Sorularla Madeni Yağlar: - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 16-01-2007, 00:05   #1
kurt.ibrahim
Platinum Üye
 
kurt.ibrahim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 12.12.2006
Üye No:2979
Nerden: izmir
Ad Soyad:
Otomobil: opel astra cd hb 2000
Mesajlar: 2.747
Beğendiği Mesaj: 162
88 mesajı 107 kere beğenildi
Standart Sorularla Madeni Yağlar:

 
SORULARLA MADENİ YAĞ

1-) Yağlamanın amacı nedir?
2-) Viskozite denilince ne akla gelir?
3-) Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir?
4-) Motorda yağ eksilmesinin sebebi nedir?
5-) Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir?
6-) Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
7-) Yağ eksilmesi durumunda, değişik markalı yağ eklenebilir mi?
8-) Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?
9-) Sentetik yağlar neden daha pahalıdır?
10-) Yağ performansı nedir ve nasıl anlarız?
11-) API SJ / CF ne demektir?
12-) 0W ne demektir?
13-) Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir?
14-) Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim kilometresi değişir mi?
15-) Köpürme neden olur, motora zararı nedir?


1-) Yağlamanın amacı nedir?

Yağlamanın amacı iki yüzeyi birbirinden ayırarak sürtünmeyi azaltmak, yüzeyleri kayganlaştırarak hareketi kolaylaştırmak, yüzeylerde film oluşturarak korozyon ve oksidasyonu önlemek ve motorda yağ – yakıt karışımını önlemektir.

2-) Viskozite denilince ne akla gelir?

Viskozite; akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnç olup akışkanların en belirgin ve en önemli özelliklerinden biridir. Yağlamanın her safhasında viskozite, tüketici için ilk olarak dikkate alınması gereken çok önemli bir faktördür.

3-) Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir?

Motor yağının sıcak olup olmadığına, aracın stop konumunda ve düz bir zeminde olmasına, motor karterindeki eski yağın tam boşalıp boşalmadığına ve karter tapasının tekrar yerine takılıp takılmadığına dikkat edilmelidir.

4-) Motorda yağ eksilmesinin sebebi nedir?

Ana neden motorda kullanılan teknolojidir. Yeni teknoloji motorlarda, yüksek performans sağlamak için metaller birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Bu da yağın eksilmesine yol açar. Ayrıca araç karterinde uygun viskozitede yağ kullanılmaması, araçta uygun performansta yağ kullanılmaması ve aracın sürekli yüksek devirde çalıştırılması da motorda yağ eksilmesinin nedenleri olarak sayılabilir.


5-) Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir?

Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki katıklar sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir.


6-) Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?

Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir.


7-) Yağ eksilmesi durumunda, değişik markalı yağ eklenebilir mi?

Öncelikle ilave edilecek yağın, normal yağ seviyesini geçmemesi gerekir. Geçmesi halinde köpürme ve sistemde ısınma meydana gelebilir. Eklenen yağın; aynı viskozite derecesinde ve aynı API sınıfında olmasına dikkat edilmeli, mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır.


8-) Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?

Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Doğal yapıya sahip diğer yağların görev yapamayacakları hallerde yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler.
Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla daha yüksek veya daha düşük sıcaklıklara ve yüksek basınca dayanıklıdır.


9-) Sentetik yağlar neden daha pahalıdır?

Sentetik yağın hammaddesi ileri teknoloji ile ve çok karmaşık işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti mineral yağlara göre daha yüksektir. Bu da ürünün fiyatını etkiler.


10-) Yağ performansı nedir ve nasıl anlarız?

Bir yağın performansı ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlaşılabilir. Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda; benzinli sınıfta SL (Temmuz 2001), dizel sınıfta ise CI – 4 (2002) en üst API performans düzeyini gösterir. A3 binek, B3 dizel hafif ticari ve E4 ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıflarını belirtir.


11-) API SJ / CF ne demektir?

API (Amerikan Petrol Enstitüsü) yağın performansını ifade eder. ‘ S ‘ harfi bujiyle ateşlemeli araçlarda, ‘ C ‘ harfi basınçla ateşlemeli araçlarda kullanılacağını gösterir.
API SJ / CF örneğinde, ‘ S ‘ önde olduğu için bu yağın öncelikli benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. ‘ S ‘nin yanındaki ‘ J ‘ harfi yağın benzinli araç sınıfı bir yağ olduğunu gösterir.Bu yağ, dizel araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.


12-) 0W ne demektir?

‘W’ İngilizce ‘winter’dan gelmektedir. 0W kış şartlarında ‘sıfır’ numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir.


13-) Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL - 5 ne anlama gelir?

Dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5’te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır.Aksi belirtilmediği sürece, GL-4 tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır.Çünkü GL-5’te fazladan bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır.


14-) Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim kilometresi değişir mi?

Araçların yağ değişim kilometrelerini sadece araç üreticileri belirler. Sentetik yağların minerallere oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması, motor performansını ve korumasını doğrudan etkiler. Ancak yağ değişim kilometresi araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.


15-) Köpürme neden olur, motora zararı nedir?

Aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu, köpürme meydana gelir.
Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa veya yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temasta patlar. Böylece, metal sürtünmesi başlar ve aşınma başlar.
Halk arasında bilinen köpürme ise yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkamıyor ve gece – gündüz sıcaklık farkında kondense olup, yağa karışıyorsa, bu olay meydana gelir.
Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma, köpürmeden ayırmak gerekir.
opet ten alıntıdır.
kurt.ibrahim isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 08-02-2007, 01:39   #2
AseSiNo
Bronz Üye
 
AseSiNo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 17.11.2006
Üye No:2552
Nerden: Ankara
Ad Soyad: İbrahim GERDAN
Otomobil: T5
Mesajlar: 116
Beğendiği Mesaj: 0
1 mesajı 1 kere beğenildi
Standart

Konu bayağı ağır
AseSiNo isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 20:06   #3
M.YILDIZ
Forum USTA'sı
 
M.YILDIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 29.09.2006
Üye No:1124
Nerden: Nevşehir
Ad Soyad: Musa Yıldız
Otomobil: Mercedes w 124 200 E - Opel Corsa C 1.3 cdti
Yaş: 30
Mesajlar: 6.711
Beğendiği Mesaj: 49
39 mesajı 52 kere beğenildi
Standart

paylaşım için sagol
__________________
Musa YILDIZ
M.YILDIZ isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 08-02-2007, 20:10   #4
kutluhan23
Gold Üye
 
kutluhan23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01.10.2006
Üye No:1175
Nerden: deep world
Ad Soyad: kutluhan suroğlu
Otomobil: SKODA SUPERB 2 TDI
Mesajlar: 1.618
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

sağol paylaşım için
__________________


K.UTLUHA.N S.U.R.O.Ğ.L.U
kutluhan23 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz klasörü seçiniz

Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 06:54 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd. Opel Blog

..:: Opelim.NeT ::.. Opel Fan Club Türkiye Farmasi Kayıt




Turkiye ve Dunya'dan son dakika haberlerin yer aldigi.Turkiyenin en kaliteli haber sitesindesiniz.

escort alsancak izmir escort Mersin escort