komple düz boru?? - Opel Forum - Opelim.NeT
Opel Forum - Opelim.NeT
Kayıt ol
Üye Listesi
Ajanda
Arcade
Yardım
Alt 31-08-2009, 10:56   #1
Yeni Üye
 
thefish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 22.06.2009
Üye No:31041
Nerden: istanbul
Ad Soyad: ogün yıldız
Otomobil: opel corsa
Yaş: 32
Mesajlar: 24
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart komple düz boru??


herkese slm...

aracıma manifolddan itibaren komple düz boru yapmak istiyorum son susturucuya kadar.. +'ları -'leri ne olur, karşılaşabileceğimiz sıkıntılar varmıdır ( sensörler ile alakalı ) bilgisi olan, daha önce deneyen varsa görüşlerini almak isterim

iyi günler =)
__________________
Ogün Yıldız
Reklam/Tasarım
İstanbul-Şile
thefish isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Reklam
Alt 31-08-2009, 11:10   #2
Platinum Üye
 
.:Rivendell:. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.01.2009
Üye No:26648
Nerden: İzmiR
Ad Soyad: Oğuzhan Ünder
Otomobil: Seat Leon FR 12' Kırmızı 1.4TSİ
Mesajlar: 3.586
Beğendiği Mesaj: 308
127 mesajı 149 kere beğenildi
Standart

Corsa'nızın modelini belirtirseniz(b-c-d)olarak daha yardımcı olunacaktır.
__________________
Oguzhan UNDER




.:Rivendell:. isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2009, 11:20   #3
Yeni Üye
 
thefish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 22.06.2009
Üye No:31041
Nerden: istanbul
Ad Soyad: ogün yıldız
Otomobil: opel corsa
Yaş: 32
Mesajlar: 24
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

2001 opel corsa c 1,4 16v
__________________
Ogün Yıldız
Reklam/Tasarım
İstanbul-Şile
thefish isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2009, 17:33   #4
Silver Üye
 
aeroSOUL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 02.02.2009
Üye No:26785
Nerden: İstanbul/Denizli
Ad Soyad: Celil ilkimen
Otomobil: corsa c 1.0
Yaş: 29
Mesajlar: 557
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

ben bu olayı sormuştum ustaya kat iptali ve düz boru çektirmeyi hiç bir problem olmaz demişti bana ama 1.0 da pek bişi kazanamazsın demişti tabi denemediğim için bilemiyorum ama - si baya fazla bir ses yüzünden polislerle başının belaya girmesi olabilir. birde muaniyede sorun cıkartabilirler.
__________________
celil ilkimen
aeroSOUL isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2009, 17:48   #5
Platinum Üye
 
Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 24.02.2008
Üye No:15142
Nerden: İstanbul
Ad Soyad: Melih
Otomobil: 1.7Dti, 2.0 GT Turbo
Yaş: 26
Mesajlar: 4.018
Beğendiği Mesaj: 18
77 mesajı 120 kere beğenildi
Standart

ben - sini soyleyeyim.gereksız gurultu yapacaksın. araban gıtmeyecek ve bagıracak. ne anladım bu işten. başımızı ağrıtma gurultuyle ve lutfen yapma.
__________________
Mel-a-ku isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 31-08-2009, 17:59   #6
Platinum Üye
 
Üyelik tarihi: 22.07.2007
Üye No:7562
Nerden: Eskişehir
Ad Soyad: Erim Vatansever
Otomobil: Astra H CDTI
Yaş: 24
Mesajlar: 2.515
Beğendiği Mesaj: 225
124 mesajı 176 kere beğenildi
Standart

Abi, benim arbada var kat iptali, bizden önceki sahibi katalizörü iptal ettirip yerine düz boru çektirmiş.

Arabada süper bir egzos sesi var , Yeni Leonların egzos sesini bilen bilir,o ses gibi.Arabada çok iyi gidiyor.hiç gitmemezlik yaptığını görmedim. Egzoz seside hiç rahatsız edici değil sadece teybi kapattığında hafif bir ses olarak duyabilirsin.
patriot isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-09-2009, 00:44   #7
Yeni Üye
 
thefish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 22.06.2009
Üye No:31041
Nerden: istanbul
Ad Soyad: ogün yıldız
Otomobil: opel corsa
Yaş: 32
Mesajlar: 24
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
Mel-a-ku´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
ben - sini soyleyeyim.gereksız gurultu yapacaksın. araban gıtmeyecek ve bagıracak. ne anladım bu işten. başımızı ağrıtma gurultuyle ve lutfen yapma.
1,4 bir araçtan çokta fazla gürültü çıkmayacaktır.. şuan performans son sustucu kullanmama rağmen işitsel olarak orjinal son susturucumdan pek bir farkı yok =) ki ztn bu işlemi yapmak istememdeki amaç ses almak değil aracın giderini % 0,001 oranda olsada iyileştirmek..
__________________
Ogün Yıldız
Reklam/Tasarım
İstanbul-Şile
thefish isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-09-2009, 19:02   #8
Banlanan Kullanıcı
 
Üyelik tarihi: 01.11.2008
Üye No:22386
Nerden: 35 ½
Ad Soyad: Berkay Dindar
Otomobil: Opel Vectra B
Mesajlar: 102
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Back-Pressure diye bişey duydunmu hayatında?

Konu BBERKAYY tarafından (01-09-2009 Saat 19:42 ) değiştirilmiştir.. Sebep: Yazım hatası
BBERKAYY isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-09-2009, 19:15   #9
Organizasyon Sorumlusu
 
baymustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 28.10.2006
Üye No:1955
Nerden: istanbul
Ad Soyad: muhammed mustafa ilbaylı
Otomobil: opel combo dumanlı spec.--ford fusion oda dumanlı :)
Yaş: 28
Mesajlar: 3.425
Beğendiği Mesaj: 6
35 mesajı 52 kere beğenildi
Standart

Alıntı:
BBERKAYY´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Back-Preassure diye bişey duydunmu hayatında?
o ne demek peki
__________________

bunu ben yaptım
mustafa İLBAYLI

34 MSF 97

İNSİDE HARAM BG 205 NM


baymustang isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Alt 01-09-2009, 19:39   #10
Banlanan Kullanıcı
 
Üyelik tarihi: 01.11.2008
Üye No:22386
Nerden: 35 ½
Ad Soyad: Berkay Dindar
Otomobil: Opel Vectra B
Mesajlar: 102
Beğendiği Mesaj: 0
0 mesajı 0 kere beğenildi
Standart

Egzos Sistemi

Geri basınç nedir?

Motorun yanma odasındaki patlamalar ile sadece pistonları aşağıya doğru hareket etmeye yarayan enerji açığa çıkmaz. Aynı zamanda ses ve ısı enerjileri de oluşur. Ses enerjisi yanma odasından çıkıp headera girer ve 400-500 metre/saniye hızla son susturucuya doğru ilerler. Bu sırada yanmış gazlar 70-100 metre/saniye hızla header'a girerler ve son susturucuya doğru hareket ederler. Ses enerjisi egzost gazlarından 5 kat daha hızlı hareket eder. Ses enerjisi düşük basınçlı bir ortama girerse geriye döner ve gazlar ile karşılaşır. Ses enerjisi gazları tekrar geriye, yanma odasına doğru iter. Bu arada türbulanstan dolayı enerji kaybı olur.

Geri dönen egzost gazları ne yapar?

Eğer gazlar döndüğünde eksoz sübabı açık ise yanma odası tekrar bir miktar egzost gazı ile dolar. Bu yanma odasına daha az miktarda temiz hava ve benzin karışımı girmesine yol açar. Sonuç olarak daha az hava/benzin karışımı daha az performans demektir. Eğer gazlar ses enerjisi ile birlikte döndüklerinde egzost sübabı kapalı ise tekrar son susturucuya doğru dönerler.

Spor son susturucular, katalizörler ve headerlar sistemdeki geri basıncı azaltmaya yöneliktir.

ARKA SUSTURUCU ve ORTA SUSTURUCU

Egsoz gazları motoru çok büyük bir basınçla terkederler. Eğer bu gazlar motoru direk terketseydi anormal gürültü çıkardı. Bundan dolayı egsoz manifoldu gazları içinde metal borular ve plakalar ile birlikte bazı izolasyon maddelerinin bulunduğu susturucuya gönderir. Susturucudan geçerken gazların basıncı azaltılır ve sessizce dışarı atılmaları sağlanır.

Susturucu metalden yapılmış olup (yeni araçlarda) katalitik konverter ile arka boru arasında bulunurlar. Orta ve arka olmak üzere genelde araçlarda iki tane susturucu bulunur.

Şimdi diyeceksinizki bazı araçlarda susturucu olsada gürültü çıkarıyor, neden? Genelde susturucular adları gibi sesi azaltma vazifesi görselerde, bazı susturucular özel tasarlanmış olup gazı metale sarılmış delikli bir borudan geçirip direk dışarı atmakta, sonucunda basınç azalsada biraz gürültü çıkar.

Susturucular egsoz supaplarının açılıp kapanması sırasında çıkan sesi boğarlar. Supap açılınca egsoz borusuna yanmış gazı yüksek basınçla atar. Bu tip bir hareket gazın kendinde hızlı giden ses dalgaları yaratır (neredeyse 2000 km hız), işte susturucu bunu sessiz hale getirmekle görevlidir. Bunu ses dalgası enerjisini ısıya çevirerek yapar. Susturucunun içindeki delikli bölme ve plakalara değen ses dalgaları enerjilerini kaybeder.

KATALİTİK KONVERTER

Motorunuz yakıtı yakarken çevreye çok zararlı gazlar üretir. Bu zararlı gazların çevreye dağılmasını önlemek için egsoz hattına bağlanan "katalitik konverter"ler yapılmıştır. İçerinde "katalizör" denilen kimyevi maddeler bulunur. Katalizör kendisi etkilenmeden diğer kimyevi maddeler arasında reaksiyonlar yaratır. Katalitik konverterlarda ise içlerindeki katalizör vazifesi gören kimyevi maddeler egsozdaki zehirli maddeler arasında reaksiyon başlatıp, zararlı gazlardan zararsız gazlara dönüşmelerini sağlar.

Çalışma sistemine gelince, zararlı gazlar bir tür çelik kutu görünümündeki katalitik konvertere girerler, içinde aluminyum oksit, platin ve rodyum vardır. Bu kimyevi maddeler karbon monoksit ve hidrokarbonları su buharına ve karbondiokside dönüştürür.

Katalitik konverteri olan araçlarda kurşunsuz benzin kullanmamızın sebebi, benzindeki kurşun konverterdeki kimyevi maddeleri kaplar ve fonksiyonlarını görmelerini engeller.

EGR SUPABI

EGR (egsoz gazı dolaşım) supabı egsoz gazının bir kısmını yanma ısısını düşürmek üzere silindirlere geri göndermeye yarar. Neden bunu isteriz?

Yanma ısısı 1500 dereceyi geçince zehirleyici gazlar oluşur. Bu derecelerde havadaki nitrojen oksijenle birleşip nitroksitleri oluşturur. Bilirsiniz tek tek mükemmel olupta bir araya gelince yaramazlık yapan çocuklar olur ya, sevgili arkadaşımız güneşte aynen böyledir. Güneşli havalarda egsozdan çıkan nitro oksitler havadaki hidro karbonla birleşip dumanı oluşturur. İşte EGR supabı burada imdada yetişir.

Çıkan egsoz gazının bir kısmını emme manifoldundan silindirlere vererek yanma ısısını düşürür. Düşük yanma ısısıda üretilen nitro oksit miktarını azaltır. Sonucunda daha az miktarda egsoz ile dışarı atılmış olur.

PCV SUPABI

Yanma sonucunda çoğu paslandırıcı özelliğe bir takım gazlar ve buharlar oluşur. Bu gazların bazıları segmanlarıda geçerek krankın çalıştığı bölüme gider. Eğer kendi hallerinde krank bölümünde bırakırsanız paslanma, çürüme ve tortu gibi birçok olumsuzluğa sebep olurlar. Bunun için oradan atılmaları gerekir. Eskiden bir boru ile direk atmosfere atılırdılar. 1960'larda hava kirliliği problemi ile karşılaşınca PCV (Positive Crankcase Ventilation = Krank bölümü havalandırma) sistemi geliştirilmiştir.

PCV sistemi motor ve emme manifoldu arasında bir hortum vasıtası ile bu gazları çekip silindirlere geri verip normal yakıtla yanmasını sağlar. Tek problem bu gazların emme manifoldundan girerken gerekli hava-yakıt oranını bozmaları olur. Bununda çözümü PCV Supabı ile bulunmuştur.

HAVA POMPASI

Hava pompası sıkışmış havayı egsoz manifolduna-bazı durumlarda katalitik konvertere gönderir. Sıkışmış havadaki oksijen yanmamış hidrokarbonların (yakıt) epeyi bir kısmını yakar, böylece zehirli karbon monoksiti bildiğimiz iyi huylu karbon diokside çevirir.

EKSOZ MANİFOLDU

Döküm demirden yapılmış egsoz manifoldu egsoz gazlarını yanma odalarından egsoz borusuna aktarma işini görür. Egsozun rahat geçmesini sağlamak için yumuşak yuvarlak hatları vardır.

Egsoz manifoldu silindir kapağına sarı civatalarla bağlanmıştır, üzerinde birtakım hava kanalları olup, emme manifoldunun hemen altındadır.

MANİFOLD CONTALARI

Egsoz borusunu manifolda bağlayan çeşitli tipte contalar vardır.

Birisi düz yüzeyli contadır. Bir başka tip basıncı sağlamak için yayları kullanan top ve soketten oluşmuştur. Ayrıca örgülü, halka şeklinde bir tür amyantlı elyaf kullanılan bir tipde mevcuttur.

EGSOZ BAĞLANTI ELEMANLARI Egsozu aracın gövdesine tutturan ve gerekli esnekliği kauçuk halkalarla sağlayan, kelepçelerle susturucuları borulara bağlayan parçalardır.

KATALİSTLER

Katalitik konverterin içindeki materyaller aractan araca farklıdır.

Bazı katalitik konverterler "oksidasyon" katalisti kullanır, bu platin kaplanmış seramik boncukların hidrokarbon ve karbon monoksidi azaltmasında kullanılır. Katalitik reaksiyon sonucunda hidrokarbon ve ve karbon monoksit "yanarak" su buharı ve karbon dioksit oluşturur. Bu tip konverter oksijen ister ve gerekli oksijen silindir kapağına yada manifolda direk enjekte edilir.

Daha yeni konverterler iki kısımdan oluşur. Ön kısım "üç yollu" katalist olup çeşitli zehirleri yakar, hidrokarbonları azaltır. Etkili egsoz azaltımı için bu tip konverterler tam yakıt ve hava karışımına ihtiyaç duyarlar. Arka kısımları ise normal oksidasyon katalistleri olup hidrokarbon ve karbon monoksitleri dahada azaltırlar.

EGSOZ BORUSU

Egsoz borusu arabanızın altında gördüğünüz kıvrılmış borulardır. Genelde paslanmaz çelikten yapılırlar (susturucudaki ısınmanın sebep olabileceği pası önlemek için). Türkiye'de ise henüz DKP saçtan yapılmış borular kullanılmaktadır.

Bunun sonucunda ise yaklaşık her yıl aracımızın egsoz sisteminin bir parçasını değiştirmek zorunda kalıyoruz. Bu egsoz imalatının belli bir standartı olmamasından, her önüne gelenin egsoz imalatına soyunmasından kaynaklanmaktadır. En pahalı ve kaliteli olduğu söylenen yerli marka susturucu ve egsoz borularının bir yıldan fazla kullanımı çok ender raslanan bir şey olup, Kuzey bölgelerinde aşırı nem ve yağış dolayısı ile daha da kısa zamanda paslanıp iş göremez hale gelmektedir.

ÇİFT EGSOZ SİSTEMİ

Çift egsoz sisteminin avantajı daha serbest biçimde egsoz gazlarının atılması olup, daha düşük basınçla çalışma ortamı sağlanmasıdır. Motorun hava alma kabiliyeti arttığından motorun beygir gücünde göze çarpan bir artma sağlanabilir. Bu egsoz atımı sırasında daha fazla egsoz atılmasını sağladığından motorun içinde daha az egsoz gazı kalmakta ve bu sayede içeri gelecek olan hava-yakıt karışımının daha büyük bir miktarda içeri alınmasına (emilmesine) olanak sağlar.

PERFORMANS EGZOSLARI

Bir performans egzost sisteminden istenen, egzos gazını olabildiğince rahat, hızlı ama motorun ihtiyacı olan geri tepmeyi* de sağlayarak dışarı atması ve eğer mümkünse fazla gürültü yapmamasıdır.

*Geri tepme, içten yanmalı atmosferik motorların randımanlı çalışabilmek için ihtiyaç duyduğu bir sıkışmadır. Egzos gazı rahat ve hızlı dışarı atılmalıdır, ancak gereğinden daha rahat dışarı çıkan gaz, motorun ihtiyaç duyduğu sıkışmayı sağlayamayacak ve motorun kaba bir tabirle “rehavete” kapılmasına sebep olacaktır. Geri tepmesi olmayan atmosferik bir motor özellikle alt devirlerde hızlı kalkış için gerekli torku üretemeyecek, ancak üst devirlere standardından daha rahat çıkacaktır. Geri tepmesi fazla olan bir motor ise alt devirlerde ve esnekliklerde normalden daha yüksek tork üretebilecek, fakat yanmanın ve gaz atışının hızlandığı üst devirlerde motoru sıkıştırarak çalışmasını zorlaştıracak ve gücü düşürecektir.

Yanma odalarına açılan emme sübaplarından giren benzin hava karışımı bujiler tarafından ateşlenerek patlar ve pistonun ileri hareketini sağlar. Piston geri gelirken patlamada oluşan atık gazı geri sıkıştırarak, açılan egzost sübapları aracılığıyla egzost manifolduna iter.

Egzost manifoltundan katalitik konvertöre doğru giden egzost gazı, çevreye zarar vermemesi için burada sıkı bir filtreden geçer ve orta susturucuya aktarılır. Orta susturucuda biraz daha hız kaybeden egzost gazı, genellikle gürültüyü mümkün olduğunca kesmek için geniş yalıtımlı, çok odalı veya kıvrımlı tasarlanmış olan son susturucudan dışarı atılır… Görüldüğü gibi egzost gazı borular ve susturucular içinde epey uzun bir yolculuktan sonra otomobilden dışarı atılmaktadır. Manifolttan son susturucuya kadar geçtiği tüm mesafe içinde hızını kesen ve dışarı rahat çıkmasını önleyen bir çok engel, filtre ve dolambaç bulunmaktadır.

Genellikle standart otomobillerde egzostlar, performansa yönelik en mükemmel şekil ve iç yüzey özellikleri ile üretilmezler. Ucuz maliyetli ve seri üretimleri kolay olacak şekilde tasarlanırlar, çevre koruma ve gürültü azaltma amacıyla katalitik konvertör ve motorun ihtiyaç duymadığı kadar büyük ve yoğun susturucularla üretilirler.

Yan sanayide ise Supersprint, CSC, Ansa, Remus, King Dragon, Laser ve benzeri üreticiler tarafından, her otomobil için özel olarak tasarlanarak ve en iyi performans ve en yüksek motor gücü için dinamometre üzerinde defalarca test edilen egzost sistemleri, kendi içlerinde de farklılıklar göstermekle birlikte, genellikle fabrika standardı egzostlardan çok daha iyi sonuçlar verirler. Bunlar hem malzeme kalitesi, hem iç yüzey kayganlığı, hem de performansa yönelik dizayn açısından standart egzostlardan daha itinalı ve profesyonelce üretilmişlerdir. Boru genişliğinden susturucuların büyüklüğüne kadar her ayrıntı yoğun hesapların ve çok sayıda denemenin sonucudur. Bu sayede manifolttan itibaren başlayan komple performans egzost sistemleri, %5’ten %10’a kadar ek güç sağlayabilmektedir.

Egzost sisteminde ilk olarak, egzost manifoltunun yapısı incelendiğinde, otomobilin silindirlerinin adedine göre 4, 5, 6 veya daha fazla koldan ayrı ayrı çıkan atık gazı çoğunlukla 1 veya 2 ana boruda toplayarak 1 veya 2 çıkıştan dışarı atmak üzere tasarlanmış olduğu görülür. Bir egzost manifoltunun randımanını etkileyen başlıca faktörler boruların şekli ve iç yüzeyidir. Bu boruların şekli, gazın ilk çıkış anında ilk geri tepme noktasına gidinceye kadar hiçbir engele veya keskin köşeye çarpmadan hızla ilerlemesi için uzun ve yumuşak kıvrımlı olmalıdır. İç yüzeyin mümkün olduğunca pürüzsüz ve kaygan olmasında fayda vardır. 4 veya daha fazla çıkışın birleşeceği ve tek boruya düşeceği nokta kuşkusuz ilk geri tepme noktası olacaktır.

Buradan sonra katalitik konvertöre giden gaz, motorun ihtiyaç duymadığı ölçüde bir geri tepme meydana getirir. Katalitik konvertör çok sayıda ve birbirine çok yakın süzgeçlerden oluşmaktadır. Bunlar gazın hızını keserek performansı düşüren bir sıkışma meydana getirirler. Performans egzost sistemlerinde katalitik konvertör yerine sadece gereken geri tepmeyi veren ve aşırı gürültüyü engelleyen düz ve direkt çıkışlı bir ara susturucu kullanılır.

Standart sistemlerde buradan sonra, egzost gazının yolu üzerinde bir orta susturucu bulunmaktadır. Performans sistemlerinde bulunmayan bu susturucunun amacı da yine bir ölçüde geri tepme ve özellikle gürültünün engellenmesidir. Performans sistemleri bu aşamada geri tepmeyi boruların dizaynıyla sağlarken, gürültüyü de olabildiği ölçüde malzeme kalitesiyle önlemeye gayret ederler. Ancak elbette performans için üretilmiş bir egzost sisteminin gürültüsü standart bir sistemden daha fazla olacaktır.

Son susturucuya gelindiği zaman, standart sistemdeki susturucunun, genellikle gazı en az 2 kez 180 derece döndürdüğü veya arka arkaya birçok odacığa sokarak süratini ve gürültüsünü kestiği görülür. Performans egzostları ise son susturucuda kullandıkları elyaf yalıtım tabakasını standarttan daha kalın ve daha kaliteli tutarak gürültüyü keserken, gazı direkt ve dolaysız bir şekilde dışarı atarak motoru rahatlatırlar.

Sonuç olarak, performans egzostları, otomobilin üzerinde başka modifikasyonlar olsun veya olmasın gazın dışarı atımını kolaylaştırır ve mutlaka performansa ek bir katkı sağlarlar.

Ancak bunların fiyatları da kaliteleri gibi yüksek olduğu için, kimi performans tutkunlarının, komple sistemler satın almak yerine, aynı mantığa hizmet edecek daha ucuz çözümler aradığı da görülür. Örneğin katalitik konvertörü ve orta susturucuyu iptal ettirerek yerine düz boru veya düz susturucu taktırmak, standart son susturucuyu çıkartarak yerine direkt bir susturucu taktırmak bunlardan bazılarıdır. Sözü geçen bu uygulamalar da motorun egzost gazını atmasını bir ölçüde kolaylaştırmakta, kimi zaman ve kimi devir aralıklarında artı güç sağlamaktadır. Fakat maalesef bunlar, baştan sona mühendislik hesapları ve uygun malzemeler ile üretilerek çok kez denendikten sonra piyasaya sürülmüş ve devir bandının başından sonuna kadar maksimum ek güç getiren olan orjinal performans sistemleri kadar faydalı olmayacaktır…

Alıntıdır.

Geri basınç Egzoz sisteminin hepsini ilgilendirdiği için böyle bi yazı ekliyorum.

Eminim burada bir çok insan sadece kat iptali ve son susturucu değiştirdikten sonra alt devirlerin öldüğünü üst devirlerin iyileştiğini tecrübe etmiştir. Bende ettim.

Burada okuduklarımızla mantık yürütürsek düz boru çekildiğinde alt devirlerde değil sadece üst devirlere doğru güç yakalanabilecektir. Araç turbo olsa geri basınç yani back pressure olayı olmadığından düz boru çekildiğinde çok faydalı olabilirdi bu uygulama. Bunu hava filtresiyle beslediği zamanda turboyu daha çabuk doldururdu ne kadar hava akışı o kadar güç diyebilirdik. Araç redline'ı 6500 devirde gördüğünden düz boru yapmak saçma olur. Lakin burada 1.6 Vtec'ten falan bahsediyor olsaydık, Re-map ile 9-10k devir çeviren motor için zaten alt devirlerin hiçbir önemi olmadığından tavsiye edebilirdim. Örnek olarak 9.500 gibi vites değiştirse adam belki 6500d/d'den başlıyor. Yani 1.4 corsanın düz boruyla güzel verim alabileceği devirler. Vti sahiplerinin çoğuda zaten söylediğim şekilde kullanıyor şu aralar.
BBERKAYY isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Komple Metalik Boya burock2000 Astra Tuning 13 21-11-2008 11:28
En ilginç-iğrenç-komik-saçma ... şarkı sözleri KentucKy Opelim Eğlence 24 14-09-2008 20:55



Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Yeni Konu Açamazsınız.
Mesajlara Cevap Veremezsiniz.
Dosya Ekleyemezsiniz.
Mesajlarınızı Düzenleyemezsiniz.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 21:53 .
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.