Astra h 1.3 ctdi tekleme ve turbo sorunu - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 03-04-2017, 18:46   #1
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.04.2017
Üye No:77634
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Mustafa Gündoğan
Otomobil: Opel Astra
Mesajlar: 10
Beğendiği Mesaj: 0
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart Astra h 1.3 ctdi tekleme ve turbo sorunu

 
Merhaba arakadaşlar. Sitenize yeni üye oldum. 2006 model astra h 1.3 dizel aracım var. Aracımda düşük devirlerde yada hızlarda bi tekleme var. Vuruntu halinde oluyor. Hatta belli belirsiz hareketsiz halde gaza bastığımda da oluyor. Birde turbo çok geç devreye giriyor nerdeyse 3200 devirlerde devreye giriyor. 2 viteste aracın kendini toplayıp hızlanması neredeyse 30 saniye civarı sürüyor üstelik düz yolda. 1. Vitesde bazen yokuşları çekmeyecek seviyeye geliyor. Egr ve map sensörü yeni değişti. Orjinal egr taktırdım. Birde volant bozuk epeyce bozuk. Aracın sorunu ne olabilir ?Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
kuzeyliyim isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 06-04-2017, 12:49   #2
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.04.2017
Üye No:77634
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Mustafa Gündoğan
Otomobil: Opel Astra
Mesajlar: 10
Beğendiği Mesaj: 0
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

Yardımcı olabilecek yok mu acaba
kuzeyliyim isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 06-04-2017, 20:46   #3
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 18.03.2016
Üye No:74406
Nerden: İzmir & İstanbul
Ad Soyad: Erhan GÜNGÖR
Otomobil: Corsa D 1.3 Cdti z13dth
Yaş: 38
Mesajlar: 30
Beğendiği Mesaj: 19
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
kuzeyliyim´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Merhaba arakadaşlar. Sitenize yeni üye oldum. 2006 model astra h 1.3 dizel aracım var. Aracımda düşük devirlerde yada hızlarda bi tekleme var. Vuruntu halinde oluyor. Hatta belli belirsiz hareketsiz halde gaza bastığımda da oluyor. Birde turbo çok geç devreye giriyor nerdeyse 3200 devirlerde devreye giriyor. 2 viteste aracın kendini toplayıp hızlanması neredeyse 30 saniye civarı sürüyor üstelik düz yolda. 1. Vitesde bazen yokuşları çekmeyecek seviyeye geliyor. Egr ve map sensörü yeni değişti. Orjinal egr taktırdım. Birde volant bozuk epeyce bozuk. Aracın sorunu ne olabilir ?Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Merhaba, bildiğim kadarıyla aynı motora sahibiz benimki corsa d z13dth 6 vites dizel, ustası denk gelince daha iyi bir yanıt verecektir.

Ben aklıma gelenleri yazayım size: maf sensoru temizliği (hava filterisinden hemen sonradır yeri) ve hava geçtiği her yerin kontrolu. (hava girişi çekiş için önemlidir bilirsiniz)

Enjektorlor temizletilebilir (bosch servislerde 250 - 300 civarı fiyatı vardı en son). Vuruntulu denince aklıma enjektörler geliyor. Mazot pompası da kontrol edilebilir, bunu yazmışken aldığınız yakıt da çok önemli. (benimkilerin geçen mayıs 130binde komple memeleri değişti 1000 TL tuttu)

Turbo 3200 d/d demişssiniz baya üst bir devir, turbonun ve hortumlarının komple kontrolu.

Bir diğer nokta; volan güç kaybına sebep oluyormuş. benimki de gidici, ses yapıyor, motorun sallantılı çalışmasına sebep oluyor ancak vuruntu ve herhangi bir çekiş kaybım yok. (benimki 132binde ses yapmaya başladı şu an 138bin de) (volan+debriyaj+bilya komple değiştirilmesi tavsiye ediliyor, parçalar toplamda 1150 den başlayıp yukarıya doğru gidiyor, işçilik de 300 den aşağı olmaz tahminimce)

Bu forumdan edindiğim bilgiler ve yaşadıklarımdan derledim Bence en güzeli güvendiğiniz bir ustaya gösterin, inşallah en maliyetsiz şekilde halledersiniz.
caulerpa isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
caulerpa kullanıcısının mesajını beğenenler:
DEMİREL71 (12-02-2018)
Alt 07-04-2017, 10:28   #4
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.04.2017
Üye No:77634
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Mustafa Gündoğan
Otomobil: Opel Astra
Mesajlar: 10
Beğendiği Mesaj: 0
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
caulerpa´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Merhaba, bildiğim kadarıyla aynı motora sahibiz benimki corsa d z13dth 6 vites dizel, ustası denk gelince daha iyi bir yanıt verecektir.

Ben aklıma gelenleri yazayım size: maf sensoru temizliği (hava filterisinden hemen sonradır yeri) ve hava geçtiği her yerin kontrolu. (hava girişi çekiş için önemlidir bilirsiniz)

Enjektorlor temizletilebilir (bosch servislerde 250 - 300 civarı fiyatı vardı en son). Vuruntulu denince aklıma enjektörler geliyor. Mazot pompası da kontrol edilebilir, bunu yazmışken aldığınız yakıt da çok önemli. (benimkilerin geçen mayıs 130binde komple memeleri değişti 1000 TL tuttu)

Turbo 3200 d/d demişssiniz baya üst bir devir, turbonun ve hortumlarının komple kontrolu.

Bir diğer nokta; volan güç kaybına sebep oluyormuş. benimki de gidici, ses yapıyor, motorun sallantılı çalışmasına sebep oluyor ancak vuruntu ve herhangi bir çekiş kaybım yok. (benimki 132binde ses yapmaya başladı şu an 138bin de) (volan+debriyaj+bilya komple değiştirilmesi tavsiye ediliyor, parçalar toplamda 1150 den başlayıp yukarıya doğru gidiyor, işçilik de 300 den aşağı olmaz tahminimce)

Bu forumdan edindiğim bilgiler ve yaşadıklarımdan derledim Bence en güzeli güvendiğiniz bir ustaya gösterin, inşallah en maliyetsiz şekilde halledersiniz.

Çok teşekkür ederim ancak söylediklerinizin hepsini yaptık. Volan olmadığı kesinleşti, enjektörlere ve pompaya bakıldı, hava debi metresi, map sensörü, valflere bakıldı, turbo hortumlarına bakıldı ancak hala çözüm bulamadık. İşin ilginç yanı map sensörünün fişini çıkartınca araç daha çok rahatlıyor ve tekleme kalmıyor. Map sensörüde yeniydi ancak biz onun bozulduğuna kanaat getirip bi yenisini daha aldık ama sorun devam etti ve ediyor bilmiyorum bakalım ne çıkacak sıkıntısı tekrar teşekkürler.
kuzeyliyim isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 07-04-2017, 19:13   #5
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 18.03.2016
Üye No:74406
Nerden: İzmir & İstanbul
Ad Soyad: Erhan GÜNGÖR
Otomobil: Corsa D 1.3 Cdti z13dth
Yaş: 38
Mesajlar: 30
Beğendiği Mesaj: 19
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

[QUOTE=kuzeyliyim;1926151]Çok teşekkür ederim ancak söylediklerinizin hepsini yaptık. Volan olmadığı kesinleşti, enjektörlere ve pompaya bakıldı, hava debi metresi, map sensörü, valflere bakıldı, turbo hortumlarına bakıldı ancak hala çözüm bulamadık. İşin ilginç yanı map sensörünün fişini çıkartınca araç daha çok rahatlıyor ve tekleme kalmıyor. Map sensörüde yeniydi ancak biz onun bozulduğuna kanaat getirip bi yenisini daha aldık ama sorun devam etti ve ediyor bilmiyorum bakalım ne çıkacak sıkıntısı tekrar teşekkürler.[/QUOT

Rica ederim, zor konu bir de manifold un incelenmesi de faydalı olabilir belki, manifoldu temizlettirip memnun kalanlar da var, kolay gelsin.
caulerpa isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 07-04-2017, 20:54   #6
Bronz Üye
 
badwet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 14.05.2013
Üye No:59159
Nerden: İZMİR/Eskişehir
Ad Soyad: Mert GİRGİN
Otomobil: 2006 Meriva 1.3 CDTI
Yaş: 43
Mesajlar: 284
Beğendiği Mesaj: 20
80 mesajı 98 kere beğenildi
Standart

Emme manifolduna iyice bakın biryerlerden hava almasın ayrıca map sensörünün kablo tesisatını kontrol ettirin.birde turbonun selenoid valfi aklıma geliyor.
badwet isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
badwet kullanıcısının mesajını beğenenler:
DEMİREL71 (12-02-2018)
Alt 09-04-2017, 16:45   #7
Platinum Üye
 
beyaz guvercin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 03.06.2008
Üye No:19199
Nerden: ankara
Ad Soyad: mahmut kemal
Otomobil: opel corsa
Yaş: 37
Mesajlar: 5.463
Beğendiği Mesaj: 2
396 mesajı 514 kere beğenildi
Standart

rail müşürüne bakıldı mı
__________________
hızlı ama öfkeli değil
beyaz guvercin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
beyaz guvercin kullanıcısının mesajını beğenenler:
DEMİREL71 (12-02-2018)
Alt 09-04-2017, 23:13   #8
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.04.2017
Üye No:77634
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Mustafa Gündoğan
Otomobil: Opel Astra
Mesajlar: 10
Beğendiği Mesaj: 0
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

Arkadaşlar araçla uğraşmaktan bakamadım sorun çözülünce yazacağım buraya. Hala bi çözüm bulamadık herkese teşekkürler
kuzeyliyim isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 11-04-2017, 03:36   #9
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.04.2017
Üye No:77634
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Mustafa Gündoğan
Otomobil: Opel Astra
Mesajlar: 10
Beğendiği Mesaj: 0
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

Merhaba arkadaşlar. Bugün aracı teslim aldım. Turbo işlem gördü içi tamamiyle kurum bağlamıştı. Araçtaki sorunlar büyük ölçüde giderlildi ancak hala istediğim seviyede değil. Ustamda bunu kabul ediyor. Turbo artık normal zamanında devreye giriyor. Performansı artırmak için egr iptali yapıldı. Yinede araç alçak devirlerde cansız birde devir göstergesi rolantide sürekli dalgalanıyor çözüm bulamadık. Ustam motorda kurum olabileceğini ve silindir kapağının taşlanması gerekebileceğini söyledi ancak ben biraz bekleme kararı aldım. Tüm bu süre içinde araçta turbo, enjektörler, pompa, map sensörü, hava debimetresi, egr, rail müşürü, emme manifoldu, egzoz manifolduna bakıldı. Biraz kullanalım olmadı silindir kapağını taşlatacağız artık ustam kurumdan başka bişey kalmadı diyor. Bir sorum olacak carbon clean işe yarar mı acaba benim araçta araç 150 binde birde devir dalgalanması neden olur arkadaşlar bir yol gösterirseniz sevinirm. Birde tüm saydığım ücretler için 400 tl gibi bir para ödedim. Hepinize teşekkürler.
kuzeyliyim isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
kuzeyliyim kullanıcısının mesajını beğenenler:
DEMİREL71 (12-02-2018)
Alt 12-04-2017, 09:46   #10
Yeni Üye
 
Üyelik tarihi: 03.04.2017
Üye No:77634
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Mustafa Gündoğan
Otomobil: Opel Astra
Mesajlar: 10
Beğendiği Mesaj: 0
2 mesajı 2 kere beğenildi
Standart

ARKADAŞLAR FİKİRLERİNİZE İHTİYACIM VAR!!!

Önceki mesajlarımda araçta oluşan sorunları ve düzeltmek içşn yaptırdığım işlemleri yazmıştım. Ancak hala aracım düzelmedi. Şimdi sorunlar pek değişmesede ben tekrar yazmak istiyorum.
1-Araç düşük devirlerde çok cansız resmen turbonun zoruyla gidiyor.
2- Genel itibariyle çekişte düşüklük var örneğin 2 vitesle yokuş çıkarkan 4500 devirlerde vitesi 3 e attığım zaman asla toparlamıyor
3- 1500-2000 devir aralığında araç gaz yemekte zorlanıyor sanki o arada bir tekleme mevcut. Araç hareket halindeyken de o arada bir tekleme hissediyorum. Özellikle 1. Vitesten 2 ye geçtiğim zamanlarda daha fazla hissediliyor ayrıca 1. Viteste de yapıyor bunu. Belki diğerlerinde de yapıyor ama aracı bu haliyle yüksek vites ve düşğk devirde kullanmam imkansız.

Arkadaşlar pek çok ustaya götürdüm. Şimdi öne çıkan 2 seçenek var

1- Motor kurumlanması
2- Volant

Tecrübelerinizi paylaşın. Kafayı yiycem.

Yapılan işlemler ise şunlar;
Enjektör temizliği, egr iptali, turbo hortumları ve turbo işlemi, map sensörü, hava debimetresi, selonoid valfi.
kuzeyliyim isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
astra j tekleme sorunu kaanesr Teknik Servis 2 20-12-2017 13:59
Astra 1.4 Turbo aşırı 3750 devirden sonra ses sorunu ezturfan Teknik Servis 4 02-04-2017 00:08
Opel astra 1.3 dizel motor ariza lambasi sorunu Track12 Teknik Servis 2 13-11-2016 11:15
2006 Opel astra H tekleme sorunu CodeX Teknik Servis 2 01-07-2016 16:49
Astra G , Soğuk Motor Benzinde Tekleme Sorunu AstraGTwinport Teknik Servis 26 28-10-2015 18:16



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 08:51 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd. Opel Blog

..:: Opelim.NeT ::.. Opel Fan Club Türkiye
Farmasi Kayıt
Hasan Kalyoncu Üniversitesi




Turkiye ve Dunya'dan son dakika haberlerin yer aldigi.Turkiyenin en kaliteli haber sitesindesiniz.

ankara escort Mersin escort bayan azdırıcı viagra hapı viagra hap kuşadası escort fethiye escort bursa escort