SUBAB YAĞLAMA SİSTEMİ HAKKINDA BİLİNENLER ve BİLİNMEYENLER - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 22-03-2013, 10:52   #1
Bronz Üye
 
asvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 06.07.2010
Üye No:40182
Nerden: Çorum
Ad Soyad: mehmet Özenç
Otomobil: honda
Yaş: 33
Mesajlar: 149
Beğendiği Mesaj: 0
9 mesajı 10 kere beğenildi
Standart SUBAB YAĞLAMA SİSTEMİ HAKKINDA BİLİNENLER ve BİLİNMEYENLER


Merhabalar ;
Subab yağlama sistemleri hakkında forumlarda verilen bilgi karmaşasına karşı yazdığım yazıyı sizlerle paylaşıyorum
Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
Şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !
Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, ŞİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???
Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?
Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!
Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?

Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir


Mehmet ÖZENÇ
BRC Bölge Bayi ve Bölge Teknik Sorumlusu
BRC Çorum Yetkili Servisi
__________________

Özençler 2A Otogaz
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ve BRC Çorum Yetkili Servisi BRC Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Örnek montaj resimlerimiz için Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
asvtec isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Bu mesaj için asvtec kullanıcısının mesajını beğenen 2 üyemiz:
ksk_corsa (22-03-2013), mucipoz (22-03-2013)
Reklam
Alt 22-03-2013, 12:07   #2
Gold Üye
 
selo06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 19.06.2009
Üye No:30979
Nerden: ANKARA
Ad Soyad: Selçuk Doğan
Otomobil: Vectra 2.0 cd / Astra H 1.6 enjoy
Yaş: 24
Mesajlar: 1.278
Beğendiği Mesaj: 233
193 mesajı 226 kere beğenildi
Standart

banada pek mantıklı bi sistem gelmiyo,arkadasımın cruze da görmüştüm acayip şaşırmıstım
selo06 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-03-2013, 12:21   #3
root
 
Üyelik tarihi: 25.12.2009
Üye No:35205
Nerden: istanbul
Ad Soyad: Emre Ünan
Otomobil: Vectra B
Yaş: 29
Mesajlar: 20.844
Beğendiği Mesaj: 2388
1229 mesajı 1989 kere beğenildi
Standart

Belki yanma odasındaki sıcaklığı düşürüyordur bu katkı? Bu sayede egzoz subabı da nasiplenir. Net ortamında bu kitli araçların daha uzun süre dayandığı söyleniyor, belki de dediğiniz gibi üreticilerin yanlış yönlendirmesi.
__________________
Chip Tuning
Emre Ünan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Emre Ünan kullanıcısının mesajını beğenenler:
HK (22-03-2013)
Alt 22-03-2013, 15:38   #4
Bronz Üye
 
asvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 06.07.2010
Üye No:40182
Nerden: Çorum
Ad Soyad: mehmet Özenç
Otomobil: honda
Yaş: 33
Mesajlar: 149
Beğendiği Mesaj: 0
9 mesajı 10 kere beğenildi
Standart

Merhaba Emre Bey ;
Bu maddenin yanma odasının ısısını düşürme ihtimalini zaten yazımda belirttim ,bu kadar az bir maddedenin (içeriği tam olarak bilinmeyen ) bu kadar yüksek bir ısıyı düşürme ihtimali oldukça düşük zaten bu madde silindirdeki yüksek patlamayla beraber yok olacaktır (benim tezim) ayrıca gönderilen yağ silindir içerisindeki yanmayı kötüleştirerek daha fazla detanasyona neden olabilir.Ayrıca subab yağlama sistemi takıp subab sorunu yaşayan örnekler de mevcuttur.Selamlar


Alıntı:
Emre Ünan´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Belki yanma odasındaki sıcaklığı düşürüyordur bu katkı? Bu sayede egzoz subabı da nasiplenir. Net ortamında bu kitli araçların daha uzun süre dayandığı söyleniyor, belki de dediğiniz gibi üreticilerin yanlış yönlendirmesi.
__________________

Özençler 2A Otogaz
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ve BRC Çorum Yetkili Servisi BRC Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Örnek montaj resimlerimiz için Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
asvtec isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-03-2013, 16:47   #5
Banlanan Kullanıcı
 
Üyelik tarihi: 05.05.2010
Üye No:38640
Nerden: Sakarya - Kocaeli
Ad Soyad: Mucip ÖZ
Otomobil: 2000 Opel Vectra 2.0 CDX Otomatik
Yaş: 42
Mesajlar: 1.294
Beğendiği Mesaj: 638
100 mesajı 131 kere beğenildi
Standart

Bilgilendirme için teşekkürler.
mucipoz isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-03-2013, 21:15   #6
root
 
Üyelik tarihi: 25.12.2009
Üye No:35205
Nerden: istanbul
Ad Soyad: Emre Ünan
Otomobil: Vectra B
Yaş: 29
Mesajlar: 20.844
Beğendiği Mesaj: 2388
1229 mesajı 1989 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
asvtec´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Merhaba Emre Bey ;
Bu maddenin yanma odasının ısısını düşürme ihtimalini zaten yazımda belirttim ,bu kadar az bir maddedenin (içeriği tam olarak bilinmeyen ) bu kadar yüksek bir ısıyı düşürme ihtimali oldukça düşük zaten bu madde silindirdeki yüksek patlamayla beraber yok olacaktır (benim tezim) ayrıca gönderilen yağ silindir içerisindeki yanmayı kötüleştirerek daha fazla detanasyona neden olabilir.Ayrıca subab yağlama sistemi takıp subab sorunu yaşayan örnekler de mevcuttur.Selamlar
Çelişiyorsunuz. Isıyı düşürme ihtimali düşük demişsiniz ardından, yanmayı kötüleştirecek diyorsunuz. Yanma kötüleşti mi ısı düşecektir. Ayrıca detanasyon durumu afr fakir iken yaşanır. Yanmanın kötüleştiği veya yakıt türevinin arttığı ortamda detanasyon yaşanmaz, aksine, karışım o kadar saf ve çok fakir olacak ki, sıkıştığında buji ateşlemeden patlasın.
__________________
Chip Tuning
Emre Ünan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 23-03-2013, 18:10   #7
Bronz Üye
 
asvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 06.07.2010
Üye No:40182
Nerden: Çorum
Ad Soyad: mehmet Özenç
Otomobil: honda
Yaş: 33
Mesajlar: 149
Beğendiği Mesaj: 0
9 mesajı 10 kere beğenildi
Standart

Vuruntunun fakir karışımda arttığı doğru. Ancak daha fazla sıcaklık meydana gelir. Yeni motor teknolojilerinde emniyet için araçlar daha zengin karışımla çalıştırılır. Yağlamanın emisyon değerlerini arttırdığı görülmektedir. Verilen yağdan ötürü zengin karışım olması muhtemeldir.
Ayrıca E5 motorlarda emisyona etkisi olumsuz olur. Yağlama sistemi olan hiçbir araç E5 değerlerini karşılayamaz.
Yani aslında kötüleşen emisyon değerleridir. Bu kötüleşmenin de yanma odasına verilen katkıdan olduğu bellidir. E5 motorların verilen değerlerin dışında çalıştırılması, motordan başlayıp, O2 sensör, katalitik konvertöre varan arızalara yol açması kaçınılmazdır
__________________

Özençler 2A Otogaz
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ve BRC Çorum Yetkili Servisi BRC Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Örnek montaj resimlerimiz için Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz
asvtec isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-03-2013, 11:59   #8
Platinum Üye
 
Al Paciona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 11.11.2008
Üye No:22955
Nerden: Ankara
Ad Soyad: Salim Kaya
Otomobil: Astra H 1.3 CDTI MT
Yaş: 39
Mesajlar: 2.720
Beğendiği Mesaj: 2
92 mesajı 113 kere beğenildi
Standart

Bence burda biraz bilgi kirliliği olmuş ve yönlendirme yanlış olmuş.
Madem ki E5 motorlardan bahsediyorsunuz ozaman kendinizle çelişiyorsunuz; E5 motolardaki sübaplar değişken zamanlamalıdır. Yani her silindirdeki patlamanın aynı devirde aynı şiddette olma ihtimali yoktur. Dolayısıyla içeriye giren soğutma maddesinin değişken zamanlamalı girmesi gaz pedalına verilen tepkime ile ecu tarafından kontrol ediliyor olması sizin dediğiniz sorunun ortadan kalmasını sağlamaktadır.
Üstelik emisyon değerlerinin tutturulması için kullanılan en önemli ekipmanlardan birisi olan EGR valf sistemi kullanılmakta ve yanma odasındaki patlamanın kalitesini düşürerek ortaya çıkacak olan zararlı gazların miktarının düşürülmesi amaçlanmaktadır.
Velhasıl yağlama sisteminin emisyon değerlerine olumsuz yönde bir etkisinin olması söz konusu olamaz, belki bir miktar yanmasından dolayı kötü bir kokuya neden olabilir veya egsoz gazında daha koyu bir renge.
__________________
Salim KAYA
"Bu memleket tarihte rk'tü, bugün de rk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır."
Al Paciona isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 26-03-2013, 21:21   #9
Bronz Üye
 
PrestiJ_o7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 21.11.2012
Üye No:56373
Nerden: antalya
Ad Soyad: ali özbey
Otomobil: 2005 Astra H 1.6 cosmo
Mesajlar: 144
Beğendiği Mesaj: 7
9 mesajı 9 kere beğenildi
Standart

neye inanacağımızı şaşırdık yahu
brc bu yağlama sistemi için 250 tl fark istemişti
bayada inandırmıştı beni çok iyi bi şey diye
__________________
Bilmeyenin konuşması kadar, bilenin susması da çirkindir ( H.z ali )
PrestiJ_o7 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
subab lastikleri katipoglu Teknik Servis 12 15-10-2012 09:53
arabaya 5+1 ses sıstemı baglanır mı? Vectrali Ses ve Görüntü Sistemleri 34 17-03-2011 16:04
Vectra B Debriyaj Halatını Yağlama berkay1 Teknik Servis 1 30-05-2009 11:01
gaz teli yağlama hakkında resimli bir soru?? ogretmen82 Teknik Servis 14 17-02-2008 16:30



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 02:00 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.