Kırmızı yerine mavi antifiriz kullanımı sakıncalı olurmu? - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 13-02-2018, 08:55   #1
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 08.10.2009
Üye No:33433
Nerden: ankara
Ad Soyad: çağrı bingol
Otomobil: opel astra 1
Yaş: 37
Mesajlar: 37
Beğendiği Mesaj: 3
1 mesajı 2 kere beğenildi
Standart Kırmızı yerine mavi antifiriz kullanımı sakıncalı olurmu?

 
Günaydın opelim net ailesi; 2004 modoel g kasa opel astram var.Geçenlerde aracımın ısıtma probleminin olduğunu farkettim ve aracımı sanayiye götürdüm.Ustam aracın kalorifer peteğinin tıkanmış olduğunu ve temizlenmesi gerektiğini söyledi.Arabayı petek temizliği yaptılar,sonra üstündeki antifirizi tekrar araca koydular üstüne antifiriz ekledik.Ustaya antifirizi değiştirelim dedim gerek yok dedi.İlk 5-10 gün güzel performans almama rağmen ısınma konusunda sonra ısınma sorunu tekrar baş gösterdi.Dün tekrar götürdüm ustaya yine peteğin tıkandığını söyledi.Tekrar temizlemeye gönderdik, bu sefer temizlik sonrası antifirizi değiştirelim dedim,değiştirdiler.
sorum şu: önceden aracımın üstünde kırmızı antifiriz vardı sürekli kırmızı kullanıyordum,antifirizi değiştirirken mavi koydular.Ustaya önceden hep kırmızı kullandığımı söyledim ama eski model arabalarda mavinin daha iyi olacağını söyledi.Bu konuda kafamda şüpe kaldı bundan sonra mavi antifiriz kullanmamda herhangi bir sakınca olaurmu?
Birde tekrar tıkanmaması için motor temizliği yapılması lazım falan dendi böyle bir uygulama varmı? Konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar yazarsanız sevinirim.
ghost 06 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 13-02-2018, 11:44   #2
Gold Üye
 
muammer yaşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 06.03.2008
Üye No:15585
Nerden: İSTANBUL
Ad Soyad: MUAMMER YAŞAR
Otomobil: Vectra A 1992 2.0 GL AC.
Yaş: 42
Mesajlar: 1.370
Beğendiği Mesaj: 280
152 mesajı 238 kere beğenildi
Standart

keşke aynı renkten devam etseydiniz çünkü kırmızı renkli, . Organik antifiriz uzun ömürlü ve aşırı soğuklara karşı dayanıklıdır hem de sistemde borularda ve kanallardaki korozyonu önler.
__________________
Vectra A 1992 2.0 GL
muammer yaşar isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 13-02-2018, 12:00   #3
Bronz Üye
 
tuleybihayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 05.11.2017
Üye No:79427
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Yunus Emre
Otomobil: Opel Astra H
Yaş: 28
Mesajlar: 168
Beğendiği Mesaj: 42
29 mesajı 29 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
ghost 06´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Günaydın opelim net ailesi; 2004 modoel g kasa opel astram var.Geçenlerde aracımın ısıtma probleminin olduğunu farkettim ve aracımı sanayiye götürdüm.Ustam aracın kalorifer peteğinin tıkanmış olduğunu ve temizlenmesi gerektiğini söyledi.Arabayı petek temizliği yaptılar,sonra üstündeki antifirizi tekrar araca koydular üstüne antifiriz ekledik.Ustaya antifirizi değiştirelim dedim gerek yok dedi.İlk 5-10 gün güzel performans almama rağmen ısınma konusunda sonra ısınma sorunu tekrar baş gösterdi.Dün tekrar götürdüm ustaya yine peteğin tıkandığını söyledi.Tekrar temizlemeye gönderdik, bu sefer temizlik sonrası antifirizi değiştirelim dedim,değiştirdiler.
sorum şu: önceden aracımın üstünde kırmızı antifiriz vardı sürekli kırmızı kullanıyordum,antifirizi değiştirirken mavi koydular.Ustaya önceden hep kırmızı kullandığımı söyledim ama eski model arabalarda mavinin daha iyi olacağını söyledi.Bu konuda kafamda şüpe kaldı bundan sonra mavi antifiriz kullanmamda herhangi bir sakınca olaurmu?
Birde tekrar tıkanmaması için motor temizliği yapılması lazım falan dendi böyle bir uygulama varmı? Konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar yazarsanız sevinirim.
Naçizane tavsiyem,

Kırmızıdan maviden ziyade antifiriz türlerini bi araştırın.

Renkler tam belirleyici olamayabiliyor.

Radyatör sistemi temizleyici cihazlar var, onlarla temizletebilirsiniz. En azından bu işi yapan sıvı kimyasallar var, bunlarla sadece kalorifer hattını değil, komple soğutma sistemini temizltin. Daha sonra da mümkünse organik antifriz kullanın. Organiklerin katkısı bireysel kullanıma daha uygun ve uzun ömürlü

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
tuleybihayat isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
tuleybihayat kullanıcısının mesajını beğenenler:
muammer yaşar (13-02-2018)
Alt 13-02-2018, 12:12   #4
Editör
 
smihci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 19.12.2007
Üye No:12186
Nerden: İzmir & Ankara
Ad Soyad: SavasMıhcı
Otomobil: Vectra A CD Astra F Caravan
Yaş: 59
Mesajlar: 20.358
Beğendiği Mesaj: 4815
3211 mesajı 5330 kere beğenildi
Standart

Antifriz renginin ısıtma veya motor soğutma sistemine kötü bir etki yapacağına inanmıyorum. Eğer olsaydı bizim araçların kaloriferleri ısıtmaz, motor soğutma sisteminde de tortulardan geçilmezdi. Kalorifer veya soğutma radyatörü sık sık kirden tıkanıyorsa bunun birkaç nedeni olabilir. Birincisi; zamanında soğutma sistemine antifriz konmaması (bizim çok bilmiş ustalarımız antifrizin hararete neden olduğunu inanarak yaz aylarında araca antifriz koymayın derler), bunun sonucu olarak sistemde pas oluşması. İkincisi; Soğutma sistemine kötü su konması sonucu kireçlenme veya tortular oluşur, bu kirlerde peteklerin tıkanmasına neden olur. Bir diğer neden de zamanında yenilenmediği için özelliğini yitirmiş antifriz kullanımı.
Gelişen teknoloji sayesinde daha iyi şartlar altında üretilen yeni ürünler eskilerine göre mutlaka daha faydalıdır ama bu ürünlerden maksimum fayda alabilmek için de bazı şartlara ihtiyaç olabilir. En basiti bu ürünler özellikleri gereği asla birbirleri ile karıştırılmaz (fren hidrolikleri gibi).
smihci isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için smihci kullanıcısının mesajını beğenen 2 üyemiz:
0M42 (15-02-2018), tuleybihayat (13-02-2018)
Alt 13-02-2018, 17:45   #5
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 27.06.2017
Üye No:78267
Nerden: Antalya
Ad Soyad: Yasin Aygün
Otomobil: Astra H
Yaş: 23
Mesajlar: 77
Beğendiği Mesaj: 37
27 mesajı 31 kere beğenildi
Standart

Organik değilse (genellikle mavi renkli olurlar) 2 yılda bir değiştirilmesi gerekiyor diye biliyorum. Organikler ise (kırmızı pembe veya sarı renkli) 5-6 yıl gibi ömürleri oluyor. Kırmızı antifrizin eski araçlarda kullanılması tehlikeli fakat mavi antifrizlerin yeni araçlarda kullanılması bir sorun oluşturmaz. Eski arabadan kasıt da bakır radyatörlü arabalar, yani 80-90 model araçlar için geçerli. 2004 model astranın radyatörü alüminyumdur ve organik antifriz kullanılır.
Temizlik için radyatör temizleyici koyulup bir süre rolantide çalıştırılıp bütün soğutma sıvısı boşaltılır motor soğuduktan sonra termostat girişinden su basılır radyatör çıkışından akıtılır bir süre.
yasinyacos isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
yasinyacos kullanıcısının mesajını beğenenler:
tuleybihayat (13-02-2018)
Alt 13-02-2018, 18:27   #6
Bronz Üye
 
Üyelik tarihi: 07.12.2017
Üye No:79717
Nerden: Hatay
Ad Soyad: Avcı
Otomobil: Opel Astra
Yaş: 49
Mesajlar: 121
Beğendiği Mesaj: 6
19 mesajı 23 kere beğenildi
Standart

Mavi daha kısa ömürlü ve aşırı soguklara tam koruma yapmayabilir. Kırmızı tabir edilenler daha uzun ömürlüdür. Hepsi organik değildir organik olanlar daha pahalıdır litresi 17-25 gibi ve sistemi daha temiz tutar. Maviyi de susuz kullanırsan daha iyidir. Ben kırmızıyı da susuz kullanıyorum. Akdeniz’de Hiçte hararet yapmıyor.
Kerim Avcı isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 14-02-2018, 00:24   #7
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 27.09.2016
Üye No:76409
Nerden: OSMANİYE
Ad Soyad: SELİM YİĞEN
Otomobil: OPEL ASTRA H ESSENTİA
Yaş: 31
Mesajlar: 68
Beğendiği Mesaj: 4
7 mesajı 8 kere beğenildi
Standart

İyi geceler arkadaşlar konu soğutma sistemi ile ilgili olduğu için yeni konu açıp kalabalık yapmak istemedim benım 1 ay önce termostat değişmişti usta genleşme kabına maks seviyenin üzerinde antifriz su karısımı koydu bu seviye mutlaka düşecek soğukken kontrol et antifirz ekle dedi ilk önce hiç düşmedi sonra kalt yazan yerin 2 milim altına düştü ekleme yaptım şimdi gene kalt çizgisinin 3-4 milim altında 1 haftadır dahada düşmedi sizce kaçak varmıdır kalt çizgisinin üstündemi olmalıdır araç çalışıp gezip gelince kalt çizgisinin 1 milim filan üstünede çıkıyor soğuyunca geri iniyor.
apollo isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 14-02-2018, 00:31   #8
Bronz Üye
 
tuleybihayat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 05.11.2017
Üye No:79427
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Yunus Emre
Otomobil: Opel Astra H
Yaş: 28
Mesajlar: 168
Beğendiği Mesaj: 42
29 mesajı 29 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
apollo´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
İyi geceler arkadaşlar konu soğutma sistemi ile ilgili olduğu için yeni konu açıp kalabalık yapmak istemedim benım 1 ay önce termostat değişmişti usta genleşme kabına maks seviyenin üzerinde antifriz su karısımı koydu bu seviye mutlaka düşecek soğukken kontrol et antifirz ekle dedi ilk önce hiç düşmedi sonra kalt yazan yerin 2 milim altına düştü ekleme yaptım şimdi gene kalt çizgisinin 3-4 milim altında 1 haftadır dahada düşmedi sizce kaçak varmıdır kalt çizgisinin üstündemi olmalıdır araç çalışıp gezip gelince kalt çizgisinin 1 milim filan üstünede çıkıyor soğuyunca geri iniyor.
Motor soğuk vaziyette iken kalt çizgisinde olmalı, sıcakken biraz yükselmesi normal zaten o kabin adı genleşme kabı, sıcakken su genleşerek biraz yükselecektir.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
tuleybihayat isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-02-2018, 11:59   #9
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 08.10.2009
Üye No:33433
Nerden: ankara
Ad Soyad: çağrı bingol
Otomobil: opel astra 1
Yaş: 37
Mesajlar: 37
Beğendiği Mesaj: 3
1 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

Değerli opelim net kullanıcıları yazmış olduğunuz faydalı yorumlarınız için teşekkür ederim.Kafamdaki bi çok soruyu sayenizde cevaplamış oldum.Hepinize teşekkürler.
ghost 06 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için ghost 06 kullanıcısının mesajını beğenen 2 üyemiz:
smihci (15-02-2018), tuleybihayat (15-02-2018)
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
TÜVTÜRK 2017 yılı kusurlar tablosu enisokan Teknik Servis 3 09-09-2017 01:41
TÜVTÜRK 2015 yılı kusurlar tablosu enisokan Teknik Servis 16 27-09-2015 22:19
TÜVTÜRK 2014 yılı kusurlar tablosu enisokan Teknik Servis 10 14-04-2015 21:24



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 08:55 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd. Opel Blog

..:: Opelim.NeT ::.. Opel Fan Club Türkiye
Farmasi Kayıt
Hasan Kalyoncu Üniversitesi




Turkiye ve Dunya'dan son dakika haberlerin yer aldigi.Turkiyenin en kaliteli haber sitesindesiniz.

ankara escort Mersin escort bayan azdırıcı viagra hapı viagra hap kuşadası escort fethiye escort bursa escort