>> Debriyaj hakkında herşey. Çalışma Sistemi.. - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 28-09-2008, 19:22   #1
Moderator
 
MOKIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 12.08.2006
Üye No:255
Nerden: Adana /►ANKARA◄
Ad Soyad: Cengiz SERT ★★★☆☆☆
Otomobil: LINEA 1.6 MJ OLD ASTRA 1.6 HB COMFORT. 05
Yaş: 36
Mesajlar: 3.802
Beğendiği Mesaj: 61
216 mesajı 391 kere beğenildi
Arrow >> Debriyaj hakkında herşey. Çalışma Sistemi..

 
Debriyaj ;

Motorun dönme hareketini isteğimize göre ayrıca istediğimiz dozda aktarma organlarına ileten sistemdir.

Sistem basit olarak baskı,balata ve ayırma rulmanından oluşur..

detaylı bakacak olursak ;


volan yüzeyi , debriyaj balatası , baskı , ayırma rulmanı , ayırma çatalı yada hidrolik sitemlerde ayırma düzeneği bulunur.

dahada derine inersek; hidrolik sistemi fren hidrolik kabına bağlayan kauçuk hortum , telli sitemlerde debriyaj kablosu ve debriyaj pedalı işin içindedir.




Sistemin çalışması ;

Debriyaj pedalı basılmamış konumdayken baskının üzerindeki yaylar ile volan ve baskı üzerindeki sürtme yüzeyleri arasında sıkışmış konumdadır.

debriyaj sorunsuz ise motor ve aktarma sistemi bireşmiş durumdadır. birinden gelen dönme hareketi diğerine aktarılır.


Debriyaj pedalı basılırken baskı üzerindeki yayları ittirir bu ise balatanın volan ve baskı yüzeyi arasında boşta dönmesine olanak verir.

Debriyaj balatasının baskı üzerinde sürtünen yüzeyi



Sürtünen balata (biten parça) ;




Debriyaj balatasının diğer yüzünün volan üzerinde sürtünen yüzeyi ;




Sistem çok basit mantıkla çalışıyor...

debriyaj balatası sert bir balatadır. sürekli kullanımda olduğu için malzemesi daha dirençlidir.

Balatanın üzerindeki yaylar kilitli durumda gaz verip çekmeler ve ilk temas durumundaki şoku bir nebze olsun bertaraf eder.

olay şöyle olur.

debriyaj pedalı bırakılırken baskı üzerindeki yaylar marifetiyle balata volan ve baskı arasında sıkışır. ilk temas gerçekleşir tam sıkışma gerçekleşirken balata üzerindeki yaylarda sıkışır ve hareket başlar. bu yaylar sürekli yüktedir. gaz verip bırakma durumunda serbest kalır veya tekrar yüke girer.





Balatanın ömrünün bittği şöyle anlaşılır ;

torku yüksek olan bir viteste (mesela 1. vites) ani gaz verme durumunda devir birden yükselir ancak araç devire oranla hızlanmaz.

yada gaz pedalına birden basılıp çekilir, motorun bu sarsılmasına debriyaj ayak uyduramaz ve yine devire oranla gitmeyen bir araç tablosu ortaya çıkar.





Kullanım alanlarına göre çeşitli debriyajlarda bulunur .


bunlardan en bilineni yarış debriyajlarıdır ;





----


Sistemde baskı volana montedir.

balata ise şanzıman üzerinden gelen mile bağlanır.


Bitik bir sistemle gitmek balatanın volan yüzeyini zedeleme ihtimali olduğundan sakıncalıdır.


Baskı üzerindeki yayların çalışma mantığı gereği balata uç kısımlarından daha fazla aşınır. hatta bu aşınma volan ve baskı yüzeyinde konikleşme olarak görülür.


Debriyaj set halinde değiştirilebileceği gibi. balata olarakta değişebilir ancak tavsiye edilmez. balata üzerine yeni balata çakımıda yapılmaktadır (sürtünen yüzey değişimi, balata sistemi aynen kalıyor)

Uzunca bir süre kullanılan sistemde volan yüzeyi ve baskı torna ile düzeltilebir. ancak set halinde değişimlerde zaten baskı setin içinden çıkar.



-----
ıslak tip çok diskli sistemler genelde motosikletlerde kullanılır.







Mühendislik seviyesinde bilgi için ;
__________________
-------------
Astra Clasic 1.6V HB Comfort
MOKIA isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 28-09-2008, 20:34   #2
Forum USTA'sı
 
M.YILDIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 29.09.2006
Üye No:1124
Nerden: Nevşehir
Ad Soyad: Musa Yıldız
Otomobil: Mercedes w 124 200 E - Opel Corsa C 1.3 cdti
Yaş: 26
Mesajlar: 6.711
Beğendiği Mesaj: 49
35 mesajı 46 kere beğenildi
Standart

paylasım ıcın tesekkurler...
__________________
Musa YILDIZ
M.YILDIZ isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 28-09-2008, 21:32   #3
Organizasyon Sorumlusu
 
baymustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.10.2006
Üye No:1955
Nerden: istanbul
Ad Soyad: muhammed mustafa ilbaylı
Otomobil: opel combo dumanlı spec.--ford fusion oda dumanlı :)
Yaş: 29
Mesajlar: 3.425
Beğendiği Mesaj: 6
35 mesajı 52 kere beğenildi
Standart

peki biz araçlarımızın volantını farklı bi marka olarak değiştirebilir miyiz?
__________________

bunu ben yaptım
mustafa İLBAYLI

34 MSF 97

İNSİDE HARAM BG 205 NM


baymustang isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 28-09-2008, 23:55   #4
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 02.10.2007
Üye No:10007
Nerden: MALATYA
Ad Soyad:
Otomobil: 98 VECTRA CD
Yaş: 39
Mesajlar: 23
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Değerli arkadaşlar, benim araç sabahları ve gün içinde uzun süre kaldığı yerden kalkarken birinci viteste debrajdan ayağımı çeker ken tak diye bir ses geliyor, diğer zamanlarda böyle birşey yok. nedendir acaba?
__________________
Şabettin gökçe
sahap isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-09-2008, 02:50   #5
EGR
Silver Üye
 
EGR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 04.09.2008
Üye No:20752
Nerden: Adana/K.Maraş
Ad Soyad: Şahin ÖZDEMİR
Otomobil: Peugeot 307 1.6 xt
Mesajlar: 840
Beğendiği Mesaj: 0
3 mesajı 3 kere beğenildi
Standart

emeğine sağlık
EGR isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-09-2008, 03:05   #6
Organizasyon Sorumlusu
 
baymustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.10.2006
Üye No:1955
Nerden: istanbul
Ad Soyad: muhammed mustafa ilbaylı
Otomobil: opel combo dumanlı spec.--ford fusion oda dumanlı :)
Yaş: 29
Mesajlar: 3.425
Beğendiği Mesaj: 6
35 mesajı 52 kere beğenildi
Standart

volanttan olabilir
__________________

bunu ben yaptım
mustafa İLBAYLI

34 MSF 97

İNSİDE HARAM BG 205 NM


baymustang isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-09-2008, 03:22   #7
Gold Üye
 
adnanguclu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 06.10.2007
Üye No:10190
Nerden: İstanbul
Ad Soyad: Adnan Güçlü
Otomobil: Astra Haş :)
Yaş: 26
Mesajlar: 1.511
Beğendiği Mesaj: 0
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

Bilgiler için teşekkürler..Benim arabada gaz pedalı ve debriyaj telsizmiş..Bende kullanımı neden bu kadar zor diyodum..bence telli sistem daha kullanışlı..
__________________

adnanguclu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-09-2008, 03:31   #8
Organizasyon Sorumlusu
 
baymustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.10.2006
Üye No:1955
Nerden: istanbul
Ad Soyad: muhammed mustafa ilbaylı
Otomobil: opel combo dumanlı spec.--ford fusion oda dumanlı :)
Yaş: 29
Mesajlar: 3.425
Beğendiği Mesaj: 6
35 mesajı 52 kere beğenildi
Standart

ama ben bir türlü cevap alamadım forumda yok mu bilen
__________________

bunu ben yaptım
mustafa İLBAYLI

34 MSF 97

İNSİDE HARAM BG 205 NM


baymustang isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-09-2008, 19:29   #9
Gold Üye
 
Any1sT0pMe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 27.10.2007
Üye No:10486
Nerden: ...
Ad Soyad: Özkan Özsoy
Otomobil: ...
Mesajlar: 2.274
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

CEngiz abi paylaşımın için tşkler güzel gerekli bilgiler mevcut....
Any1sT0pMe isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 29-09-2008, 20:30   #10
selocan77
Üyelik İptali
 
Üye No:
Ad Soyad:
Mesajlar: n/a
Beğendiği Mesaj:
mesajı kere beğenildi
Uyarı: (0%)
Standart

Paylaşım için teşekkürler.
  Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Opel Ariza Kodlari(türkçe) özkal Opel Sohbetlerimiz 26 28-09-2013 18:59
Otomobil bakimi ve teknik konular wunderland Teknik Servis 29 09-01-2010 04:03
Sürücü Adayları için Ehliyet Dersleri ve Bilgileri anıl_ilhan Laf Lafı Açıyor 8 12-10-2008 13:23
Otomobil Hakkında Merak Edilen Herşey eyup01 Teknik Servis 9 04-10-2008 01:23
TürkiyeCumhuriyeti Anayasası uc_tuning Laf Lafı Açıyor 2 02-03-2008 00:40



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 11:38 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.