan var mı? burak loves opel Laf Lafı Açıyor 143 07-04-2009 21:57
İçten Yanmalı Motor Tipleri EGR Teknik Servis 3 12-11-2008 05:43
Dünyada en iyi Laf sokanLar FuLL :D:D Any1sT0pMe Opelim Eğlence 38 14-09-2008 04:05
Modifiye Ve Detayli Anlatimi MerifasT Tuning ve Modifiye Hattı 14 14-02-2008 20:46



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz

Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 19:40 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd. Opel Blog

..:: Opelim.NeT ::.. Opel Fan Club Türkiye perabet perabet bahis siteleri bahis siteleri tipobet bedava bonus canlı bahis siteleri perabet giriş canlı bahis bonus veren siteler Farmasi Kayıt




Turkiye ve Dunya'dan son dakika haberlerin yer aldigi.Turkiyenin en kaliteli haber sitesindesiniz.

escort alsancak izmir escort Mersin escort mersin escort bayan mersin escort