Su eksiltme ve kalorifer sıkıntısı - Sayfa 2 - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 07-05-2019, 23:40   #11
efendy06
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 01.07.2016
Üye No:75642
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Murat ŞAHİN
Otomobil: Opel Astra G 1.6 Classic
Yaş: 34
Mesajlar: 202
Beğendiği Mesaj: 54
46 mesajı 57 kere beğenildi
Standart

 
Alıntı:
icemaker´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
105 i bilgisayarda görüyor ise 40 ı radyatörde kim nasıl ölçüyor onu sordum.

Eğer motor suyu bilgisayarda 105 görünüyor ise radyatörde 40 civarı ve fan çalışıyorsa zaten sorun var demektir

Çünkü radyatördeki su o kadar soğuk iken radyatör fanının çalışmaması lazım
Ayrıca termostat bozuk değilse kalorifer ısıtmak zorunda
Su eksiltmesi ise contadan olacak diye birşey yok

Antifrizsiz kullanıyormusunuz bilmem ama antifriz kullanmadığınızda üst kapak oksitlenip çürüme yaparak su eksiltir başka türlü üst kapaktan su eksiltmesi için aşırı hararet yaptırıp contayı yakmış olmanız gerekir ki bu defada otomobilin rölantisi bir miktar bozulur

Maalesef ekonomik şartlar gereği bir çoğumuz ikinci el araç alıp kullanıyor. Bu durumda da aracın mazisini pek bilemiyoruz. Arkadaştan aldığım G kasada geçmişe dair bilgi sahibiyim, ama mesela bir önceki aracım olan F kasada conta ben aracı aldığımda zaten çürükmüş. Muhtemelen durumu fark edip masraf etmek yerine aracı satılığa çıkardılar. Biz de aldanıp aldık, elimizde patladı. Genellikle de Akdeniz ve Ege gibi sıcaklığın donma derecesinin altına düşmediği bölgelerden gelmişse araç, muhakkak musluk suyu ile binilmiştir. Çok mantıklı da gelmiyor bana. Ben shell istasyonunda
saf kırmızı antifiriz koydurdum, "ready to use" olan hazırlardan. Hiç su ekletmedim. Hem -45 derece donma koruması, hem 100 dereceden daha yüksek kaynama noktası, hem de pas yok, çürüme yok... Eminim birkaç yıl da idare edecektir. 2-3 yılda bir 70 lira vermek neden bu kadar zor gelir insanlara anlamıyorum.
__________________
Murat ŞAHİN - 1.6 Astra G

Araba almandan, telefon koreden, kıyafet italyan, ayakkabı amerikan. Ellerinden öperim Türkiye, iyi uykular...
efendy06 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 08-05-2019, 16:26   #12
0M42
Bronz Üye
 
0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 02.04.2008
Üye No:16822
Nerden: İstanbul
Ad Soyad: Ömer Karaali
Otomobil: Senator
Yaş: 33
Mesajlar: 332
Beğendiği Mesaj: 23
40 mesajı 54 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
Iguzelsoy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Derece göstergesi olmadığı için aracı bilgisayara bağladık ve radyatördeki su sıcaklı 45 ve fan çalışıyor ancak motor suyu 105 derece gösteriyor.

Motor suyu sıcaklık sensörünüz arızalı.Sağlam bir tane bulup ölçü aleti ile ölçerek karşılaştırmasını yapın.
__________________
Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.

Çoksa torkun,olmasın korkun ..
0M42 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-05-2019, 19:47   #13
icemaker
Silver Üye
 
Üyelik tarihi: 19.01.2010
Üye No:35886
Nerden: İstanbul
Ad Soyad: Cengiz Türk
Otomobil: Yok
Mesajlar: 783
Beğendiği Mesaj: 1
26 mesajı 38 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
efendy06´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Maalesef ekonomik şartlar gereği bir çoğumuz ikinci el araç alıp kullanıyor. Bu durumda da aracın mazisini pek bilemiyoruz. Arkadaştan aldığım G kasada geçmişe dair bilgi sahibiyim, ama mesela bir önceki aracım olan F kasada conta ben aracı aldığımda zaten çürükmüş. Muhtemelen durumu fark edip masraf etmek yerine aracı satılığa çıkardılar. Biz de aldanıp aldık, elimizde patladı. Genellikle de Akdeniz ve Ege gibi sıcaklığın donma derecesinin altına düşmediği bölgelerden gelmişse araç, muhakkak musluk suyu ile binilmiştir. Çok mantıklı da gelmiyor bana. Ben shell istasyonunda
saf kırmızı antifiriz koydurdum, "ready to use" olan hazırlardan. Hiç su ekletmedim. Hem -45 derece donma koruması, hem 100 dereceden daha yüksek kaynama noktası, hem de pas yok, çürüme yok... Eminim birkaç yıl da idare edecektir. 2-3 yılda bir 70 lira vermek neden bu kadar zor gelir insanlara anlamıyorum.
Haklısın

Özellikle antifriz motorun içinde ne var ne yok paslanmasını engelliyor
Devirdaimden tut
Tikali kalorifer peteğine
Oradan radyatöre
Çürüyen silindir kapağına kadar engelliyor

Yani çok önemli bir husus ama tinlayan yok
Sonra on kat degil 100 kat masraf açıyorlar başlarına
icemaker isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-05-2019, 20:44   #14
efendy06
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 01.07.2016
Üye No:75642
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Murat ŞAHİN
Otomobil: Opel Astra G 1.6 Classic
Yaş: 34
Mesajlar: 202
Beğendiği Mesaj: 54
46 mesajı 57 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
icemaker´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Haklısın

Özellikle antifriz motorun içinde ne var ne yok paslanmasını engelliyor
Devirdaimden tut
Tikali kalorifer peteğine
Oradan radyatöre
Çürüyen silindir kapağına kadar engelliyor

Yani çok önemli bir husus ama tinlayan yok
Sonra on kat degil 100 kat masraf açıyorlar başlarına
Ben açıkçası merak edip sormuştum ustama antifiriz ne kullanıyım diye. "Shell'in kullanıma hazır bir ürünü var. Hem çok iyi donma ve kaynama noktası hususunda, hemde su falan eklemediğin için oranı yakalayamadık derdin yok. Biraz tuzludur ama diğerlerinden. " demişti. Gittim yakıt alırken (benzin, lpg, motorin, bindiğim her taşıta yakıtın her türlüsünü shellden alırım) merak edip sordum. Yağ uzmanı yaka kartı takılı birini çağırdılar. Geldi, araçtaki soğutma sıvısından bir miktar numune alıp inceledi. "Ekstra bir soğuk olmazsa sorun yok ancak bir bozukluk mevcut, homojen görünmüyor, sanki tortu var gibi" dedi. Sistemi yıkayıp temizledikten sonra yeni kullanıma hazır ürün koyulmasını önerdi. Yapalım dedim. Sistemi boşalttı, filtre su ile doldurdu, boşalttı, doldurdu, boşalttı, radyatörün musluğunu her seferinde açıp kapattı. En son antifirizi doldurdu. Fiyat sordum, 71 tl dedi. 71 tl nedir ya, -45 dereceye kadar donmayacağını söylediler son yağ bakımında antifirizi ölçüp. Yine kaynama noktası hele de sistem basıncının altında, oldukça yüksektir diye tahmin ediyorum. 2 yılda bir kez değişmesi fazla bile kırmızı antifirizin. Babamın arabasında kaza neticesinde radyatör boşaldığında içindeki antifiriz 6 yıllıktı ve işlevini hala yerine getiriyordu. Bu gün sıradan bir aracın kapak contasının değişimi 2 bin lirayı buluyor. Ne gerek var 71 lira için o riske girmeye anlamıyorum.
__________________
Murat ŞAHİN - 1.6 Astra G

Araba almandan, telefon koreden, kıyafet italyan, ayakkabı amerikan. Ellerinden öperim Türkiye, iyi uykular...
efendy06 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
efendy06 kullanıcısının mesajını beğenenler:
winner (16-05-2019)
Alt 05-06-2019, 16:28   #15
icemaker
Silver Üye
 
Üyelik tarihi: 19.01.2010
Üye No:35886
Nerden: İstanbul
Ad Soyad: Cengiz Türk
Otomobil: Yok
Mesajlar: 783
Beğendiği Mesaj: 1
26 mesajı 38 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
davutoglu´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
kalerifer peteği tıkalıydı. ısıtmıyordu. Söküp evde temizledim. Şimdi fırın gibi ediyor. Fakat su sesi hala devam
su sesini kesmek istiyorsan

sabah motor soğukken su doldurma kapağını aç ve marşa bas

rölantide çalışsın hararet yükselip termostat ve fan açtıktan sonra açık kapaktan eksik suyu tamamla kapağı kapat tamamdır artık şırıltı yapmaz
icemaker isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-06-2019, 03:21   #16
davutoglu
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 04.12.2015
Üye No:73102
Nerden: İSTANBUL
Ad Soyad: emre mert
Otomobil: corsa d
Yaş: 29
Mesajlar: 215
Beğendiği Mesaj: 64
29 mesajı 33 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
icemaker´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
su sesini kesmek istiyorsan

sabah motor soğukken su doldurma kapağını aç ve marşa bas

rölantide çalışsın hararet yükselip termostat ve fan açtıktan sonra açık kapaktan eksik suyu tamamla kapağı kapat tamamdır artık şırıltı yapmaz
Hocam fani 108 derecede açıyor. O dereceye gelene kadar kapak açık kalamıyor. Su çok ısınınca kaptan fokurdayip dışarı atılıyor
davutoglu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
davutoglu kullanıcısının mesajını beğenenler:
a.culcu (08-06-2019)
Alt 06-06-2019, 18:52   #17
icemaker
Silver Üye
 
Üyelik tarihi: 19.01.2010
Üye No:35886
Nerden: İstanbul
Ad Soyad: Cengiz Türk
Otomobil: Yok
Mesajlar: 783
Beğendiği Mesaj: 1
26 mesajı 38 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
davutoglu´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Hocam fani 108 derecede açıyor. O dereceye gelene kadar kapak açık kalamıyor. Su çok ısınınca kaptan fokurdayip dışarı atılıyor
108 derecede fanı açması normal değil arkadaşım

https://m.n11.com/fan-musuru-10095-v...Q&gclsrc=aw.ds

Bak yukaridaki linkte vectra musuru var yandaki degerlere bak ikinci yani yuksek hizli fanin acma derecesi bile 100 dereceye geldiginde aciyor

Sen fanin 108 de actigini soyluyorsun yani 8 derece gec kaliyor senin fan ve bunu 8 derece diyip geçme çünkü bu aslında üst ısı değerleri adına çok kritik derecede yüksek bir fark.

Müşürün üzerindeki diğer daha yüksek değerlere bakma onlar klimanın dahi devreden çıkarıldığı değerler ki o bile 105 te devreden çıkıyor

Senin fanın 108 değil 100 de açması lazım

Şimdi buradan sonra sana en önemli bilgiyi vereceğim

Bu müşürlerin açma değerinin 100 olması demek göstergenin 100 de durması dmeekte değil çünkü eğer fanın doğru değerinde, yani 100 de açsa sen onu göstergede 95 görürsün çünkü radyatör üst müşürün durduğu yer nispeten motordan çıkan ve suyun en sıcak olduğu yerdir
Oysa göstergenin müşürünün olduğu yer motorun suyunun daha serin olduğu radyatörden çıkan daha soğumuş olan suyun olduğu yerdedir.

Senin aracında ise en başından beri söylediğim gibi bir kaç arızadan biri var

1-) Fan motorunun üzerindeki rezistansın bozuk ( bu birinci devre fanin calismamasina neden olur)
2-) Yuksek hiz fan musurunun degeri kaymis (Çünkü fanın 108 değil 100 de açması lazım)

Senin bu arızadan kurtulman için bu ikisini birden yapman lazım
icemaker isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için icemaker kullanıcısının mesajını beğenen 2 üyemiz:
a.culcu (08-06-2019), davutoglu (07-06-2019)
Alt 07-06-2019, 20:02   #18
davutoglu
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 04.12.2015
Üye No:73102
Nerden: İSTANBUL
Ad Soyad: emre mert
Otomobil: corsa d
Yaş: 29
Mesajlar: 215
Beğendiği Mesaj: 64
29 mesajı 33 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
icemaker´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
108 derecede fanı açması normal değil arkadaşım

https://m.n11.com/fan-musuru-10095-v...Q&gclsrc=aw.ds

Bak yukaridaki linkte vectra musuru var yandaki degerlere bak ikinci yani yuksek hizli fanin acma derecesi bile 100 dereceye geldiginde aciyor

Sen fanin 108 de actigini soyluyorsun yani 8 derece gec kaliyor senin fan ve bunu 8 derece diyip geçme çünkü bu aslında üst ısı değerleri adına çok kritik derecede yüksek bir fark.

Müşürün üzerindeki diğer daha yüksek değerlere bakma onlar klimanın dahi devreden çıkarıldığı değerler ki o bile 105 te devreden çıkıyor

Senin fanın 108 değil 100 de açması lazım

Şimdi buradan sonra sana en önemli bilgiyi vereceğim

Bu müşürlerin açma değerinin 100 olması demek göstergenin 100 de durması dmeekte değil çünkü eğer fanın doğru değerinde, yani 100 de açsa sen onu göstergede 95 görürsün çünkü radyatör üst müşürün durduğu yer nispeten motordan çıkan ve suyun en sıcak olduğu yerdir
Oysa göstergenin müşürünün olduğu yer motorun suyunun daha serin olduğu radyatörden çıkan daha soğumuş olan suyun olduğu yerdedir.

Senin aracında ise en başından beri söylediğim gibi bir kaç arızadan biri var

1-) Fan motorunun üzerindeki rezistansın bozuk ( bu birinci devre fanin calismamasina neden olur)
2-) Yuksek hiz fan musurunun degeri kaymis (Çünkü fanın 108 değil 100 de açması lazım)

Senin bu arızadan kurtulman için bu ikisini birden yapman lazım
Dediğiniz 2 parça da değişti. A14xer motor corsalarda ya da fanın açma derecesi 108 . Çevremde aynı motorlu araçlar var. O da aynı açıyor. Bu bir sorun değil. Opeli arayıp sorduğumda onayladlar bu durumu
davutoglu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
davutoglu kullanıcısının mesajını beğenenler:
a.culcu (08-06-2019)
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
kalorifer rezistansı emrah4343 Teknik Servis 0 22-12-2018 23:36
1993 Model Opel Vectra 2.0i Kalorifer Sorunu Yardım. ErolTaylan Teknik Servis 1 26-11-2018 23:38
Vectra a kalorifer musluğu nerde? Ose Teknik Servis 13 22-01-2018 14:35
Motor Sıcak Ama Kalorifer Bazen Ilık Üflüyor ! harun43 Teknik Servis 7 07-09-2017 02:04
Kalorifer ve Klima Sorunu aksittolga Teknik Servis 0 15-08-2016 13:42



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz

Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 09:01 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd. Opel Blog Cilt
Search Engine Optimisation provided by DragonByte SEO (Pro) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd.

..:: Opelim.NeT ::.. Opel Fan Club Türkiye bahis siteleri bahis siteleri bahis siteleri bahis siteleri bahis siteleri tipobet bedava bonus canlı bahis siteleri canlı bahis siteleri canlı bahis bonus veren siteler Farmasi Kayıt




Turkiye ve Dunya'dan son dakika haberlerin yer aldigi.Turkiyenin en kaliteli haber sitesindesiniz.

Mersin escort mersin escort bayan mersin escort