Motor Yağları Hakkında Herşey!!! - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 08-05-2008, 12:16   #1
Gold Üye
 
eyup01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01.02.2008
Üye No:14101
Nerden: ADANA
Ad Soyad:
Otomobil: VECTRA(A) 1.8S-GL
Yaş: 32
Mesajlar: 1.045
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Lightbulb Motor Yağları Hakkında Herşey!!!

 
ALINTIDIR.

Motor Yağının Görevi Nedir?
Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

Mineral Yağlar
Mineral yağlar yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.


Sentetik Yağlar
Sentetik yağlar laboratuvarlarda çeşitli kimyasal işlemler sonucunda kimyagerler tarafından üretilen yağlardır. Fiyatları mineral yağlara oranla daha pahalıdır ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıkları fazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirirler ve çok daha fazla sıcağa dayanabilirler.

Yarı Sentetik Yağlar
Yarı sentetik yağlar bu ikisinin karışımıdır ve hem fiyatları, hem de sundukları performans bu iki yağın arasındadır. Genellikle %70-80 mineral yağa %20-30 sentetik yağ karıştırılmak suretiyle elde edilirler.

Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?
Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Vizkozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.
Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır: Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir

(Ör: 20W-50 değil de sadece 50W) . Zaten bugün bir benzin istasyonuna gidip herhangi bir marka motor yağı almaya kalktığınızda hepsi multi-viskozite olacağından, isterseniz hemen bu tip yağlara geçelim.Günümüzde araçların tamamına yakınında kullanılan multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Sonuçlarını düşünün.. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar. İkisi aynı anda saçma, belki de inanılmaz geliyor değil mi? Nasıl olduğunu makalenin ilerleyen paraglaflarında okuyabilirsiniz.. Çok basit.

Multi-Viskozite Yağların Avantajı Nedir?
Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.Bu, aynı zamanda şu anlama da geliyor: Otomobilinizi belirli bir süre için kullanmadığınızda motor yağı kartere doğru süzülecek ve tekrar çalıştırdığınızda çok kısa bir süre için dahi olsa, motorunuzun tüm parçalarına ulaşması için belirli bir süre geçecektir. Çok viskoziteli yağlar soğuk havalarda tek viskoziteli yağlara oranla daha akıcı olduklarından motorun içerisindeki parçalara daha çabuk ulaşırlar, böylelikle ilk çalıştırma anındaki motor aşınmaları daha azdır.Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara oranla %1,5 ila %3 arasında yakıt tasarrufu sağlarlar. Çok viskoziteli yağlar hem düşük, hem yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlarlar.Multi-Viskozite Yağların Çalışma PrensibiYağ kullanımında sorun şudur: 10W kadar ince bir yağ kullanırsak yağ oldukça ince olduğundan ne ilk çalıştırma anında, ne de soğuk havalarda akıcılık açısından bir problem yaşamayız. Peki hava oldukça sıcaksa, ya da motor ısısı son derece arttığı zaman ne olacak? Gidip hemen yağı mı değiştireceğiz? İşte bu problemi çözmek için üretim aşamasında diğer birçok katkıyla birlikte multi-viskozite yağlara “viskozite geliştirici” katkı maddeleri eklenir. Yağ yine aynı yağdır, 10W bazlıbir yağ.. Ancak, eklenen polimerler sayesinde ısındığında örneğin 40 viskoziteli bir yağ gibi davranır, böylelikle sıcak hava koşullarında da görevini yerine getirir. Nasıl mı?

Eklenen polimerleri kimyasal olarak yağ soğukken içinde bağımsız olarak yüzen toplar olarak düşünün. Yağ ısındıkça bu polimerler çözülmeye ve uzun zincirlere dönüşmeye başlarlar, ve böylelikle yağın incelmesini önlerler. Ondan sonra dalga geç “alt tarafı polimer”... Nereye dalga geçiyosun? Öhö.. Eee. Evet, ne diyordum, birleşirler ve böylelikle ne olur efenim? Bir yağın içinde iki yağ... Yağınız 10W-40 ise soğukta 10W gibi ince, sıcakta ise 40 viskozite yağ kadar kalın gibi davranır. Burada önemli olan viskozite aralığını seçerken kışın tahmini en soğuk, yazın ise tahmini en sıcak derecesine dikkat etmektir. 10 bazlı bir yağı 10W-30 yapmak için daha az, 10W-40 yapmak için daha fazla polimer eklemek gerekir. E, asıl yağlamayı yapan polimer değil de yağ olduğuna göre, neden gereksiz yere içerisinde daha fazla polimer olan bir yağ kullanalım? 10W-30 idare ediyorsa neden 0W-40 gibi.. Yani şu saçma: “Abi, var ya en iyisi Mobil 0W-40’mış”.. Böyle birşey yok arkadaşlar. Bu bana iyi gelir de, sen Antalya’nın sıcağındasındır, kışları Antalya -40 derece mi 0 bazlı yağ kullanılsın? Viskozite aralığı tavsiye üzerine değil, kesinlikle ve kesinlikle içerisinde bulunulan iklime göre seçilmelidir. Tavsiyeyi aynı ildeki arkadışınız yapıyorsa ayrı.. Her bir viskozite aralığı için tek tek olmasa da, isterseniz genel bir görüş oluşturması açısından aşağıda en bilinen viskozite sınıflandırmalarını verelim. Bunlardan en ayrıntılı ve en bilineni SAE’ ninkidir, yani şu hep konuşulan 10W-30, 20W-50 gibi.. Ancak SAE derecelendirmesinde hangi viskoziteyi seçeceğinizden emin olamıyorsanız, kutunun üzerine bakıp daha basit olan API, ya da ondan da basit olan ACEA sınıflandırmasına göre de seçim yapabilirsiniz. (Bakın diyorum ama, du bakıyım var mı? Eveeet.. Yağımızı elimize alalım.. Ne diyor? Shell Helix Ultra SAE 5W-40, API SJ/CF, ACEA A3/B3.

Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır:SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırmasıSAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile, ilk sırada

SAE sınıflandırmasını inceleyelim.
SAE sınıflandırmasında derece “W” harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40’taki “10W” gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40’taki “40” gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması
Sınıflandırma iki harf ile yapılır. İlk harf yağın benzinli (S) veya dizel © motorlardan hangisine uygun olduğunu, ikinci harf ise yağın aynı gruptaki performans değerini gösterir. Performans sınıflaması her iki grupta da A en düşük olmak üzere benzinli motorlar için A-J arası, dizel motorlar için ise C-F arası yapılır.Benzinli motorlarda: (min.performans) SA..SB..SC..SD..SE..SF..SG..SH..SJ (max.performans)Dizel motorlarda: (min. performans) CA..CB..CC..CD..CE..CF (max.performans)Eğer yağ kutunuzun üzerinde “API SJ/CF” şeklinde bir ibare görürseniz bu, yağın hem benzinli, hem de dizel tüm motorlarda kullanılabileceği (Ferrari dahil) anlamına gelir.


Arkadaşlar tamamen alıntıdır umarım faydalanırsınız.

</SPAN>
__________________

Eyüp DÖNGEL
ADANA
eyup01 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 08-05-2008, 12:44   #2
Gold Üye
 
eyup01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01.02.2008
Üye No:14101
Nerden: ADANA
Ad Soyad:
Otomobil: VECTRA(A) 1.8S-GL
Yaş: 32
Mesajlar: 1.045
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Okuyun arkadaşlar sizler için konu açtım.
__________________

Eyüp DÖNGEL
ADANA
eyup01 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Chip Tuning Ankara
Alt 08-05-2008, 12:50   #3
Banlanan Kullanıcı
 
Üyelik tarihi: 18.02.2008
Üye No:14855
Nerden: A
Ad Soyad: S S
Otomobil: GTS
Yaş: 34
Mesajlar: 3.143
Beğendiği Mesaj: 0
7 mesajı 7 kere beğenildi
Standart

Eline sağlık, iyi etmişsin. Bilgiler eklendikçe büyür....
VeCCtrA isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-05-2008, 13:13   #4
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 24.10.2007
Üye No:10437
Nerden: YOZGAT
Ad Soyad:
Otomobil: Opel Vectra A gt
Mesajlar: 192
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

eline sağlık
aydın80 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-05-2008, 21:42   #5
Silver Üye
 
corsa1.012v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 11.07.2007
Üye No:7152
Nerden: Kosova
Ad Soyad:
Otomobil: opel corsa
Yaş: 32
Mesajlar: 528
Beğendiği Mesaj: 0
1 mesajı 1 kere beğenildi
Standart

paylasim icin tesekurler
__________________
erhan sero
corsa1.012v isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-05-2008, 01:10   #6
Yeni Üye
 
demirasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 21.03.2008
Üye No:16256
Nerden: konya
Ad Soyad: polater doğan
Otomobil: vectra 2.0 cd 1997
Yaş: 43
Mesajlar: 14
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

teşekkürler..
demirasker isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-05-2008, 01:21   #7
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 27.04.2008
Üye No:17755
Nerden: ADANA
Ad Soyad:
Otomobil: Opel Astra 1.6 16v GL
Mesajlar: 159
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Güzel paylaşım
__________________
HÜRKAN HÜRDOĞAN
hurkan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-05-2008, 12:58   #8
Gold Üye
 
eyup01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01.02.2008
Üye No:14101
Nerden: ADANA
Ad Soyad:
Otomobil: VECTRA(A) 1.8S-GL
Yaş: 32
Mesajlar: 1.045
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Güncel konu...
__________________

Eyüp DÖNGEL
ADANA
eyup01 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-05-2008, 13:36   #9
Silver Üye
 
yılmaz85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 11.01.2007
Üye No:3575
Nerden: Bursa
Ad Soyad:
Otomobil: Opel Vectra C2
Mesajlar: 654
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

şu an aracımda 5-30 motor yağı kullanıyorum opel vectra c idealmi yoksa 10-40 ile değiştirmemmi gerekiyor iklim koşullarına göre değişmesi gerek diye yazıyor neyapmalıyım?
__________________
yılmaz85 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 09-05-2008, 14:11   #10
Silver Üye
 
yılmaz85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 11.01.2007
Üye No:3575
Nerden: Bursa
Ad Soyad:
Otomobil: Opel Vectra C2
Mesajlar: 654
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=6007009 bu yağdan almak istiyorum opel vectra c kaç litre yağ alıyor bilen varmı ben 3,5 diye biliyorum?
__________________
yılmaz85 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
veCtra (C) LPG Taktırma bozcurt Teknik Servis 373 24-07-2012 03:48
94 astra si gl hb hakkında u555 Teknik Servis 11 12-11-2008 08:17
Otomobil Hakkında Merak Edilen Herşey eyup01 Teknik Servis 9 04-10-2008 01:23
TürkiyeCumhuriyeti Anayasası uc_tuning Laf Lafı Açıyor 2 02-03-2008 00:40
Yeni Astra Hakkında Geniş Bilgi M@honi Opel Sohbetlerimiz 32 16-02-2008 11:54



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 23:13 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.